Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Împreună pentru siguranţa copiilor noştri!”

Eseuri și desene cu mesaj preventiv,

„Împreună pentru siguranţa copiilor noştri!”

În perioada 24 - 26 mai 2016, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, în parteneriat cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor, a organizat o serie de activităţi preventive, menite să marcheze Ziua Internaţională a Copilului Dispărut - 25 mai.

Sensibilizarea elevilor, părinţilor, profesorilor şi opiniei publice în legătură cu dispariţiile voluntare în rândul copiilor şi conştientizarea populaţiei reprezintă obiectivele principale ale activităţilor care vor fi desfăşurate în acest context.
În acest context, poliţiştii de prevenire bihoreni şi partenerii de campanie au organizat întâlniri cu elevii şi profesorii din cadrul unor instituții de învățământ din Municipiul Oradea, ocazie cu care au fost prezentate recomandări adecvate, pe categorii de vârstă, au fost distribuite materiale cu caracter de informare şi au fost proiectate spoturi video cu mesaje preventive şi de sensibilizare.
Discuţiile interactive cu elevii au fost axate pe tematici precum relaţia cu persoanele necunoscute, paşii de urmat în cazul dispariţei, accesarea Internetului în siguranţă etc.
În acest context, miercuri, 25 mai, în Orășelul Copiilor din municipiul Oradea s-a desfăşurat o acţiune preventivă destinată părinţilor şi copiilor, în cadrul căreia organizatorii au abordat teme precum părăsirea voluntară a domiciliului de către minori, recomandări pentru a preveni fuga de acasă, paşi de urmat în caz de dispariţie a copilului.
Adulții și copiii prezenți în Orășelul Copiilor au discutat cu poliţiştii despre importanţa propriilor atitudini în reducerea riscului victimal, paşii de urmat în caz de dispariţie a copilului, ce trebuie să ştie copiii pentru a fi pregătiţi în cazul în care se rătăcesc sau se pierd.
În cadrul acțiunii, polițiștii de prevenire bihoreni au distribuit materiale preventive realizate pe acestă temă de către Centrul Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual - FOCUS şi Inspectoratul General al Poliţiei Române.
Tot miercuri, 25 mai, la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor a avut loc o masă rotundă la care au participat reprezentanți ai instituției de protecție a copilului, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității și polițiștii Serviciului de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor. În cadrul întâlnirii au fost discutate aspecte legate de cauzele dispariţiilor, factori favorizanţi, cazuri concrete, măsuri de prevenire.
„De ce pleacă de acasă unii copii?"
Tot pentru a marca Ziua Internațională a Copilului Dispărut, polițiștii de prevenire bihoreni au desfăşurat întâlniri interactive cu elevii din clasele V- VIII din cadrul Liceului Teologic Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu" din municipiul Oradea, care au fost provocați să participe la un concurs de eseuri și desene cu tema „De ce pleacă de acasă unii copii?"
În acest context, joi, 26 mai, în Sala de festivități a Liceului Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu" avut loc festivitatea de premiere a câştigătorilor concursului. Polițiștii de prevenire bihoreni i-au premiat cu diplome pe cei 30 de elevi implicați creativ în concurs. Concursul a fost foarte atractiv pentru elevi, care au realizat compuneri prin care au demonstrat că au acumulat informaţiile transmise pe parcursul anului de polițiștii bihoreni.
Totodată, elevii au primit insigne cu floricele de „Nu-mă-uita", floarea care simbolizează copilul dispărut şi alte materiale de informare. Copiii din instituția de învățământ au primit din partea polițiștilor misiunea de a-i informa pe cei apropiați despre semnificaţia acestei zile şi despre existenţa numărului de telefon gratuit 116.000 - numărul unic european pentru sesizarea dispariţiilor de copii.
Trei din opiniile copiilor cu privire la motivele pentru care unii copii pleacă de acasă
1.„Încerc în mintea mea să îmi pun întrebarea „De ce ar fugi un copil de acasă?" Primul răspuns care îmi vine e acela că nu se simte iubit, că nu știe ce este a avea o familie. Și cum pot să definesc oare familia? Familia e cel mai cald loc din lume, e acolo unde înveți în fiecare zi o altă definiție a lui ,,Te iubesc!", unde prinzi aripi fără să îți dai seama. Familia e siguranță și liniște, îți aduce aminte întotdeauna cine ești și ce poți.
Sunt multe motive pentru care un copil alege să plece de acasă, însă de cele mai multe ori eu cred că face asta pentru a fugi de un loc cu amintiri triste, de a pleca de lângă familia din partea căreia nu simte afecțiune.
Pe de altă parte, sunt adolescenți, care, prin fuga de acasă, vor să demonstreze că pot fi independenți, că pot să protesteze împotriva regulilor stricte ale părinților.
Deși sunt o grămadă de motive pentru care un copil ar alege să fugă de acasă, motivul profund care stă la baza celorlalte este lipsa atenției, a comunicării și a iubirii din partea celor dragi.
Și pentru că am început cu o întrebare la care răspunsul a fost „nu știe ce este aceea familie", voi încheia spunând ca soluție la prevenirea „fugii de acasă" - „o familie plină de iubire", pentru că rezolvarea unei situații de criză stă în mâinile părinților.
Familia e singurul loc în care „iertare" și „iubire" se sciu cu „I" mare și dintr-un astfel de loc niciun copil nu își dorește să fugă". Locul I - BREJE LAVINIA MARIA,  cls. VIII-a, profesor coordonator Emilia Haș, Liceul Teologic Greco - Catolic „Iuliu Maniu" Oradea.
2.,,Facebook-ul, cea mai populară rețea de socializare din lume, este utilizată de majoritatea tinerilor din ziua de azi.
Sara, o fată serioasă și silitoare, în vârstă de paisprezece ani, își petrece timpul liber socializând cu diverse persoane din mediul virtual. Aceasta are un grup de prieteni pe care i-a cunoscut pe Facebook, în diferite fan-cluburi pentru anumiți artiști și vorbea constant cu ei, până când a avut parte de o experiență extrem de neplăcută, care a determinat-o să își schimbe părerea despre internet și a transformat-o totodată și într-o persoană mai înțeleaptă. (...)
-În urmă cu câteva luni, mi-am făcut două prietene pe Facebook, cu care am ținut constant legătura, până când una dintre ele m-a anunțat că face cu familia o excursie în Sibiu, orașul în care locuiesc eu, precizând faptul că i-ar plăcea să ne întâlnim. Fiind bune prietene, am stabilit să ne vedem, însă nu le-am spus nimic părinților, deoarece sunt foarte protectori și nu mi-ar fi dat voie să merg.
-Ce s-a întâmplat după?
-În după-amiaza în care urma să mă întâlnesc cu Maria, prietena mea virtuală, am mers într-un parc puțin mai retras, în care am stabilit să ne vedem. Când am ajuns, am dat peste un domn mai în vârstă (...) Aveți grijă cu cine comunicați și nu le ascundeți părinților voștri nimic. Aceștia vă vor doar binele!" - Locul I - REBECA NEGRITA, clasa a VI-a B, profesor coordonator Emilia Haș, Liceul Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu" Oradea.
3.,,Din păcate, realitatea este adesea dureroasă, căci auzim mereu știri despre dispariția unor copii. Uneori sunt găsiți după zile de căutări, alteori așteptarea durează o viață. Ne punem întrebarea „Cine este de vină?" Neglijența părinților, care lasă nesupravegheat, chiar și pentru câteva minute, copilul. Acesta, neștiutor,  se îndepărtează de casă sau de ai lui și nu mai știe drumul înapoi. Un astfel de caz a fost al unui băiețel mic, aflat cu părinții la pădure și care a luat-o singur într-un loc sălbatic, de unde nu a mai știut să se întoarcă." -  Locul I - CRISTEA IULIA, clasa a VIII-a, profesor coordonator Emilia Haș, Liceul Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu" din municipiul Oradea.
Poliţiştii de prevenire bihoreni vor continua acţiunile de informare a minorilor pentru evitarea comportamentelor delictuale, dar şi pentru adoptarea unor măsuri de autoprotecţie, în centrele de plasament şi casele de tip familial din Judeţul Bihor, aflate în subordinea D.G.A.S.P.C. Bihor.
În cadrul activităților preventive, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii au utilizat 100 de afişe, 1.000 de pliante şi broşuri şi alte materiale promoţionale cu tematică adecvată.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, al I.P.J. Bihor
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Împreună pentru siguranţa copiilor noştri!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:48 Ora standard a Europei de Est