Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zi de sărbătoare la Liceul Tehnologic ,,Ioan Bococi” Oradea

Marți

Zi de sărbătoare la Liceul Tehnologic ,,Ioan Bococi” Oradea

În cursul zilei de marţi, 24.05.2016, profesorii şi elevii Liceului Tehnologic „Ioan Bococi" Oradea au sărbătorit Ziua şcolii.

La eveniment, au luat parte oficialităţi municipale, directori de școli, profesori, elevi şi parteneri.
În deschidere, directorul şcolii, doamna prof. ing. Varga Ileana, a adresat un cuvânt de mulţumire oaspeţilor, dar şi elevilor și cadrelor didactice implicaţi în activităţile zilei. A fost subliniat rolul dascălului şi al educaţiei în formarea elevilor în și pentru societatea cunoașterii. În timp, la Liceul Tehnologic ,,Ioan Bococi" au crescut ,,68 de generaţii"; o şcoală în care elevul învaţă să înveţe, învaţă să descopere, dar mai ales să se descopere. Cei 68 de ani de existenţă demostrează că, în timp, şcoala nu şi-a pierdut identitatea, nu a intrat în negura uitării ci, din contră, a ştiut să se redescopere, să ţină pasul cu o societate în continuă transformare. Tradiţia s-a îmbinat în cel mai armonios sens cu modernitatea, lucru demonstrat de acţiunile de extindere a reţelei şcolare prin existenţa învăţământului primar, gimnazial, profesional, pentru elevii cu CES şi a învăţământului liceal şi profesional pentru elevii învăţământului de masă. Educatorii, învăţătorii și profesorii le-au cultivat iubirea faţă de cuvântul scris, tăria numită ştiinţă pentru ca fiecare elev să-şi poată făuri propriile aripi. Demni urmaşi ai celor care şi-au închinat întreaga viaţă şcolii, profesorii, maiştrii şi inginerii au acţionat cu pasiune cultivând la elevi sentimentul de preţuire a muncii, transformând această şcoală într-un atelier de formare a tinerilor.
Din partea I.S.J. Bihor a luat cuvântul doamna inspector școlar general adjunct Bogdan Codruţa Maria, care a apreciat evoluţia liceului nostru sub toate aspectele, asigurându-ne de sprijin şi pe viitor.
D-na director adjunct, prof. Şumălan Mihaela, a prezentat istoricul şcolii şi evoluţia unităţii şcolare de-a lungul anilor, scoţând în evidenţă baza materială, specializările claselor de elevi aprobate în planul de şcolarizare, şi ca o încununare a tuturor lucrurilor frumoase care se derulează în şcoală a pus mai presus de toate importanţa muncii cadrelor didactice în educarea şi profesionalizarea elevilor cu CES spunând că ,,stările emoționale ale profesorului, pasiunea, creativitatea și dăruirea se împletesc cu ale elevilor, ceea ce reprezintă cheia succesului în instituția noastră". Şi pentru că ne dorim o carte de vizită, dar şi un mijloc de a dialoga cu generaţiile viitoare, ne-am  propus şi am realizat un număr nou al revistei şcolii noastre, care se dovedeşte a fi o fotografie fidelă a tuturor activităţilor elevilor şi profesorilor din acest an şcolar, intitulată sugestiv, ,,Universul şcolii mele".
D-na. prof. Şandor Mariana a reliefat importanţa proiectelor educaţionale naţionale şi internaţionale care s-au desfăşurat la noi în şcoală şi care nu au fost puţine, amintind şi de proiectul judeţean ,,Meseria brăţară de aur" care s-a desfăşurat în cursul acestei zile, prin concursul pe meserii, la care au participat elevi din unitatea noastră, dar şi de la colegiile tehnice ,,Mihai Viteazul", ,,Andrei Şaguna"și ,,Transilvania", de la Liceul Tehnologic ,,George Bariţiu". Echipa de proiect a fost alcătuită din: doamna director Varga Ileana, directorul adjunct, doamna prof. Şumălan Mihaela, prof. Şandor Mariana, Niculescu Otilia, prof. ing. Bronţ Ana, prof. Bobiş Ramona, maiştrii instructori: Praja Dorina, Petrila Otilia, Muşet Livia, Lobonţ Lucreţia şi Abrudan Ana.
Programul artistic
Programul artistic dedicat Zilei școlii a fost deschis de elevul Negruţiu Dragoş, din clasa a V-a A, cu două melodii de muzică populară; grupul ,,Cups" a interpretat două melodii de muzică uşoară în limba engleză, iar eleva Vaida Roberta a cântat solo; toţi acești artiși sunt elevi ai Colegiului Naţional ,,Iosif Vulcan", partenerii noştri în cadrul programului SNAC, coordonaţi de doamnele prof. Krenek Claudia şi Neşiu Sânziana.
Din partea alor noștri au dansat ,,Samba florilor" membrii unui grup coordonat de: prof. Bărcăuan Cristina, Şandor Mariana şi Praja Dorina. Eleva Szilagyi Iuliana, din clasa a IX-a C, îndrumată de prof. Mateuţ Monica şi Şumălan Mihaela, a interpretat două melodii de muzică populară. Ultimul cuvânt muzical l-au avut membrii Grupului artistic al şcolii ,,Lioara", coordonat de prof. Şumălan Mihaela şi Movilă Cornelia, care, împreună cu câţiva elevi de la Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan", au jucat ca prin Bihor.
Apoi, toţi cei prezenţi au fost invitaţi să viziteze școala și expoziţiile realizate de elevi şi cadrele didactice.
De la ora 12, în fiecare atelier de specialitate s-a desfăşurat concursul pe meserii.
Manifestările dedicate Zilei școlii s-au încheiat cu un carnaval pe care l-am numit sugestiv ,,Carnavalul primăverii".
Cornelia Movilă
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Zi de sărbătoare la Liceul Tehnologic ,,Ioan Bococi” Oradea

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 11:54:02 Ora standard a Europei de Est