Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Infracţiuni de distrugere prin incendiere şi tentativă de omor

La procesul simulat studențesc în cauză penală

Infracţiuni de distrugere prin incendiere şi tentativă de omor

Secţiunea Aplicaţii practice-demonstrative, simulări şi Expo_BACStud 2016, coordonată de prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, decanul Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Universităţii Agora din municipiul Oradea a început cu un proces simulat studenţesc în cauză civilă (coordonatori: judecător, lect. univ. dr. Loredana Doseanu; judecător, lect. univ. dr. Ioana-Luminiţa Dudaş; avocat, lect. univ. dr. Radu-Gheorghe Florian), a continuat cu expoziţii, standuri de prezentare, activităţi de informare, exerciţii practice şi exemplificări moduri de acţiune specifice instituţiilor invitate, iar în încheiere participanţii au fost invitaţi la un proces simulat studenţesc în cauză penală, coordonat de procuror, lect. univ. dr. Liviu Lascu.

Prezentarea procesului penal simulat de anul acesta, s-a dorit a fi o consolidare a unei practici educative ce s-a dovedit a fi una de succes încă de la precedenta reprezentaţie din luna mai 2015, o provocare pentru această promoţie de studenţi şi pentru îndrumătorul lor, deopotrivă. Un prim aspect care a urmărit ridicarea ştachetei faţă de nivelul precedent a fost acela de a alege o speţă semnificativ mai complexă faţă de cea de anul trecut, implicând dezbateri pe marginea unor infracţiuni de distrugere prin incendiere şi tentativă de omor care, în mod inerent, au creat premisele unor dezbateri foarte aprinse.
Procurorul, pe de o parte, reprezentat într-o manieră de înaltă ţinută de studenta Daiana Poleac şi avocaţii inculpaţilor sau ai  părţilor, pe de altă parte, au creat un climat de dezbateri în contradictoriu foarte apropiat de unul întâlnit în sălile de judecată, cu argumente de fapt şi de drept proprii, singura intervenţie de ordin scenografic fiind o prezentare a stării de fapt reţinute în rechizitoriu şi a unor mijloace de probă administrate în mod valid în faza de urmărire penală.
Toate declaraţiile inculpaţilor, ale părţilor şi intervenţiile avocaţilor s-au făcut, aşadar, la iniţiativa studenţilor şi în forma lor de exprimare, cu corecturile de rigoare operate pe timpul repetiţiilor, în situaţiile în care acestea s-au dovedit a fi nespecifice unor discuţii în cadru procesual sau dacă au parazitat în mod inutil dezbaterile. Pentru desfăşurarea tuturor activităţilor din cursul judecăţii, în succesiunea lor firească şi cu respectarea procedurilor şi a principiilor procesuale specifice, studenta Szabo Katalin, în rolul de judecător, a depus diligenţele unui adevărat profesionist, urmărind cu precizia unui metronom toate detaliile şi conducând magistral şedinţa. Studentele Contraş Alexandra şi Stănescu Ioana, în rolul avocaţilor inculpaţilor, au avut o prestaţie extrem de importantă de la începutul şi până la finalul procesului, pe pledoariile acestora sprijinindu-se, de fapt, întreaga dezbatere în regim contradictoriu, menţinând ridicată cota de interes pentru auditoriu. O referinţă aparte se impune a fi făcută pentru prestaţia celor doi studenţi care au jucat rolul inculpaţilor şi care, deşi în viaţa de zi cu zi sunt nişte studenţi silitori, interesaţi şi cu un comportament exemplar, au interpretat rolurile lor într-o manieră atât de autentică şi de originală încât privitorii au putut fi tentaţi să creadă că sunt nişte studenţi la actorie, nicidecum la drept. Practic, intervenţiile lor făcute cu mult talent, au constituit sarea şi piperul acestei reprezentaţii şi au stârnit uneori râsete, de-a dreptul, într-o sală în care domina o atmosferă sobră şi tensionată.
Chiar dacă au avut roluri mai puţin vizibile în cursul procesului şi chiar dacă intervenţiile lor nu au fost de durată, toţi ceilalţi studenţi participanţi au avut evoluţii excelente şi o contribuţie însemnată la reuşita activităţii. Le mulţumesc din toată inima studenţilor participanţi şi publicului spectator şi sunt îndreptăţit să cred că acest proces simulat va avea un loc aparte în panoplia de evenimente plăcute la care au participat în timpul facultăţii şi de care îşi vor aduce aminte peste ani. Le doresc tuturora mult succes pentru ca în viitorul apropiat să devină magistraţi şi avocaţi adevăraţi, în procese reale. Nu în cele din urmă, manifestarea reprezintă o mănuşă aruncată viitoarelor promoţii ale Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative.
Au participat
1. Judecător: Szabo Katalin
2. Grefier: Tonca Andreea
3. Procuror: Poleac Daiana
4. Avocatinculpat (1): Stănescu Ioana
5. Avocatinculpat (2): Contraș Alexandra
6. Avocat parte civilă (1): Bungău Ana Maria
7. Avocat parte civilă (2): Ivan Andreea
8. Avocat parte civilă (3): Barmoş Loredana
9. Inculpat (1): Oprean Dan
10. Inculpat (2): Hava Mircea
11. Parte cililă (1): Torj Ioan
12. Parte civilă (2): Burta George
13. Parte civilă (3): Mada Camelia Daniela
14. Martor (1): Ghitea Florina
15. Martor (2): Băican Andrada
16. Martor (3): Abrudan Romina
 Lect. univ. dr. Liviu Lascu
Pentru mai multe poze (77 de poze), accesați Galeria foto: Infracţiuni de distrugere prin incendiere şi tentativă de omor. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:05 Ora standard a Europei de Est