Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Bune practici în procesul instructiv-educativ la clasele cu predare în limba minorităților din România

Invitația la Simpozionul național

„Bune practici în procesul instructiv-educativ la clasele cu predare în limba minorităților din România

Prof. ing. Mihai Molnar, prof. Ioana Vana și prof. Sorina Muntean lansează o provocare și o invitație tuturor cadrelor didactice la Simpozionul național „Bune practici în procesul instructiv-educativ la clasele cu predare în limba minorităților din România".

Consultați

REGULAMENTUL Simpozion naţional

 

„BUNE PRACTICI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA CLASELE CU PREDARE ÎN LIMBA MINORITĂȚILOR DIN ROMÂNIA"

Motto:

        "Când ai 10 paşi de făcut, 9 paşi sunt jumătatea drumului."
                                                                                     (proverb japonez)

ARGUMENT

            Acest simpozion își propune să reunească profesorii care problematizează eficiența procesului de predare-învățare, în contextul varietății disciplinelor studiate în școlile și clasele cu limba de predare în limbile minorităților naționale.

            Considerăm că a preda la școlile și clasele  cu limba de predare în limbile minorităților naționale este o provocare, dar și un beneficiu pentru noi ca dascăli.

            Oferirerea de șanse egale, includerea în societate și mai apoi inserția elevilor minorităților naționale în câmpul de muncă, precum și dezvoltarea spiritului de formare personală a acestora pe toată durata vieții este scopul comun al tuturor, astfel noi, profesorii, prin intermediul acestui simpozion ne propunem să ne unim forțele la nivel național și să prezentăm câteva elemente de bune practici dobândite la catedră  de-a lungul anilor.         

   SCOP

            Simpozionul naţional constituie  un  prilej bun pentru  prezentarea cercetării personale a fiecărui profesor prin munca la catedră, la școlile și clasele  cu limba de predare în limbile minorităților naționale, menţinerea contactului între profesorii de specialitate, dar nu numai, îmbogățirea experienței și de ce nu, aplicarea unor metode propuse sau strategii amintite.

            Astfel, simpozionul reprezintă o modalitate concretă  de reflecţie si analiză obiectivă asupra îmbinării corecte a tradiționalului cu modernul, în ceea ce privește procesul de predare- învăţare -evaluare la școlile și clasele  cu limba de predare în limbile minorităților naționale.

            Finalitatea acestui simpozion se va materializa prin publicarea lucrărilor pe un suport electronic de tip CD cu ISBN.

OBIECTIVE

- împărtășirea de către profesori a experienței dobândite la catedră;

- dezvoltarea de parteneriate între instituții de învățământ din alte județe;

- oferirea posibilităţii cadrelor didactice de a-şi susţine propriile concepţii, idei - privind didactica modernă aplicată acestei discipline.

GRUP ŢINTĂ

-   Cadre didactice

COORDONATORI

Prof. ing Karancsi Béla- director

Prof. Ostroveanu Ágota - director adjunct

Prof. ing. Molnar Mihai

Prof. Vana Ioana

Prof. Muntean Sorina

LOCUL DE DESFĂŞURARE

Acest simpozion se va desfășura exclusiv on-line.

 PARTENERI

§  Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor;

§  Casa Corpului Didactic a Județului Bihor;

§  Biblioteca Universităţii din Oradea;

§  Biblioteca judeţeană "Gheorghe Şincai" Oradea.

 

PROGRAMUL DE DESFĂŞURARE AL SESIUNII:

Simpozionul naţional  se  desfăşoară  on-line.

Lucrările  se vor expedia  pe  adresa:  organizaresimpozion@yahoo.com

 

REGULAMENT DE PARTICIPARE:

a.  Înscrierea candidaților:

            Înscrierea participanților la prezentul simpozionse face atât prin completarea fișei de înscriere anexată regulamentului, a acordului de parteneriat semnat și ștampilat de unitatea din care faceți parte, cât și prin achitarea taxei de 15 RON în contul RO45TREZ08221E330500XXXX- TREZORERIA MARGHITA, CF. 4593482- LICEUL TEHNOLOGIC NR.1 CADEA, apoi scanarea chitanței doveditoare și trimiterea acestora inclusiv a lucrării dvs. în format electronic pe adresa de mail organizaresimpozion@yahoo.com.

        Termenul limită de înscriere se face până la data de 15 iunie 2016.

Relaţii suplimentare la tel. 0756313858- prof .ing. Molnar Mihai, 0755688055-prof. Vana Ioana.

Lucrările pot avea doi autori.

         Depunerea lucrărilor se face prin trimitere electronică la adresa de email organizaresimpozion@yahoo.com, până la data de 15 iunie 2016. Lucrările vor fi publicate pe suport CD cu ISBN.

b. Redactarea și trimiterea lucrărilor:

 - redactarea lucrării se va face în Microsoft Office Word 2007, format A4, scris la un rând si jumătate, cu margini egale de 20 mm (text aliniat Justify), cu diacritice;

titlul va fi scris cu majuscule (Times New Roman, 14, Bold), centrat;

- la două rânduri de titlu se va scrie numele autorului (maxim 2 autori), unitatea de învăţământ, localitatea şi judeţul (Times New Roman, 12, Bold);

la două rânduri sub numele autorului se va scrie textul lucrării cu diacritice (Times New Roman, l2 la un rând si jumătate);

- bibliografia  se  va  consemna  la  sfârşitul  lucrării,  în  ordine  alfabetică,  astfel:  nume, prenume autor, titlul, editura, anul;

- acordul de parteneriat, se va trimite scanat la adresa de mail organizaresimpozion@yahoo.com, după înregistrarea acestora, acordurile de parteneriat împreună cu diplomele și CD-urile vor fi expediate prin poștă. 

            Vrem să vă aducem la cunoștință, faptul că aceste lucrări vor fi sub semnătura ISBN, deci prin urmare, dorim să menționați sursele bibliografice dacă este cazul. Folosirea acestora prin neconsemnarea lor este o infracțiune și se pedepsește conform legislației în vigoare!

Taxa de participare: 15 RON.

Taxa de participare include: - diploma de participare;

                                                         - costurile aferente achiziționării  CD-urilor;

                                                         - expedierea lucrărilor și a CD-urilor cu ISBN.

   Simpozionul se va finaliza cu eliberarea diplomei de participare și a expedierii acestora împreună cu CD-urile cu ISBN care cuprind lucrările simpozionului.

Organizatorii nu îşi asumă răspunderea pentru materialele care nu ajung în timp util şi în bune condiţii sau cele care nu respectă tema si cerinţele.

   Vă rugăm să expediați lucrările și acordul de parteneriat numai la adresa indicată.

 

 

 FIŞĂ DE ÎNSCRIERE

LA SIMPOZIONUL NAŢIONAL:

„BUNE PRACTICI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA CLASELE CU PREDARE ÎN LIMBA MINORITĂȚILOR DIN ROMÂNIA"

 

Participanţii sunt rugaţi să completeze  corect fişa de înscriere. Datele oferite se vor utiliza la redactarea diplomelor de participare la simpozion.

 

Numele şi prenumele

cadrului didactic participant:_____________________________

Instituţia de învăţământ:___________________________________

Adresa institutiei de învăţământ:_______________________________________

Localitatea /Judeţul:__________________

Titlul lucrării:_______________________________________________________

__________________________________________________________________

 E-mail personal:____________________________________________________

Telefon personal:___________________________________________________

 

 

Declaraţie antiplagiat: Declar pe propria răspundere că documentul trimis la acest simpozion este rezultatul muncii mele şi că sursele utilizate sunt indicate în lucrare, respectând regulile de evitare a plagiatului:

- Fragmentele de text reproduse întocmai, chiar şi în traducere proprie din altă limbă, sunt scrise între ghilimele şi fac trimitere la sursă;

- Reformularea în cuvinte proprii a textelor scrise de către alţi autori conţine referinţa precisă.

- Rezumarea ideilor altor autori face trimitere la textul original.

 

Semnătura:_______________

 

 

Am luat la cunoştinţă de condiţiile participării la activitate şi prin trimiterea în format electronic a acestei fişe, declar că sunt de acord cu acestea.

Fişa de înscriere se completează şi se trimite împreună cu acordul de parteneriat completat, ștampilat și scanat, respectiv chitanța scanată care atestă achitarea taxei de participare pe mail la adresa organizaresimpozion@yahoo.com până în data de 15.06.2015.

Lucrarea se   trimite pe mail la adresa organizaresimpozion@yahoo.com până în data de 15.06.2015.

 

Unitatea............................................................

.........................................................................

Str. ..................................................................

TEL. ...............................................................

NR. de inreg....................................................

 

 

Liceul Tehnologic, nr.1 Cadea                                                                                 

Str.De Jos, Nr. 48, Loc. Cadea

TEL. 0722252238

NR. de inreg........................................

 


      

ACORD DE PARTENERIAT

Încheiat între

  • Liceul Tehnologic, nr.1 Cadea, Str.De Jos, Nr. 48, Loc. Cadea, județul Bihor, reprezentat prin d-nul prof. ing. Karancsi Béla, în calitate de director, prof. Ostroveanu Agota- director adjunct, prof. ing. Molnar Mihai, prof. Vana Ioana, prof. Muntean Sorina, în calitate de profesori coordonatori, ai Simpozionului naţional „BUNE PRACTICI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA CLASELE CU PREDARE ÎN LIMBA MINORITĂȚILOR DIN ROMÂNIA"
  • " și:

..................................................................................................................., localitatea..................................................., judeţul ...................................,  reprezentat prof. .................................................................................., în calitate de director și prof. ..........................................................................................................., în calitate de coordonatori.

.

      Obiectul contractului

  • Prezentul acord de parteneriat are drept obiect colaborarea între părţile contractante în vederea desfăşurării Simpozionului naţional, „BUNE PRACTICI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA CLASELE CU PREDARE ÎN LIMBA MINORITĂȚILOR DIN ROMÂNIA" ce va fi organizată în data de 28 iunie 2016 de Liceul Tehnologic nr.1 Cadea.

Obligaţiile părţilor

Organizatorul se obligă:

-                Să distribuie regulamentul Simpozionului naţional şcolilor partenere;

-                Să respecte termenul de desfăşurare al activităţii;

-                Să primească materialele realizate de către parteneri;

-                Să distribuie Cd-urile ce conțin lucrările cu ISBN;

-                Să emită şi să distribuie diplomele participanţilor.

 

   Partenerul  se obligă:

-                Să popularizeze activitatea în rândul cadrelor didactice din instituţia de învăţământ;

-                Să respecte regulamentul de desfăşurare a Simpozionului naţional;

-                Să trimită până la data limită la adresa indicată în regulament acordul de parteneriat înregistrat, semnat şi ştampilat, fişa de înscriere și lucrarea, respectiv dovada scanată a chitanței care atestă achitarea taxei de înscriere.

            Acordul intră în vigoare la data semnării acestuia şi este valabil pe perioada derulării activităţii.

Liceul Tehnologic, nr.1 Cadea,

director,

prof. Karancsi Béla    

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:04 Ora standard a Europei de Est