Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Campusul Şcolar Partenie Cosma, cel mai modern spaţiu educativ din Oradea

A fost finalizat

Campusul Şcolar Partenie Cosma, cel mai modern spaţiu educativ din Oradea

Primăria Oradea a anunţat finalizarea lucrărilor la Campusul Şcolar Partenie Cosma în cadrul unei conferinţe la care au participat primarul Ilie Bolojan şi viceprimarul Huszar Istvan, prefectul Claudiu Pop, inspectorul şcolar general Alin Novac-Iuhas, reprezentanţi ai ADR Nord-Vest şi ai constructorului.

Investiţia a presupus construirea a şapte corpuri importante de clădire şi anume: şcoală cu 24 săli de clasă - 2 corpuri, cămin internat de 300 locuri, cantină şi club, garsoniere pentru cadre didactice, ateliere şcoală, sală de sport. Lucrările au fost executate de către firma S.C Selina SRL.
Conform explicaţiilor date de către primarul municipiului, lucrările au început în anul 2008 la corpul 2 de clădire, şcoala cu 24 săli de clasă, cu o susţinere de 1.300.000 lei din partea bugetului de stat, în continuare lucrările fiind bugetate de către Primăria Municipiului Oradea. Această primă parte a campusului a fost finalizată şi dată în folosinţă în anul 2011.
În anul 2014, Municipiul Oradea a depus solicitarea de finanţare a proiectului extins al campusului şcolar la Ministerul Dezvoltării, prin ADR Nord-Vest. În acelaşi an, proiectul "Campus Şcolar - Calificare profesională în Oradea pentru judeţul Bihor", a obţinut finanţare prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, domeniul major de intervenţie 3.4 - Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea şi echiparea infrastructurii educaţionale preuniversitare, universitare şi a infrastructurii pentru formare profesională, contract de finanţare nr. 4780 / 21.11.2014.
Valoarea contractului de finanţare a fost de 46.353.921,80 lei cu TVA, din care valoarea eligibilă este de 37.115.327,01 lei cu TVA, iar suma nerambursabilă este de 36.373.020,47 lei cu TVA.
,,Campusul şcolar are o capacitate de aproximativ 2000 de elevi, iar în perioada următoare Primăria Oradea va achiziţiona mobilierul necesar, urmând ca până la toamnă să găsim formula de a gestiona aceste spaţii în mod corespunzător, astfel încât cel mai modern spaţiu educativ din municipiu să fie dat în folosinţa elevilor", a declarat primarul Ilie Bolojan.
Primarul a menţionat că, în perioada următoare, administraţia locală va amenaja lângă campus un parc cu toate utilităţile aferente, astfel încât zona Campusului şcolar să deservească cetăţenii oraşului.
Primarul Ilie Bolojan a arătat că valoarea contractului de finanţare cuprinde, pe lângă cheltuielile cu lucrările executate efectiv prin proiect, cheltuieli de dirigenţie de şantier şi de publicitate, precum şi valoarea proiectării şi a lucrărilor de construire a primului corp de clădire - şcoală, executat anterior semnării contractului de finanţare, acestea din urmă fiind încadrate ca şi cheltuieli neeligibile şi au fost suportate din bugetul local.
Prin urmare, în cadrul prezentului proiect s-au executat lucrări în sumă totală de 27,5 mil lei cu TVA, din care valoarea eligibilă este de 22,2 mil lei cu TVA, la care se adaugă cheltuieli neeligibile în sumă de 5,3 mil lei cu TVA. Contribuţia Primăriei Municipiului Oradea este 2% din valoarea eligibilă, la care se adaugă cheltuielile neeligibile, iar contribuţia Uniunii Europene şi a bugetului de stat este de 98% din valoarea eligibilă.
Prezent la conferinţa de presă, viceprimarul Huszar Istvan a declarat: ,,Pentru municipiul Oradea este o realizare deosebită campusul şcolar, care este o construcţie atipică deoarece au fost construite două clădiri de şcoală, iar proiectele naţionale prevăd doar o singură clădire în acest sens. Campusul va găzdui profesori, tineri, există şi o sală de sport impozantă. Viitorilor elevi le doresc să se bucure de acest amplasament cu rezultate cât mai bune".
În acest moment, Campusul Şcolar Partenie Cosma este primul campus scolar din România. (B.P.)
Pentru mai mute poze, accesați Galeria foto: Campusul Şcolar Partenie Cosma, cel mai modern spaţiu educativ din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:49:50 Ora standard a Europei de Est