Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cititorii de azi, liderii de mâine

Proiect Erasmus+ la Şcoala Gimnazială Nr. 16

Cititorii de azi, liderii de mâine

Într-un cadru socio-cultural caracterizat de o explozie a culturii media, lectura pierde tot mai mult teren printre preferințele, preocupările și interesul manifestat în rândul elevilor.

În societatea contemporană, la nivelul învăţământului preuniversitar se constată la scară generală un interes scăzut al elevilor faţă de lectură. Lectura are un rol hotărâtor în îmbogățirea și dezvoltarea cunoștințelor elevilor, în formarea gustului pentru citit, în cultivarea și îmbogățirea limbajului prin formarea și activizarea unui vocabular adecvat. Trezirea interesului și a gustului pentru lectură implică pentru școală o responsabilitate incontestabilă. De aceea este necesar să cunoaștem ce și cât citesc copiii, cititorii trebuie inițiați și deprinși cât mai de timpuriu cu utilizarea concomitentă a cărții și a mijloacelor moderne audiovizuale ca premisă esențială a unei învățături eficiente. În acest context Şcoala Gimnazială Nr 16 Oradea participă în cadrul parteneriatelor Erasmus+ alături de instituții școlare din Danemarca, Italia, Lituania, Polonia, Turcia în cadrul proiectul ,,Today's Readers, Future Leaders" (Cititorii de azi, liderii de mâine). Proiectul se defășoară pe o perioadă de doi ani, 1 septembrie 2015 - 31 august 2017.
Cea de-a doua mobilitate - în Lituania
Cea de-a doua întâlnire internațională a proiectului a avut loc în Lituania, regiunea Raseina, în perioada 8 -14 mai 2016,  unde au participat prof. Anca Corina Bulc, prof. Florica Narcisa Şerfezeu din partea Şcolii Gimnaziale Nr 16, Oradea,  alături de partenerii din proiect: prof. Keren Hendel, prof. Mikael Elberg, din Roskilde, Danemarca; prof. Maria Abela, prof. Carmela Castagino din Siracusa, Italia; prof. Loreta Vaiciuliene, prof. Laima Macaitiene din Rasieni, Lituania; prof. Monika Kulinska, prof. Miroslava Baca, din  Konskowda, Polonia; prof. Hanefi Zobar, prof. Demet Yuncuoglu, prof. Elif Cakiroglu, prof. Aytac Yaman, din  Hatay, Turcia.
 În cadrul întâlnirii s-a prezentat o varietate de activități realizate de elevi (realizarea de hârtie prin tehnici tradiționale, semne de carte, prezentarea unui e-book realizat de copii, ora de citit în familie), a existat un schimb de idei cu privire la cele mai bune practici, s-a stabilit ca produs final publicarea unei cărţi cu legende din fiecare ţară participantă în proiect, ilustrarea cărţii fiind realizată de elevii implicaţi în proiect. Tot în cadrul proiectului, elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 16 Oradea, coordonaţi de prof. Bulc Anca Corina,  au prezentat o expoziţie cu tema „Romanian Legends and Fairy-Tales in Children's  Imagination", având ca scop popularizarea şi cunoaşterea culturii româneşti, atat în rândul copiilor din şcoala participantă, cât şi la nivel internaţional.
Anca Corina Bulc

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:49:24 Ora standard a Europei de Est