Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnirea reprezentanților Inspectoratului Școlar Bihor cu directorii unităților de învățământ

Luni, marți și miercuri,

Întâlnirea reprezentanților Inspectoratului Școlar Bihor cu directorii unităților de învățământ

În cadrul campaniei de pregătire a noului an școlar, care, pentru cadrele didactice, a început luni, 1septembrie 2008, conducerea Inspectoratului Școlar Bihor (inspector general, prof. Ioan Șereș, și inspectorii generali adjuncți, Silviu Torjoc, Dorel Luca și Akos Zoltan), inspectorii cu managementul și cei cu resursele umane, inspectorii de sector, inspectorii de specialitate și inspectorul cu investițiile s-au întâlnit, luni, marți și miercuri, în Oradea și județ, cu directorii unităților de învățământ cu personalitate juridică din Oradea și județul Bihor.

 Luni și marți, întâlniri la Salonta și Beiuș, Aleșd și Marghita, miercuri, la Oradea
Luni, 1 septembrie 2008, întâlnirile au debutat la Salonta, la Colegiul Național „Arany Janos” din localitate, unde inspectorii au comunicat problemele prioritare la început de nou an școlar, iar directorii unităților de învățământ cu personalitate juridică din zonele Salonta și Tinca au raportat despre modul cum s-au preocupat de pregătirea unităților de învățământ pentru începerea noului an școlar.
După-amiază, întâlnirile s-au desfășurat la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș, unde au participat directorii din zonele Beiuș și Ștei.
Marți, întâlnirile s-au ținut la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd, cu participarea directorilor din zona Aleșd, iar după-amiază, la Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita, pentru directorii unităților de învățământ din zonele Marghita și Valea lui Mihai.
Miercuri, la Oradea, întâlnirile s-au desfășurat la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, pentru directorii unităților școlare gimnaziale și liceale din Oradea și sectorul Oradea, Palatul Copiilor și Elevilor și din învățământul special, precum și la sala de ședințe a Inspectoratului Școlar, pentru directorii grădinițelor cu personalitate juridică din municipiul Oradea.
La aceste întâlniri, inspectorii au comunicat noutățile la început de an școlar, iar directorii au ridicat problemele  cu care se confruntă legate de pregătirea și autorizarea unităților de învățământ.
Dacă pentru preșcolarii grădinițelor cu program prelungit, anul școlar a început luni, 1 septembrie, pentru elevi, cursurile vor începe luni, 15 septembrie 2008, în condiții normale în majoritatea unităților de învățământ, și în condiții speciale, cu activități în două schimburi pentru elevii școlilor unde reparațiile capitale continuă, iar spațiul nu permite desfășurarea cursurilor într-un singur schimb.
Tezele cu subiect unic vor continua să-i streseze și în anul școlar 2008-2009 pe elevii claselor a VII-a și a VIII-a; grupele de excelență își vor relua activitatea; colegiile vor „fi testate” potrivit normelor în vigoare, la patru și respectiv cinci ani (rezultatele vor trebui să dovedească faptul că merită numele pe care îl poartă, acela de colegiu național, tehnic sau economic); directorilor le-au fost înmânate deciziile de numire și calificativele, afișe și pliante, iar inspectorul-șef al I.S.C.I.R., Florin Plugar, a nominalizat unitățile de învățământ din localitățile unde nu s-au acordat încă autorizații I.S.C.I.R.
La început de nou an școlar, s-ar părea că cele mai multe probleme de pregătire a spațiului destinat desfășurării procesului de învățământ se întâlnesc în unitățile de învățământ ale căror localuri sunt revendicate, și aceasta din pricina faptului că inspectoratul școlar (respectiv primăria) nu mai are cum să facă investiții în respectivul local, iar pe proprietarii de drept îi doare drept în cot, chiar dacă beneficiază de chirii mai multe decât substanțiale, fără să miște un deget.
Pentru anul școlar în curs, județul Bihor urmează să primească nu mai puțin de 39 de microbuze școlare (planificate a fi livrate până în luna decembrie 2008), așa după cum aveam să aflăm de la generalul Inspectoratului Școlar, prof. Ioan Șereș.
Părinții optează, tot mai mult, pentru gădinițele cu program prelungit!
În municipiul Oradea, funcționează 30 de grădinițe cu personalitate juridică, iar în celelalte municipii și orașe ale județului Bihor, 13.
La nivelul județului sunt 444 de grădinițe cu program normal, 61 cu program prelungit și una cu program săptămânal, precum și 17 grădinițe particulare. În cele 506 grădinițe de stat, învață 19.442 de copii: 12.849 în grădinițele cu program normal, 6.573 în cele cu program prelungit și 20 la grădinița cu program săptămânal. În an de an, însă, părinții optează tot mai mult pentru grădinițele cu program prelungit, inclusiv în mediul rural, după cum ne-a declarat dna Voichița Vancu, inspector școlar de specialitate. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnirea reprezentanților Inspectoratului Școlar Bihor cu directorii unităților de învățământ.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:27:54 Ora standard a Europei de Est