Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Acţiuni pentru prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor

Peste 1.200 de elevi au fost implicaţi de poliţiştii bihoreni în

Acţiuni pentru prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor

Peste 1.200 de elevi au fost implicaţi de poliţiştii bihoreni în activități menite să prevină victimizarea acestora şi implicarea lor în fapte de natură penală.

În primele două zile ale activităților programate de polițiștii bihoreni pe parcusul săptămânii 9 - 13 mai a.c., pentru asigurarea unui climat de siguranţă în incinta şi în zona adiacentă unităţilor de învăţământ preuniversitar, pentru prevenirea şi combaterea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor și pentru eficientizarea măsurilor necesare asigurării bunei desfăşurări a procesului instructiv-educativ, au fost organizate 42 de întâlniri informativ - preventive cu elevii, din care 19 în mediul urban și 23 în mediul rural.
Astfel, 1.200 de elevi din tot județul s-au întâlnit cu polițiștii bihoreni din cadrul structurilor de prevenire, proximitate, rutieră, ordine publică, alături de polițiștii din mediul rural, fiind implicați în activități cu caracter informativ - preventiv, menite să prevină victimizarea acestora, dar și delincvența juvenilă și să sporească climatul de siguranță în instituțiile de învățământ preuniversitar din județul Bihor.
Acțiunile polițiștilor bihoreni sunt structurate pe trei paliere, prevenirea prin acţiuni educative, verificarea modului de supraveghere, pază și acces în unităţile școlare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 333/2003 și acordarea sprijinului de specialitate (activităţi pentru menţinerea ordinii publice, intervenţia în cazul evenimentelor produse în perimetrul unităţilor şcolare, sesizate prin „112" şi combaterea absenteismului şcolar). Activitățile desfășurate de polițiștii bihoreni se înscriu într-o amplă acțiune organizată la nivel național, în cursul acestei săptămâni, pentru prevenirea şi combaterea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor și pentru eficientizarea măsurilor necesare asigurării bunei desfăşurări a procesului instructiv-educativ.
În acest context, zilnic, echipaje de poliţie sunt prezente în zona intrărilor în şcoli, în intervalele orare în care se efectuează intrarea şi ieşirea de la cursuri a elevilor.
De asemenea, polițiștii bihoreni efectuează patrulări în zona şcolilor, atât pe parcursul orelor de curs, cât şi în perioadele când elevii nu au cursuri, întrucât multe unităţi şcolare deţin terenuri de sport care sunt frecventate de un număr mare de copii.
Totodată, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenirea Criminalităţii, împreună cu cei rutieri, sprijiniţi de poliţişti de proximinate, vor continua întâlnirile preventive cu elevii, în cadrul unităţilor şcolare.
În același context, polițiștii bihoreni continuă efectuarea de controale periodice privind respectarea prevederilor Legii nr. 333 din 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor. Astfel, vor fi făcute în permanenţă verificări privind modul de acces în incinta şcolilor şi executarea pazei.
Siguranța în școli, prioritate permanentă a polițiștilor bihoreni
De altfel, pe tot parcursul anului 2016, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, alături de polițiștii rutieri și de proximitate din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, au derulat o serie de activităţi preventive în instituţii şcolare din județul Bihor, pentru a preveni delincvența juvenilă și victimizarea minorilor.
Prevenirea delincvenţei juvenile şi cea a victimizării minorilor reprezintă activităţi constante ale poliţiei, structurile de prevenire şi de proximitate fiind implicate în mod direct în iniţierea/organizarea şi derularea de activităţi/campanii şi proiecte în acest domeniu.     
Delincvenţa juvenilă este un segment al criminalităţii care necesită o atenţie deosebită, având în vedere faptul că tinerii pot cădea cu uşurinţă în capcana infracţionalităţii, luând în considerare caracteristicile vârstei - teribilism în orice domeniu şi dorinţa de a gusta noul la orice pas.
Prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor, siguranţa pe Internet, cu accent pe avantajele acestuia, pericolele şi riscurile mediului virtual au fost temele abordate de polițiștii bihoreni în întâlnirile organizate cu mii de elevi din ciclul primar, gimnazial și liceal, cu preșcolari.
Subiectele dezbătute cu elevii de liceu au urmărit cunoaşterea și conştientizarea cauzelor, a factorilor favorizanţi în geneza delincvenţei juvenile, a consecinţelor legale şi sociale în cazul comiterii de fapte antisociale de către persoane minore (răspunderea contravenţională şi penală a minorilor, efectele comiterii de infracţiuni în plan social) şi a diferitelor situaţii de victimizare în care pot fi implicaţi minorii (dispariţiile de minori, navigarea în siguranţă în mediul virtual), elevii fiind interesaţi de informaţiile prezentate de polițiștii bihoreni.
În cadrul activităților preventive desfășurate de polițiști în școlile bihorene, elevii din clasele I - VIII au fost implicaţi în jocuri tematice în cadrul cărora au jucat diverse roluri (inculpat, martor, complice etc.). Totodată, participanţii au încercat să identifice în jurul lor, în clasă, la locul de joacă sau acasă, diverse situaţii conflictuale. Acestea au fost ulterior analizate împreună cu poliţiştii de prevenire bihoreni, identificându-se împrejurările care au condus la escaladarea conflictelor, motivele pentru care s-a recurs la violenţă şi modalităţile de rezolvare non-violentă a respectivelor conflicte.
Violenţa şcolară a fost o altă temă abordată de poliţiştii de prevenire bihoreni în întâlnirile cu elevii, fiind prezentate consecinţele acestui fenomen, dar şi modalităţile în care elevii se pot implica în activităţi de informare/prevenire, pentru consolidarea siguranţei şcolare şi extraşcolare.
Au fost făcute recomandări preventive cu privire la siguranţa bunurilor personale, prin  prezentarea unor cazuri de victimizare, fiind dezbătuţi, totodată, factorii favorizanţi şi măsurile de prevenire pe mai multe categorii de furturi: din buzunare, din clasă, din locuinţe, din autoturisme, furturile de telefoane mobile etc..
Educația rutieră a fost o altă temă intens dezbătută de polițiști cu copiii, aceștia fiind angrenaţi într-un joc prin care și-au demonstrat cunoştinţele în materie de educaţie rutieră.
Pe parcursul desfăşurării activităţilor au fost proiectate filme cu mesaje educativ - preventive, pentru a conştientiza copiii şi a contribui la dezvoltarea unui comportament preventiv. De asemenea, poliţiştii bihoreni au distribuit pliante, broşuri şi alte materiale cu mesaj preventiv şi au organizat concursuri pe teme rutiere, în scopul formării unui comportament rutier responsabil, pe baza cunoaşterii şi respectării regulilor de circulaţie.
Comisar-șef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:49:58 Ora standard a Europei de Est