Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Celebrarea zilelor de 9 și 10 Mai - Ziua Europei și Ziua Regalității

Marți, la L.T.B. ,,Emanuel”

Celebrarea zilelor de 9 și 10 Mai - Ziua Europei și Ziua Regalității

Continuând tradiţia începută în urmă cu opt ani, catedra de istorie-geografie a organizat şi de această dată un concurs pe echipe dedicat Zilei Europei.

Activitatea a fost moderată de către prof. Ramona Iştoc, iniţiator al proiectului. La concursul pe echipe, pentru clasele de gimnaziu, intitulat „9 Mai - Ziua Europei", au participat șapte echipaje, reprezentând tot atâtea ţări ale Uniunii Europene. A fost punctată și semnificația zilei de 10 mai, studentul la istorie, Pușcaș Daniel, prezentând publicului un PowerPoint intitulat ,,150 de ani de la întemeierea dinastiei regale în România".
Juriul a fost prezidat de dnul prof. Curta Iosif, director al liceului şi alcătuit din următorii profesori: Moţiu Rodica, Boldiș Marinela, Fiter Ciprian, Blaga Diana, Fildan Mihaela, Medan Eugenia și Cicortaș Raluca.
D-na prof. Fildan Mihaela a avut amabilitatea să ne descrie această activitate, văzută de un membru al juriului: ,,Concursul acesta dă posibilitatea elevilor să-şi descopere personalitatea, să se cunoască mai bine pe sine şi pe ceilalţi. Lucrând în echipă, ei sunt încurajaţi să comunice, să găsească idei, să creeze ceva frumos care să pună în lumină cunoştinţele teoretice, dar şi abilităţile practice, artistice. Fiind un concurs interdisciplinar, elevii învaţă să gândească în ansamblu, panoramic, nu doar fragmentar. Bucuria de a face ceva împreună, ceva care scoate în evidenţă originalitatea, comunicarea o citim pe feţele lor. Nu e test, e ceva ce fac de bună voie şi asta e bine!
Şcoala te ajută să fii mai bun; intri în şcoală ca o bucată de lemn neprelucrată... Dacă şcoala te-a prelucrat şi a scos din tine ,,mobilă de lux" (om de caracter) înseamnă că acea şcoală îşi merită existenţa. Prin aceste tipuri de activităţi elevii sunt încurajaţi să se autodepăşească, să îşi ,,ispitească" limitele... Cineva spunea că şcoala are rolul, rostul să te ridice undeva de unde să-ţi fie ruşine să mai cobori".
Concursul s-a încheiat cu anunțarea punctajului obținut de către fiecare echipă și a premiilor aferente rezultatelor finale. Iată câștigătorii celei de-a opta ediții a concursului:
 Premiul I și premiu special ,,pentru cele mai bune și autentice produse culinare"- echipa  formată din Vereș Beniamin, Gros David, Lencar David, Lata Sebastian, Damșe Denis, Fildan David, Ficuț Antonia, Vaș David, Beldi Ștefania și  Sorițău Karis, din clasa a V-a A, reprezentând Ungaria.
Premiul II și premiu special ,,pentru cea mai bună exprimare în lb. străină"- Bejinariu Andreea, Bohuș Timotei, Bara Emilia, Ghiurău Lucas, Pop Roberta, Ban Thomas și Sabău Timotei, din clasa  a VII-a A, reprezentând Franța.
Premiul III și premiu special ,,pentru cea mai bună prezentare" -  echipa formată din  Pop Sorana, Sârb Iulia, Popa Josiane, Negruț Bianca, Marton Salome, Judea Iulia, Negrău Mircea, Burcă Paul și Curta Alexia din clasa a VIII-a A, reprezentând Italia.
Prima menţiune și premiu special ,,pentru momentul artistic original" - echipa formată din Cozma Ania, Voichescu Daria, Maier Damaris, Ghiulai Sara, Mihuț Maria, Știru Răzvan, Opreanu Titus și Sava Sebastian, din  clasa a VI-a A, reprezentând Grecia.
A doua mențiune și premiu special ,,pentru cel mai bun PowerPoint" - echipa formată din Hrihorișan Adisia, Covaci Raul, Cadar Sebastian, Roman Antony, Pantea Patric, Dornauer Dafne, Hendre Corina, din clasa a VI-a B, reprezentând Spania.
A treia mențiune și premiu special ,,pentru standul cel mai creativ" - echipa formată din Săvianu Natasha, Dreniovski Sara, Pop Bianca, Voinkov Yana, Sime Patricia, Sălăjan Carla, Turcuș Maria, Corduneanu Casandra, din clasa a VII-a B, reprezentând Marea Britanie.
A patra mențiune și premiu special ,,pentru produse culinare deosebite" - echipa clasei a V-a B, reprezentând Germania, formată din Curta Thomas, Negruț Alexia, Capota Liviu, Cosma Cosmin, Laza Iulia, Tipi Paula, Rus Estefan și Gordan Timotei.
Reporteri
Ramona Iştoc, Fildan Mihaela & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Celebrarea zilelor de 9 și 10 Mai - Ziua Europei și Ziua Regalității.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:32 Ora standard a Europei de Est