Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Plantăm pentru viitor”

În zona Padişului

„Plantăm pentru viitor”

A înţelege natura înseamnă a înţelege viitorul, iar a face ceva pentru salvarea naturii, atât de ameninţată azi, înseamnă să contribui la fericirea omenirii. Eugen Pora

Vineri, 6 mai şi sâmbătă, 7 mai 2016, un grup de 45 de elevi de gimnaziu de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Rieni, însoţiţi de 12 cadre didactice şi reprezentanţi ai Ocolului Silvic, au plantat puieţi de brad şi pin, în zona Padişului în cadrul programului ,,Plant for the planet".
La această acţiune au participat în calitate de voluntari şi foşti elevi ai şcolii, azi studenţi şi liceeni (Scrofan Teodora, Balş George, Ilieş Ionuţ, Balint Ana Maria, Bălan Ciprian, Sabău Cristian).
Scopul programului este conservarea şi extinderea pădurilor, împădurirea zonelor degradate, creşterea nivelului de conştientizare şi responsabilizare prin desfăşurarea de activităţi educaţionale şi implicarea comunităţilor locale în acţiunile de plantare. Activitatea ,,Plantăm pentru viitor"  din cadrul programului ,,Plant for the planet" s-a derulat în colaborare cu Fundaţia Mihai Eminescu Trust şi a fost finanţată de firma Accor din Franţa. De menţionat este faptul că, toate cheltuielile financiare presupuse de derularea acţiunii au fost suportate de această fundaţie: achiziţiile de puieţi, echipamentele şi uneltele, transportul, masa, tricourile cu inscripţii ecologice. În urma protocolului de colaborare cu Fundaţia Mihai Eminestcu Trust, unitatea noastră şcolară beneficiază de dotarea cu materiale didactice pentru un laborator ecologic în valoare de 900 de euro.
Astăzi mai mult ca oricând, trebuie să păstrăm sănătatea naturii, ba mai mult, nu avem dreptul să epuizăm, să poluăm şi să sărăcim Pământul, nu avem dreptul de a distruge ceva ce n-am creat! Elevii pot fi învăţaţi să ocrotească natura, să respecte legile naturii, să înţeleagă necesitatea protecţiei mediului şi cum să contribuie la refacerea peisajului natural. Munca bine organizată, dirijată cu atenţie şi desfăşurată în mijlocul naturii a determinat o atitudine pozitivă  în rândul elevilor, care şi-au exprimat disponibilitatea şi dorinţa de a mai participa la astfel de activităţi. Dobândirea unor comportamente ecologice îi conştientizează pe copii asupra faptului că, alături de adulţi sunt datori să vegheze pentru prezentul şi viitorul Terrei, această „mamă" a noastră, a tuturor.
Convinşi fiind de faptul că, omul trebuie să protejeze şi să ocrotească natura, întrucât dacă va continua să o distrugă, se va distruge pe el însuși, au participat la plantarea de puieţi cu deplină dăruire alături de elevi, d-nele profesoare: Bălan Cornelia, Balint Liliana, Chiorean Ioana, Dobra Adela, Ilieş Angela, Marge Loredana, Muţiu Diana, Paşca Anca, Sabău Simona, Szatmari Eszter, Tirla Simona şi d-l prof. Bonchiş Daniel.
Suntem fericiţi pentru că ne-am adus contribuţia, într-o oarecare măsură, la salvarea unui colţ de rai!
Prof. Liliana Balint
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Plantăm pentru viitor".

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:36:52 Ora standard a Europei de Est