Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O altfel de săptămână la Grădinița Nr. 24

În cadrul programului ,,Școala altfel”

O altfel de săptămână la Grădinița Nr. 24

Este cunoscut că educația timpurie în învățământul preșcolar se bazează pe o abordare centrată pe copil, care se bazează pe achizițiile acestuia din lumea naturală și care oferă căi și mijloace adecvate de acumulare și experimentare.

Copiii nu au nevoie de instrucțiuni cu privire la modul de a simți, a vedea și a auzi lumea din jurul lor, de a relaționa și concluziona. Ei învață cel mai bine din investigațiile lor timpurii și experimentele realizate într-o manieră ludică, lejeră, surprinzătoare, în afara sălii de grupa, alături de persoane noi (invitați, musafiri, școlari). Interesul și curiozitatea copiilor pot fi stârnite simplu, prin metode nesofisticate, iar rezultatele vor fi pe măsură.
Aceste aspecte au constituit dezideratele care au stat la baza alegerii și planificării activităților din cadrul programului ,,Școala altfel" din grădinița noastră - Grădinița Nr. 24.
Colectivul de profesori (Bercea Măriuța, Șerban Cristina - grupa mare, Jarca Anca, Ferche Alina - grupa mijlocie și Trif Rodica, Bercea Anamaria - grupa mica) a dorit ca în aceste zile copiii să fie capabili: să-și formeze noi concepții și idei pe baza propriei observații/experiențe; să reflecteze și să interpreteze aceste experiențe din diverse perspective; să se implice în totalitate și să fie deschiși pentru noi experiențe; să folosească cele învățate pentru a lua decizii, a rezolva probleme, a face față unor provocări (personale, sociale, de mediu).
Am pus accent deosebit pe activitățile de joc, ca mijloc fundamental de socializare și dobândire de achiziții formative și informative.
Preșcolarii sunt fermecați de lumea fantastică a basmelor și povestirilor. Activitatea ,,Ce ne spun poveștile?" (Trăistuța cu povești - teatru de păpuși, ,,Ridichea uriașă") a oferit copiilor posibilitatea de dezvoltare emoțională, de expunere și comunicare de cunoștințe.
Activitatea ,,Împreună pentru siguranță" a adus, ca de fiecare dată, un grup de persoane dornice de colaborare și împărtășire a realizărilor acestei instituții - Jandarmeria Bihor - care vin cu drag în unitatea noastră și prezintă întotdeauna aspecte noi și valoroase ale muncii acestor profesioniști foarte apreciați, copiii fiind fascinați de prezența lor. Considerăm că astfel dezvoltăm la copii spiritul de respect și încredere în instituțiile statului.
Activitățile integrate ,,Spune-mi ce mănânci, ca să-ți spun cine ești" și ,,Salata de fructe" au oferit posibilitatea de acumulare de noi cunoștințe, au creat o atmosferă de lucru prin colaborare, în care copiii sunt încurajați să se exprime într-o manieră liberă.
Patrula-Eco - activitatea ecologică a reflectat în practică cunoștințele dobândite de copii în cadrul activităților de cunoaștere a mediului, de protejare a naturii, de păstrare și conservare a curățeniei în natură.
Activitățile din cadrul atelierului de creație ,,Hristos a înviat" au avut valențe formative estetice remarcabile, cu atât mai mult cu cât au participat și copiii școlari, de la școala coordonatoare Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir", însoțiți de doamna învățătoare Coșarcă Tatiana. Activitatea s-a finalizat printr-o expoziție.
Ziua de vineri a venit să încununeze săptămâna fructuoasă, prin excursia ,,Să ne cunoaștem județul". Copiii au vizitat stațiunea Băile Felix, au admirat Lacul cu nuferi, au trăit momente de neuitat în mijlocul pădurii, au colectat ierburi, scoarță, crenguțe, s-au bucurat de soare, de cântecul păsărelelor, au organizat împreună cu educatoarea jocuri sportive distractive.
Grădinița, împreună cu părinții și școala, urmărind scopuri și obiective comune, reușește să contureze personalitatea omului în devenire, în cele mai optimiste culori.
Prof. Cristina Șerban
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O altfel de săptămână la Grădinița Nr. 24.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:43:26 Ora standard a Europei de Est