Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prof.univ.dr. Ioana Moisil, PHC al UAO

Rectorul Ioan Dzițac propune

Prof.univ.dr. Ioana Moisil, PHC al UAO

Ioana Moisil s-a născut în Bucureşti, la data de 25 mai 1948. Şcoala generală şi liceul „George Coşbuc" le-au absolvit la Bucureşti.

Absolventă a Facultăţii de Matematică, Universitatea din Bucureşti (5 ani, specializare în Elasticitate), în 1971
Specializare în informatică (aplicată în domeniul tehnico-ştiinţific) - I.C.I. Bucureşti 1972
Certificat grad ştiinţific - Universitatea Liberă din Bruxelles, Școala de Sănătate Publică - 1991
Doctor în matematică în 1997 Academia Română - Institutul de Statistică Matematică și Matematică Aplicată ,,Gheorghe Mihoc - Caius Iacob" (sub conducerea profesorului Tiberiu Postelnicu), cu teza Incertitudine şi decizie în analiza factorilor de risc.
În perioada 1971- 1986 activează la I.C.I. București, ca programator stagiar, instructor, expert instructor, în cadrul departamentului de pregătire cadre pentru informatică. Între 1986 şi 1989 este matematician principal la I.M.F. „Carol Davila" Bucureşti - Catedra de Biofízică, iar din 1989 până în 1999 este analist-programator principal la Ministerul Sănătăţii, Centrul de Calcul, Statistică Sanitară şi Documentare Medicală. Din 1999 este la Universitatea „Lucian Blaga" din Sibiu (U.L.B.S.) - Facultatea de Inginerie, conferenţiar universitar, iar din 2001, profesor universitar titular. Din 2010 se pensionează, dar continuă colaborarea cu U.L.B.S. în cadrul Centrului de Cercetare pentru Informatică şi Tehnologia Informaţiei din cadrul Facultăţii de Ştiinţe.
Matematician-informatician, profesor universitar şi cercetător. Parcursul profesional are două direcţii clare, care însă se întrepătrund: educaţie în domeniul informaticii şi informatică aplicată în domeniul medical. Este membru fondator al Societăţii Române de Informatică Medicală, coordonează până în 2011 Grupul de lucru pentru informatică în nursing şi este reprezentant român în E.F.M.I. şi I.M.I.A. în grupurile de lucru pentru informatica în nursing, membru fondator al Fundației H.I.T. - Informatica și Telematica pentru Sănătate, membru al Federației Europene pentru Informatică Medicală - E.F.M.I., membru al Asociației Internaționale pentru Informatică Medicală - I.M.I.A., membru al Institutului Internațional de Tele-Medicină - I.I.T.I.M. - Italia, Membru Honoris Causa al Asociaţiei Medicale J.E.Purkyne din Boemia, Societatea Internaţională de Biostatistică Clinică - I.S.C.B., membru ASTRA - filiala Sibiu, în 2010, a lansat International Journal of Advanced Statistics and IT&C for Economics and Life Sciences, este redactor  al publicaţiei culturale ,,Lumina slovei scrise".
Prof. univ. dr. Ioana Moisil a fost invitată de onoare a Universităţii Agora din Oradea (U.A.O.) în 2006, 2008, 2010 şi 2015, ocazii cu care a contribuit la ridicarea prestigiul activităţilor ştiinţifice organizate de U.A.O.
Rectorul Ioan Dzițac propune Senatului universitar acordarea titlului de Professor Honoris Causa al Universității Agora doamnei IOANA MOISIL cu ocazia celei de-a şasea ediţii a International Conference on Computers, Communications and Control (IEEE- ICCCC 2016), conferinţă dedicată aniversării a 110 ani de la naşterea lui Grigore C. Moisil (1906-1973).
Laudatio: PDF
Rector,
prof. univ. dr. Ioan Dziţac

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:14 Ora standard a Europei de Est