Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În Școala altfel, de la Oradea la Oncești

Patru zile pline

În Școala altfel, de la Oradea la Oncești

39 de elevi însoțiți de doi profesori și cinci mămici au pornit cu emoții și bucurie spre o nouă destinație în Săptămâna Școala altfel - Să știi mai multe, să fii mai bun!

În prima zi, obiectivele vizitate în lungul drum de la Oradea la Oncești au fost: Cimitirul vesel de la Săpânța, Mănăstirea Peri (cea mai înaltă din Europa) și Muzeul satului maramureșean din Sighetul Marmației. Cazarea a fost la Pensiunea Sub Cetate la Matei. După luarea cinei, seara s-a-ncheiat cu o petrecere-n pijama.
A doua zi, două vizite
Trezirea, deși s-a anunțat doar la ora 8.00, cei mai mulți ne-au dat-o cu aproape două ore mai devreme, nerăbdători nevoie mare...
Așa cum s-au obișnuit din taberele organizate anterior, după igiena de dimineață, cu toții am ieșit în curtea la înviorare, urmată de un mic dejun pe cinste (ochiuri, telemea, cașcaval, șuncă și cârnat de casă, roșii, ceapă verde și ridichi, ceai, lapte, unt și gem).
Pentru că în tabără respectăm anumite reguli de autogospodărire, fiecare camera a fost verificată, constatându-se ordine și responsabilitate în  aranjarea patului și și a lucrurilor din cameră.
Fiind într-o tabără etnografică, am făcut două vizite deosebite: una la Mănăstirea Bârsana, unde, după rugăciunea spusă în biserică, am vizitat muzeul din incintă; un prilej de a lua suveniruri și a observa icoane, traiste, cruci, prosoape, covoare realizate de măicuțe în atelierele mănăstirii, dar și alte obiecte (vase de lut, război de țesut, obiecte de mobilier, port popular etc.) specifice zonei maramureșene. A doua vizită am făcut-o tot în Bârsana la cei mai renumiți meșteri populari în cioplirea și sculptura lemnului-Bârsan Ioan și Teodor Bârsan. Ni s-a explicat cu un umor fin istoria unor obiecte realizate (patul magic, ursul cu pui, lingura gigantă, lanțul dintr-o bucată de lemn etc); am văzut pe viu cum ia naștere o poartă sau o troiță. După prânz, am încins jocuri de cunoaștere și autocunoaștere, jocuri sportive (cu coarda, cu mingea etc.), au avut de rezolvat un test fulger la MEM și CLR și de colorat un ou încondeiat, fiecare după preferințe... După cină, am dansat (coregrafia de la școală ( cu instr. Andrei Culda), coregrafie creată de fete (Denisa, coordonator) și puțină Zumba (coordonator mămica Anca)
A treia zi la Vișeu de Sus
Trezirea s-a făcut de data aceasta la 6.00, iar după o porție de griș, ne-am îmbarcat în autocar cu destinația Vișeu de Sus.
Acolo, timp de 6 ore, am călătorit prin mijlocul naturii (munți, pădure) cu Mocănița. A fost o experiență deosebită. Timpul s-a scurs foarte repede deoarece pe tren s-a cântat, s-au spus glume și ghicitori. Vremea a ținut cu noi pentru că nu a plouat deloc. La întoarcere, mămicile ne-au pregătit o mică gustare, după care cu toții am căutat prin iarba din curte ouă colorate de ciocolată ascunse de doamna învățătoare. Înainte de cină, familiile Cost și Coroian ne-au făcut o surpriză dulce: suc, ciocolată și portocale. Fiind ultima seară pe meleaguri maramureșene, după tradiția, am pregătit mult așteptatul foc de tabără, cu jocuri și cântece.
Ultima zi, la Vâltoarea de la Gorgan
După înviorare, mic dejun ,,ca la mama acasă" și notarea pe un postip a câtorva impresii, am făcut câteva vizite în apropierea pensiunii. O primă oprire a fost la Școala Gimnazială din Oncești, unde am făcut cunoștință cu doamna directoare și câteva cadre didactice care ne-au prezentat școala și grădinița, în timp ce elevii desfășurau diverse activități pe grupe, în Școala altfel. A doua oprire am făcut-o la cea mai mare sală de petreceri din țară (1.300 de locuri) din Oncești. Următoarea oprire a fost la Vâltoarea de la Gorgan, unde oamenii satului își spală covoarele, păturile, hainele cu ajutorul apei limpede de izvor.
Pentru bună comportare și implicare, toți copiii au fost recompensați cu diplome de merit, ciocolată și câte un mic dar ca amintire.
Cu părere de rău, a trebuit să facem cale întoarsă spre casă.
La final, ca și coordonator, pot spune mulțumită că tot ce ne-am planificat am realizat, pentru că am avut parte de copii ascultători, uniți, atenți și dornici de cunoaștere, pentru că am avut parte de ajutorul d-nei Claudia, profesorul nostru de sport, pentru că am avut parte de cinci mămici implicate, pentru că am avut un șofer răbdător, înțelegător, pentru că am avut parte de o cazare de nota 10**** și nu în ultimul rând pentru că am avut doar vreme bună, iar bunul Dumnezeu ne-a ferit de necazuri.
Vă mulțumesc tuturor !
Prof. Monica Toader
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În Școala altfel, de la Oradea la Oncești.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:05 Ora standard a Europei de Est