Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Şcoala altfel” la Rieni

De la Micii lingviști, la Micul prinț...

,,Şcoala altfel” la Rieni

,,Scopul educaţiei este să îi pregătească pe tineri să se educe ei înşişi pe parcursul vieţii lor". Robert Maynard Hutchins

Începând din anul şcolar 2011 - 2012 se desfăşoară programul „Şcoala altfel" timp de o săptămână.
Anul acesta, clopoţelul a sunat în 18 aprilie 2016. Activităţile desfăşurate în săptămâna 18 - 22 aprilie, la şcolile şi grădiniţele din comuna Rieni, sperăm să fi adus un plus-valoare întregii comunităţi şcolare, prin competenţe, coeziune, spirit de echipă şi, nu în ultimul rând, prin zâmbetele elevilor şi dascălilor implicaţi. Şcoala este cadrul  în care elevii învaţă să se poarte în societate, să ia contact cu propria cultură, dar şi cu culturi. Dirijarea lor spre o atitudine de promovare a valorilor naţionale vine în întâmpinarea nevoilor fundamentale ale societăţii noastre, şi anume acelea de a-şi păstra o identitate la care să se raporteze permanent.
Astfel, s-au desfăşurat o mulţime de activităţi: culturale (,,Micii lingvişti", ,,Şezătoare literară", ,,Crainic sau reporter  pentru o zi", ,,În lumea basmelor"); concursul şcolar ,,Micii exploratori"; activităţi sportive - jocuri de mişcare, ştafete, întreceri; activităţi de educaţie pentru cetăţenie democratică, pentru promovarea valorilor (inclusiv voluntariat, în cadrul  proiectelor ,,De la inimă la inimă" şi ,,Dăruieşti o carte, dăruieşti o poveste"); activităţi de educaţie şi stil de viaţă sănătos (în cadrul proiectului naţional „Viaţa"); activităţi de educaţie ecologică şi de protecţie a mediului (inclusiv colectare selectivă a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, în cadrul programului educaţional ,,Patrula de reciclare"); parteneriate educaţionale şi tematice la nivel de unităţi de învăţământ (proiectul educaţional ,,Călătorie în lumea poveştilor"); ateliere de teatru („Micul prinţ"); ieşiri în natură; activităţi de educaţie rutieră, PSI, educaţie pentru reacţii corecte în situaţii de urgenţă. Săptămâna „Şcoala altfel" este săptămâna premergătoare Sărbătorii Sfintelor Paşti, o sărbătoare vastă atât în semnificaţii, cât şi în obiceiuri şi tradiţii, care se manifestă mai pregnant în zonele rurale. Tocmai de aceea s-au derulat şi activităţi prin care ne-am propus să conservăm frumuseţea autentică a acestei moşteniri culturale: vizite la biserică, ateliere de artă plastică - pictură pe sticlă, ouă încondeiate, dans - Lioara, dans tradiţional de Paşti, muzică - interpretarea de pricesne pascale.
În organizarea şi desfăşurarea activităţilor s-au implicat toate cadrele didatice din unitatea de învăţământ.  La Şcoala Gimnazială Nr. 1 Rieni, respectiv la Şcoala Gimnazială Nr. 2 Ghighişeni, activităţile au fost coordonate de profesorii: Balint Liliana, Ilieş Angela, Indrei Cristina, Marge Loredana, Paşca Ancuţa, Bălan Cornelia, Tirla Simona, Szatmari Eszter, Ifrim Carmen, Muţiu Diana, Bodiuţ Corina, Jurj Ioana, Sabău Simona, Ramona Ţigan, Paşca Florica, Pirtea Laura, Bonchiş Daniel, Dudaş Marţian, Mocan Ioan și Mihuţa Marius; la Şcoala Primară Nr. 1 Valea de Jos, respectiv Grădinița Nr. 3 Valea de Jos, activităţile au fost îndrumate de prof. Popa Corina, Florincuţa Corina şi Dobra Adela; la Grădinița Nr. 5 Petrileni activitățile au fost organizate de d-na ed. Marcela Terme; la Şcoala Primară Nr. 2 Sudrigiu, respectiv Grădinița Nr. 4 Sudrigiu, activităţile au fost coordonate de prof. Anamaria Tancău şi Ioana Chiorean.
În iniţierea şi desfăşurarea bogatelor activităţi am beneficiat de sprijinul d-nei director Liliana Balint, căreia dorim să-i mulţumim pe această cale!
Prof. Ioana Chiorean
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Şcoala altfel" la Rieni.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 20:05:10 Ora standard a Europei de Est