Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul Al treilea spațiu al democrației

În „Cuibul Democrației”,

Proiectul Al treilea spațiu al democrației

În nou inaugurata agoră comunitară a cetățeniei active din Oradea „Cuibului Democrației", la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai" Bihor, voluntarii din proiectul „Al treilea spațiu al cetățeniei active", au fost invitați pentru o ultimă întâlnire oficială la activitatea Atelier de sustenabilitate, marți 26.04.2016.

Acesta a fost condus de către Daniel Vioreanu, reprezentant al Fundației Progress, cea care a implementat proiectul. Cu această ocazie, voluntarilor li s-au înmânat certificatele de voluntariat Voluntpass.
Asemeni altor centre de resurse deja inaugurate sau în curs de amenajare la Biblioteca Națională a României și în biblioteci publice din alte 13 orașe ale țării, Cuibul Democrației din Oradea este inspirat de o instalație de artă amenajată de Mark Reigelman în vecinătatea Bibliotecii Publice din Cleveland, urmărind promovarea unui tip de spațiu care lipsește din societatea românească, respectiv cel de interacțiune / dialog / colaborare non-formală. Pentru a deveni cetățeni cu adevărat activi, românii au nevoie de locuri în care să se întâlnească, de oportunități pentru a dezbate probleme de interes general, de contexte în care să învețe să comunice şi să colaboreze.
Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai" Bihor a pus la dispoziție un astfel de spațiu în mod gratuit, iar Fundația Progress l-a amenajat cu sprijinul financiar asigurat prin Granturile SEE 2009-2014, din cadrul programului FOND ONG în România, cu o sumă nerambursabilă în valoare de 220.884 EUR. Proiectul a debutat în iulie 2014 și a fost implementat la nivel național până în aprilie 2016.
Cuibul Democrației din Oradea este deschis tuturor cetățenilor / grupurilor informale / ONG-urilor / instituțiilor publice și chiar întreprinderilor sociale care au nevoie de un loc neconvențional pentru întâlniri de lucru, dezbateri, ședințe, networking, schimb de idei.
Fundația Progress înființată în 2002 în Bistrița, este o organizație neguvernamentală ce pilotează inițiative locale în domeniul educației / formării, (e-)incluziunii, dezvoltării comunitare și voluntariatului pe care le scalează apoi, la nivel național ca bune practici, inovatoare și de impact. În centrul abordării privind dezvoltarea stau bibliotecile județene și locale ca hub-uri de învățare pe tot parcursul vieții și centre de inovare socială; instituții fundamentale pentru a ajunge la aproape orice grup social și / sau comunitate, în special la cele marginale. Viziunea Fundației Progress este că „small is beautiful", ceea ce înseamnă că activitățile sau intervențiile punctuale pot avea un mare impact asupra oamenilor și a comunităților. De aceea motto- ul programelor fundației este: „Small steps, giant leaps!" (Prin pași mici, salturi uriașe).
Obiectivul general al Programului este sprijinirea dezvoltării societății civile și consolidarea contribuției la justiția socială, democrație și dezvoltare durabilă.
Psiholog Alin Crețu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:40 Ora standard a Europei de Est