Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

10.000 de elevi au participat la activităţile organizate de B.N.R.

Interes în creștere pentru educația financiară

10.000 de elevi au participat la activităţile organizate de B.N.R.

Interes în creștere pentru educația financiară: 10.000 de elevi au participat la activităţile organizate de B.N.R. în săptămâna „Şcoala altfel", dublu faţă de anul anterior.

Elevi din peste 180 de şcoli au participat la activităţile educaţionale organizate de B.N.R. în programul Ministerului Educaţiei Naţionale și Cercetării Științifice „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!" din 18 - 22 aprilie 2016;
Cei peste 10.000 de participanţi au vizitat sediul central, sucursalele și agențiile teritoriale ale B.N.R., inclusiv centrele de procesare a banilor, având totodată acces la colecțiile permanente ale Muzeului B.N.R.;
Se remarcă o creştere semnificativă a interesului elevilor și cadrelor didactice pentru sesiunile interactive susţinute de reprezentanți ai B.N.R. pe teme legate de istoria banilor și moneda națională, economisire, creditare, inflație.
Rezultatele programului „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!" reflectă un interes sporit al elevilor și cadrelor didactice pentru educația financiară. Numărul de participanţi, dublu faţă de anul anterior, se situează la un nivel similar cu cel înregistrat în programul Global Money Week din martie 2016. Astfel, cele două săptămâni dedicate educaţiei financiare de către B.N.R. au atras peste 20.000 de elevi şi cadre didactice din învăţământul preuniversitar. Activităţile vor continua pe tot parcursul anului 2016, fiind desfăşurate cu preponderenţă de către unităţile teritoriale ale B.N.R., în colaborare cu M.E.N.C.S. şi universităţile partenere.
În săptămâna „Şcoala altfel", sediile sucursalelor şi agenţiilor teritoriale ale B.N.R., inclusiv centrele teritoriale de procesare a banilor, au fost deschise grupurilor de elevi din învăţământul primar, gimnazial şi liceal. Reprezentanți ai B.N.R. au organizat întâlniri și sesiuni interactive, susținute inclusiv prin mijloace educaționale moderne (video), cu subiecte referitoare la noţiuni de bază privind economisirea, creditarea, inflaţia, elemente despre istoria banilor şi a monedei naţionale, prezentarea elementelor de siguranţă ale însemnelor monetare, dar și la rolul băncii centrale şi al băncilor comerciale în economie. Evenimentele au avut loc în toate cele 20 de sucursale și agenții teritoriale (Cluj, Iași, Timiș, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Brașov, Brăila, Buzău, Constanța, Dolj, Galați, Gorj, Maramureș, Mureș, Prahova, Sibiu, Suceava şi Bucureşti). Toți elevii au primit materiale didactice (flyere, pliante, broșuri) de prezentare a principalelor noțiuni și informații.
Totodată, elevii au vizitat sediul central al B.N.R. unde au primit informații despre spaţiile arhitectonice de patrimoniu şi monumentalistică din Palatul Vechi - Galeria guvernatorilor, Sala de Consiliu, Scara de onoare -, precum şi despre operele de artă expuse. Peste 1.400 de copii au vizitat expoziţia permanentă amenajată în Palatul Vechi al B.N.R. şi au participat la reconstituirea celor peste 13 decenii ale Băncii Centrale, dar şi la prezentarea unor file importante din istoria banilor pe teritoriul actual al României - de la însemnele premonetare, până la înfiinţarea sistemului monetar autohton şi, apoi, la istoria modernă a leului.
Proiectele educaționale iniţiate şi dezvoltate de B.N.R. începând cu anul 2008, ca parte integrantă a activităţilor de comunicare cu publicul larg, vizează creşterea nivelului de educaţie financiară pentru o mai bună înţelegere şi evaluare corectă a aspectelor economice şi financiare. Până în prezent, peste 100.000 de elevi şi cadre didactice au participat direct la sesiunile şi activităţile educaţionale ale B.N.R. în cadrul proiectelor „Să vorbim despre bani şi bănci" şi „Zilele porţilor deschise pentru studenţii economişti".
Mai multe detalii despre proiectele educaționale ale B.N.R. găsiți pe http://www.bnr.ro/Proiecte-educationale-7872.aspx
(B.N.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:17:27 Ora standard a Europei de Est