Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice”, ediția a V-a

C.T. „Ioan Ciordaş” Beiuş - coordonatorul proiectul regional de informatică

„Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice”, ediția a V-a

Proiectul mai sus amintit este cuprins în CAER 2016, poziţia 278, aprobat ISJ Bihor, an şcolar 2015-2016.

În cadrul instituţiei noastre în săptămâna „Şcoala altfel - Să ştii mai multe să fii mai bun" s-a derulat proiectul concurs - „Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice", ediţia a V-a.
Proiectul a avut un caracter tehnico-ştiinţific cu impact regional deoarece am avut participanţi de la mai multe şcoli dintre care amintim: Lic. Teh. „Henri Coandă" Sibiu, Lic. Tehn. „C-tin Brâncuşi" Satu Mare, Lic. Tehn. Nr.1 Surduc, judeţul Sălaj, C. T. „D-tru Mangeron" Bacău, C. „Ştefan Odobleja" Craiova, judeţul Dolj, C. Auto „Traian Vuia" Târgu Jiu, judeţul Gorj, iar din judeţul Bihor: C. T. „Unirea" Ştei, (4), C.N. „Avram Iancu" Ştei (5), C. N. „Samuil Vulcan" (40) şi C. T. „Ioan Ciordaş" Beiuş.
Concursul a avut trei secţiuni: secţiunea A - Desenare AutoCAD, domeniile: mecanică, electrotehnică, construcții civile, prelucrarea lemnului, textile; secţiunea B - Utilizarea programului Microsoft Excel (nivel IX-X şi XI-XII), secţiunea C - Portofolii (soft şi domeniile mai sus amintite). La etapa regională a concursului au participat 164 de elevi şi 30 de profesori coordonatori. Au fost premiaţi 41 de elevi, acordându-se 12 premii I, 10 premii II, 12 premii III şi 7 menţiuni. Şcoala organizatoare a acordat 7 premii speciale. Pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de premiere au urcat elevii: Mich Vasile (Colegiul Tehnic „Unirea" Ştei), Roşu Alexandru Ioan (Liceul Tehnologic Nr.1 Surduc, jud. Sălaj), Morar Maria-Cristina (C.T. „Ioan Ciordaş" Beiuş), Moruț Horațiu (C.N. „Samuil Vulcan" Beiuş), Coste Ştefania Rafaela (Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş), Laza Silviu (Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş), Păşcuţă Amalia (Liceul Tehnologic Nr. 1 Surduc, Sălaj), Luca Maria (Liceul Tehnologic „Henri Coandă" Sibiu), Daniel Guţu, Mihai Nester, Alexandru Ştefan, Andrei Flat şi Adrian Galeş (Colegiul Tehnic „Dumitru Mangeron" Bacău), Dimoiu Ionuț (Colegiul „Ștefan Odobleja" Craiova, jud. Dolj). Elevii au fost îndrumaţi de profesorii: Burtă Voicu, Mada Maria, Szatmari Edit, Buran Claudia, Miklo Cecilia, Tudor Mirela, Gogota Ana, Florea Emil, Dumitrescu Florina şi Buşcă Lavinia.
Celelalte activităţi derulate: întocmirea materialului PowerPoint „Învăț cu bucurie pentru a fi bun în viitoarea meserie!"- exemple și modele demne de urmat şi excursia în împrejurimile Beiuşului au contribuit la reuşita proiectului.
Echipa de proiect a fost compusă din profesorii: Monenciu Rodica, Bercovici Manuel, Ispas Dan (director), Tudor Mirela, Popa Floare, Groza Nicuşor, Indre Ioan, Avram Mirela, Miklo Cecilia, Szatmari Edit, Cighir Claudia şi Fordon Zena.
Scopul proiectului a fost de a dezvolta relaţii de cooperare dintre şcoală, administraţia publică locală, agenţii economici, părinţi în vederea asigurării integrării mai uşoare a tinerilor pe piaţa muncii. Au fost atinse obiectivele proiectului şi anume: popularizarea unor exemple de bune practici; valorificarea spiritului creativ al elevilor şi cadrelor didactice; stimularea interesului  profesorilor şi elevilor pentru didactica modernă; asigurarea pregătirii profesionale a elevilor din învăţământul tehnic profesional conform cu standardele de pregătire profesională (SPP-uri), utilizarea tehnologiei informației şi comunicării, lucrul în echipă.
Echipa de proiect felicită toţi elevii participanţi şi profesorii lor îndrumători şi lansează invitația pentru următoarea ediție.
Rodica Monenciu, Mirela Tudor şi Manuel Bercovici
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice”, ediția a V-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:52 Ora standard a Europei de Est