Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Încurajarea consumului de alimente sănătoase

Trei ateliere de gătit la ,,Nicolae Bălcescu”, ,,Avram Iancu” și ,,Friedrich Schiller”,

Încurajarea consumului de alimente sănătoase

Timp de trei zile în cadrul Săptămânii ,,Școala altfel" s-au desfășurat trei ateliere de gătit care au reunit 110 copii, părinți și cadre didactice din școlile gimnaziale ,,Nicolae Bălcescu" și ,,Avram Iancu" și Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller", în calitate de beneficiari, dar și studenți și cadre didactice din cadrul Facultății de Protecția Mediului (Departamentul de Ingineria Produselor Alimentare și Departamentul de Zootehnie și Agro-turism), în calitate de organizatori.

Aceste ateliere au fost organizate sub egida proiectului Erasmus, Parteneriate Strategice, Taste of Life: regional, healthy food in schools (Proiect 2014-1-NL01-KA202-001225) care își propune să încurajeze consumul de alimente sănătoase în grădinițe, școli și licee prin intermediul cantinelor/firmelor de catering care deservesc aceste instituții de învățământ. Prin organizarea acestor ateliere s-a avut în vedere schimbarea deprinderilor de alimentație nesănătoasă a copiilor de clasă primară și învățarea acestora să își pregătească singuri alimente sănătoase folosind ingrediente locale. Invitat de onoare a fost bucătarul șef Armand Adaus Mihaly care le-a vorbit copiilor, părinților și cadrelor didactice despre importanța consumului de legume și fructe proaspete, dar și despre valoarea nutritivă ridicată a produselor locale în comparație cu cele importate. Acesta a gătit demonstrativ în fața copiilor sandvișuri, salate, brioșe și tarte cu fructe gătite la rece, ca în cele din urmă să îi lase pe aceștia să își folosească imaginația în a combina diferite feluri de legume și brânzeturi atunci când și-au pregătit propriile sandvișuri. Copiii au avut posibilitatea să consume sucuri naturale de mere furnizate de producători locali, înlocuindu-se astfel băuturile carbogazoase atât de nocive datorită conținutului lor ridicat de zahăr.
Studenții din anul I ai Facultății de Protecția Mediului (Departamentul de Ingineria Produselor Alimentare) au fost implicați direct în organizarea acestor ateliere de către managerul de proiect Anamaria Supuran, demonstrându-se încă o dată interesul crescut al acestora în a se implica în cauze sociale cu impact major pentru generațiile viitoare.
Aceste ateliere vor fi urmate de alte activități în cadrul aceluiași proiect, și anume - seminarii care vor reuni atât reprezentanți ai firmelor de catering/cantine care deservesc diferite grădinițe, școli și licee din Oradea, dar și producători locali care vor putea deveni furnizori pentru acestea. Întâlnirile de lucru vor facilita comunicarea mai ușoară între cele două categorii, în vederea unor colaborări viitoare cu efect benefic atât asupra sănătății generațiilor viitoare cât si asupra dezvoltării economiei locale. Proiectul se va încheia cu organizarea unui curs pilot care se adresează grupului țintă- cantine/firme de catering, producători locali, factori locali/regionali decizionali care vor putea promova o propunere legislativă ce se dorește a fi făcută în cadrul acestui proiect: ca hrana servită elevilor/studenților de către firmele de catering/cantine să includă ingrediente sănătoase locale/regionale într-o proporție cât mai mare, chiar de 100%. Expertul Organizației Mondiale a Sănătății - Joao Breda observa că atâta timp cât elevii pot să își cumpere ciocolată și băuturi carbogazoase din cantine, nu se va schimba nimic în mod real, iar campaniile educaționale de a induce obiceiul de a mânca sănătos vor fi sortite eșecului. (A.S. & Ov.D.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Încurajarea consumului de alimente sănătoase.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:12 Ora standard a Europei de Est