Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Savoarea vieții - mâncare regională sănătoasă în școli”

Simpozion internațional în cadrul proiectului Erasmus +

„Savoarea vieții - mâncare regională sănătoasă în școli”

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", în calitate de partener în proiectul Erasmus+ „Savoarea vieții, mâncare regională sănătoasă în școli" (număr de proiect: 2014-1-NL01-KA202-001225), a organizat miercuri (20 aprilie 2016) la Continental Forum Oradea un simpozion internațional.

În cadrul acestui proiect (Erasmus + TOL ,,Savoarea vieții - mâncare regională sănătoasă în cantinele școlare"), România este reprezentată de Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea,  alături de parteneri din alte patru țări europene: Olanda, Germania, Cehia și Finlanda.
Proiectul urmărește realizarea unei rețele de comunicare și afaceri între producătorii ecologici locali și membri decizionali din școli și cantine în vederea introducerii unor produse regionale sănătoase în meniul cantinelor școlare.
Pentru realizarea acestui deziderat, managerul, coordonatorul și membrii echipei de proiect s-au implicat activ în implementarea proiectului atât la nivelul conducerii locale, al producătorilor eco, cât și la nivelul elevilor, beneficiarii acestui proiect.
Întâlnirea nu a fost una pur informală, în care unii vorbesc, iar alții ascultă, cuminți, ci o activitate interactivă, în care s-a lucrat pe grupe, s-a creat, s-au pus întrebări și s-au dezbătut probleme, s-au propus și s-au găsit soluții de rezolvare în cadrul atelierelor de lucru, cu produse ecologice pe mese.
În deschidere, managerul național de proiect, dl profesor dr. Ruben Filimon, a prezentat invitații și agenda evenimentului: Importanța educației pentru un stil de viață sănătos (prezentarea proiectului și a activităților realizate); dl Avram Fițiu, profesor la U.S.A.M.V. Cluj-Napoca și secretar general al Federației Naționale de Agricultură Ecologică: „Conexiuni între agricultură și educație pentru un stil de viață sănătos"; dl Andrei Taichiș, fermier și președinte al Asociației Locale a Producătorilor Ecologici: „Cum putem să reușim la nivel local / regional"; dl Nagy Miklos (președintele Asociației Biotera România) - ,,Informarea și educarea consumatorilor, priorități pentru reușita în afaceri"; dl Kusnyer Vasile (apicultor) - Efortul apicultorilor și produsele lor ecologice.
La reuniune au participat ,,stegarii proiectului", cum i-a numit managerul de proiect pe directorii și administratorii de la grădinițele din Oradea și administratorii de cantine școlare. Principalele ,,condimente" (sarea și piperul) au fost aduse și administrate în doze mici și eco de coordonatorul național de proiect, doamna prof. Delia Mela (cu 10 ani de experiență în implementarea de proiecte internaționale) și ,,asistentul său" în derularea proiectelor, doamna prof. Ramona Hontilă.
Delia și Ramona au făcut o prezentare a proiectului și a conceptelor incluse, a activităților derulate (inclusiv lecții interactive și mici experimente) la nivelul colegiului, fiind subliniată ideea de bază pentru reușita proiectului: interacțiunea dintre producătorii locali și managerii unităților de învățământ, respectiv administratorii de cantine școlare, care pot realiza contracte spre a oferi copiilor mâncare sănătoasă (eco-bio); în implementarea proiectului este implicată și Universitatea din Oradea prin diferite acțiuni la nivel de cercetare. În cadrul atelierelor de lucru, participanții, prin intermediul produselor eco prezentate și aflate pe mese, au reușit să descopere savoarea vieții, prin testare directă, prin informare, mici experimente și scenarii; Ramona și Delia au împărtășit din experiența proiectului, idei și bune practici ale partenerilor de proiect din Olanda și Finlanda (spre exemplu, școlile din Olanda au conexiune directă cu agricultorii regionali, iar în Finlanda, fiecare școală are grădină proprie, cum aveam și noi în trecut, unde, prin rotație, fiecare elev desfășoară o oră pe zi activități practice).  Ideile au curs din toate părțile, s-au avansat soluții, s-au creat inclusiv versuri, s-au dedus și dezbătut concepte. Și fiindcă proiectul se apropie de final, după doi ani de derulare, a fost prezentată și Broșura proiectului (bilingvă, în română și engleză), care cuprinde rețete eco-bio de mâncare sănătoasă, modalități de gătire sănătoasă, precum și 10 metode de a trăi sănătos, oferite de un bucătar expert.
,,Informarea și educarea consumatorilor - priorități pentru reușita în afaceri"
,,Suntem răspunzători de cum o să arate viitorul României, viitorul tineretului nostru, ne-a spus dl Nagy Miklos, președintele Asociației Biotera România. Informarea și educarea consumatorilor sunt priorități pentru reușita în afaceri. Pentru că mulți nici nu știu că marea majoritate a bolilor de astăzi provin dintr-o alimentație proastă. Iar noi vrem să educăm tineretul, să-i arătăm cum se poate trăi cât mai sănătos. Asociația noastră caută să organizeze întâlniri, să aducă la aceeași masă consumatorul și producătorul. Pentru că orice produs bun poate rămâne anonim pe rafturile unui supermarket dacă nu este prezentat și cunoscut. Asociația noastră a organizat porți deschise pentru ca fermierii să învețe unii de la alții, iar consumatorii au avut șansa de a cunoaște și degusta produsele ecologice".
Întrebat care este mesajul domniei sale pentru această reuniune, interlocutorul nostru ne-a răspuns: ,,Consumatorilor le doresc să aibă încredere și să guste, să testeze produsele ecologice pentru că merită. Noi oferim ca produs finit paste făinoase ecologice, pe care nu le găsiți în supermarketuri; ele se pot găsi pe site-ul nostru și se pot comanda în magazinele ecologice sau naturiste, în farmacii, pe B-dul Magheru, la magazinul Apicol sau la sediul firmei noastre din comuna Sălard. Ca președinte al asociației știu să informația este putere. Toată lumea crede că produsele ecologice nu sunt suficiente sau nu se pot găsi", a mai spus dl Nagy Miklos.  
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Savoarea vieții - mâncare regională sănătoasă în școli”.     

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:13 Ora standard a Europei de Est