Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Doamna profesor Anița Luncan este laureata Premiului Mentor pentru Excelență în Educație

Gojdu, din nou în top

Doamna profesor Anița Luncan este laureata Premiului Mentor pentru Excelență în Educație

MOL România a acordat, pentru al şaselea an, consecutiv, Premiile Mentor pentru Excelenţă în Educaţie, iar doamna profesor (de chimie) Anița Luncan este laureata Premiului Mentor pentru Excelență în Educație.

Videoclip https://www.youtube.com/watch?v=Tdsw_f0DJd8
MOL România și Fundația pentru Comunitate au decernat Premiile Mentor pentru Excelență în Educație pentru al șaselea an, consecutiv.
Premiile au fost acordate unui număr de zece profesori şi antrenori, selectaţi dintre cele 274 de nominalizări primite.
Invitatul de onoare al Galei de decernare a premiilor a fost Ana Blandiana, recent desemnată „Poetul European al Libertății".
Miercuri, 20 aprilie 2016, la Cluj-Napoca,  MOL România și Fundația pentru Comunitate au acordat pentru a șasea oară Premiile Mentor pentru Excelență în Educație unui număr de zece profesori și antrenori. Totodată a fost lansată cea de-a şaptea ediție a programului, nominalizările putând fi depuse până la sfârșitul anului.
Invitatul de onoare al acestei ediții, „Poetul European al Libertății", a declarat: „A fi mentorul unor tineri înseamnă a prelungi efectul în viitor al acțiunilor de astăzi" - a afirmat doamna Ana Blandiana, care le-a povestit celor prezenți cum a devenit ea însăși mentor în cadrul Școlii de Vară Sighet.
Fiecare din cei zece laureați din cadrul acestei ediții a primit un premiu în valoare de 8.000 de lei și un trofeu special, Trofeul Mentor, realizat de cunoscutul artist plastic Ioan Nemțoi.
,,MOL România oferă Premiul Mentor profesorilor și antrenorilor de excepție, considerând că acesta este un minim gest de recunoaştere publică a muncii și activităţii zilnice a acestora. Vorbim despre o muncă tăcută, neobservată, deseori neapreciată, dar fără care am fi cu toţii mult mai săraci pentru că am pierde numeroase talente existente în jurul nostru. Mentorii au darul de a descoperi talentul multor copii și de a avea grijă de aceste talente prin asocierea lor cu valori fundamentale de viață. Prin această recunoaștere publică dorim să contribuim la aprecierea și respectul dascălilor în comunitățile unde își desfășoară activitatea", a declarat Kinga Daradics, CEO & Country Chairman MOL România.
Cei zece profesori și antrenori premiați la această ediție au fost selectați de către Consiliul Director al Fundației pentru Comunitate, care a primit în perioada aprilie-decembrie anul trecut 274 de nominalizări. Ca şi în ediţiile precedente, numărul nominalizărilor valoroase a depăşit cu mult numărul de premii care se pot acorda, însă nominalizările pot fi depuse din nou pentru edițiile viitoare.
 „Organizând de șase ani acest program cunoscut și recunoscut atât de dascăli cât și de discipoli, observăm că cele mai frumoase, valoroase și convingătoare nominalizări sunt pregătite din timp, încă de la începutul perioadei de 8 luni disponibile pentru înscriere, prin contribuția persoanelor care cunosc foarte bine activitatea mentorului, utilizând și mijloacele actuale de comunicare. Nominalizările întocmite în ultimele zile ale termenului de depunere, de foarte multe ori nu reușesc să cuprindă aspecte importante ale unei vieți de dascăl", a declarat András Imre, directorul executiv al Fundației pentru Comunitate.
Laureații Premiului Mentor pentru Excelență în Educație
Barátosi Iosif Gavril, antrenor de șah, Târgu Mureș
Maria Dida Ghiață, antrenor emerit canotaj, Timișoara
Anița Luncan, profesor de chimie, la Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" din Oradea
Márton Árpád, pictor, Miercurea Ciuc
Ani Marie Paladi, profesor de violoncel, București
Păcurar Mária, profesor de matematică, Timișoara
Marcel Porof, profesor de geografie, Fălticeni, Suceava
Petre Rău, matematică și literatură, Galați
Tellmann Jenő, profesor de fizică, Cluj-Napoca
Gabriela Todor, profesor de violoncel, Cluj-Napoca
 Videoclipurile cu premianții: https://www.youtube.com/user/MOLRomaniaSocial
Totodată, organizatorii evenimentului - MOL România și Fundația pentru Comunitate - au anunțat lansarea ediției a șaptea, 2016, a programului. Nominalizările se pot depune până la data de 31 decembrie 2016. Dosarele de înscriere trebuie întocmite în conformitate cu anunțul Programului. Mai multe detalii despre program pe www.molromania.ro și www.pentrucomunitate.ro
Despre Grupul MOL
Grupul MOL este o companie multinaţională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări şi aproximativ 26.000 de angajaţi în întreaga lume. Grupul are peste 75 de ani de experiență în explorarea și producția de hidrocarburi, cu operațiuni de producție în 8 țări și activități de explorare în 13 țări. Grupul controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 12 țări, din care peste 200 în România.
Despre Fundaţia pentru Comunitate
Fundația pentru Comunitate este o organizație non profit înființată la Cluj-Napoca în 2008 cu scopul de a sprijini talentul, cunoașterea, solidaritatea, valorile comunitare, astfel încât lumea noastră să devină mai prietenoasă. Pentru realizarea scopurilor anunțate, Fundația sprijină activități în domeniul cultural, educativ, social, comunitar, sportiv și de recreație. Sprijină de asemenea copii și tineri în suferință, precum și acele organizații care se ocupă de însănătoșirea, de reabilitarea lor.
Erzsébet Felméri
CSR & Social Media Coordonator
MOL Romania

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:27:26 Ora standard a Europei de Est