Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Municipiul Oradea a depus un proiect în cadrul programului Orizont 2020

Parteneriat strategic

Municipiul Oradea a depus un proiect în cadrul programului Orizont 2020

Municipiul Oradea, în parteneriat cu orașele Dortmund (Germania), Amiens (Franța), Santander (Spania), Bergamo (Italia), și alți 39 de parteneri (companii, institute de cercetare care activează în domeniul eficienței energetice respectiv mobilității urbane), a înaintat spre finanțare proiectul „Smart DE²STINI - Smart Data Enabling Energy Efficiency and Sustainable Transport in Urban Infrastructures" (Date inteligente pentru îmbunătățirea Eficienței Energetice și a Transportului Durabil în infrastructurile urbane) în cadrul programului Orizont 2020.

Orizont 2020 este cel mai amplu program de cercetare și inovare derulat vreodată de Uniunea Europeană, având alocată o finanțare de 80 de miliarde EUR pe durata a 7 ani (2014-2020) - pe lângă investițiile private și investițiile publice naționale pe care această finanțare le va atrage.
Plecând de la importanța și rolul orașelor în tranziția către o economie bazată pe utilizarea eficientă a resurselor și cu un nivel redus de emisii de CO2 (în prezent 72% din populația Uniunii Europene trăiește în mediul urban și utilizează 70% din energia necesară), prin acest proiect este vizată testarea unor soluții demonstrabile, eficiente și replicabile la nivelul cartierelor urbane la intersecția domeniilor energie, transport și tehnologia informației și comunicațiilor. Măsurile care vor fi testate se referă la casele inteligente, măsuri de eficiență energetică la nivelul blocurilor de locuințe multifamiliale, utilizarea generalizată a surselor de energie regenerabilă, stocajul de energie, precum și utilizarea ultimei generații de platforme ICT și infrastructură bazate pe specificații deschise.
În vederea asigurării tranziției dinspre „orașul digital" către un oraș de tip „Smart City", Municipiul Oradea va coopera cu orașele menționate mai sus în mai multe domenii în vederea testării fezabilității:
*integrării controlului și conectării pompelor de căldură pentru asigurarea energiei termice la nivelul unor cartiere,
*utilizării sistemelor de stocare a energiei, management și monitorizare inteligentă a consumurilor de energie,
*gestionării sistemelor de transport și distribuție a energiei termice și electrice, identificării surselor locale de energie regenerabilă,
*dezvoltării unui sistem public privat de partaj al autoturismelor care să reducă numărul acestora respectiv să crească numărul de ore de utilizare,
*utilizării unor senzori care să aibă la bază o tehnologie inovativă pentru colectarea și analiza datelor provenite din trafic,
*creării unei platforme dedicate cetățenilor care să permită creșterea gradului de participare a cetățenilor în politica de dezvoltare a orașelor, colectarea unor date prin intermediul unor diferiți senzori/componente din cadrul sistemului de infrastructuri și servicii publice urbane.
În acest sens, trebuie menționat faptul că Municipiul Oradea a implementat deja anumite componente care vor fi integrate în politica de dezvoltare a unui oraș inteligent, precum: construcția canalizației subterane (prin care s-a realizat peste 150 km de rețea de comunicații electrice și electronice), sistemul de telecitire la nivelul consumului de apă, instalarea a 200 de camere video pentru supravegherea și creșterea gradului de siguranță în spațiile publice, localizarea mijloacelor de transport public, e-ticketing, sistemul de plăți on-line al impozitelor și taxelor locale, plata biletelor de călătorie cu transportul public respectiv a parcării autoturismelor prin SMS, dezvoltarea aplicației IT Oradea City Report prin care pot fi raportate diferitele probleme de către cetățeni cu privire la infrastructura urbană și serviciile publice din Muncipiul Oradea, Oradea City Apps (sistem de informare a turiștilor printr-o aplicație mobilă), instalarea unor puncte de acces internet (Wi-Fi hot spots) atât la nivelul Muncipiului cât și în Zona Metropolitană Oradea.
Depunerea proiectului „Smart DE²STINI - smart Data enabling Energy Efficiency and Sustainable Transport in urban Infrastructures" vine așadar în sprijinul demersurilor Primăriei Municipiului Oradea privind elaborarea unei strategii integrate de informatizare, căreia să-i urmeze implementarea unui model informatic care să gestioneze în mod unic toate categoriile de date și informaţii existente în cadrul Primăriei Municipiului Oradea, să răspundă cerințelor definite de oricare dintre compartimente, să asigure informarea corectă, completă și în timp util a factorilor de decizie, să descrie etapele și procedurile necesare a fi urmate pentru ca Oradea să devină SMART CITY, dar și să asigure soluții pentru gestionarea clară a relației cu instituțiile subordonate Primăriei Oradea.
Prin aceste demersuri, Primăria Municipiului Oradea vizează definirea unui model de dezvoltare a orașului inteligent Oradea mai avansat și mai eficace, care să depășească fragmentarea actuală și să promoveze o viziune unitară a proiectelor, mergând cu mult mai departe decât integrarea TIC cu mobilitatea și eficiența energetică, contribuind astfel la creșterea atractivității municipiului (prin creșterea calității vieții cetățenilor, atragerea turiștilor și crearea unui mediu propice investitorilor actuali precum și potențialilor investitori).
Procedura de selecție a acestui proiect cuprinde 2 etape: o primă etapă se referă la evaluarea notei conceptuale depuse (septembrie 2016) , urmând ca în a doua etapă, în cazul în care proiectul primește punctajul necesar pentru a fi selectat, parteneriatul respectiv să dezvolte aplicația finală.
Termenul de implementare a tuturor pachetelor de activități prevăzute este de 3 ani, de la data semnării contractului de finanțare.
Valoarea bugetului alocat Municipiului Oradea, în calitate de oraș de sprijin, este de 227.000 euro, din care finanțarea nerambursabilă ajunge la 100%. (B.P.)

Trimite email
duminică, 24 noiembrie 2024, 00:13:10 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...