Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cercul pedagogic al educatoarelor grupei mici

Vineri, Grădinița Nr. 55 a găzduit

Cercul pedagogic al educatoarelor grupei mici

Grădinița Nr. 55 din Oradea (structura Grădiniței Nr.50) a fost, vineri, 15 aprilie 2016, gazda Cercului pedagogic al educatoarelor grupei mici.

Agenda întâlnirii a cuprins următoarele activităţi:
Cunoaşterea, observarea şi evaluarea copilului în grădiniţă (exemple de utilizare a instrumentelor promovate de MENCS); Activitate demonstrativă filmată: „În lumea animalelor";
Bune practici în aplicarea interdisciplinarităţii- referat; Parteneriatele educaţionale interjudeţene, naţionale şi internaţionale-exemple de bune practici; Dezbateri, concluzii.
În calitatea sa de gazdă, d-na director, prof. Popu Angela, a întâmpinat cele 80 de colege educatoare participante la eveniment, după care a prezentat invitaţii de onoare: d-na conf. univ. dr. Cecilia Sas, d-nele responsabile de cerc: prof. Boroş Anuţa şi Golban Lucia.
Activităţile s-au derulat conform ordinii de zi. D-na conf. Sas Cecilia a prezentat un material deosebit de util şi actual privind cunoaşterea, observarea şi evaluarea copilului în grădiniţă. D-nele prof. Goban Lucia şi Boroş Anuţa au făcut precizări importante privind fişa de progres a copilului preşcolar, instrument de cunoaştere a evoluţiei copilului pe parcursul celor trei ani petrecuţi în grădiniţă.
În continuare, d-na prof. Raţiu Mihaela, cadru didactic titular la Grădinița Nr. 55, a prezentat o activitate filmată cu tema „În lumea animalelor"; a fost vizionat apoi un referat cu tema „Bune practici în aplicarea interdisciplinarităţii", material teoretic în format ppt realizat de colegele noastre, prof. Şipoş Nadia şi Filip Larisa.
La punctul 4 au luat cuvântul colege de la Grădinița Nr. 56, Paul Cosmina şi Gherman Gabriela care au prezentat un material teoretic şi secvenţe filmate din cadrul proiectului Eco-grădiniţa; colegele de la Grădinița Nr. 44 - ,,Rază de soare", d-nele Janina Sabău şi Ana Mărcuţ ne-au reținut atenția cu materialul din cadrul proiectului educaţional judeţean: „Împreună ne este mai uşor - spre folosul copilului". De asemenea, au fost relevate câteva aspecte din cadrul proiectului internaţional Erasmus pe care Grădinița Nr. 34 îl are în derulare împreună cu parteneri din Polonia, Spania, Marea Britanie, Slovenia, Letonia și Cipru.
La finalul întâlnirii, au fost prezentate câteva informări din partea I.S.J. Bihor, după care s-au formulat concluziile.
D-nele responsabile de cerc, dar şi colegele participante, s-au declarat mulţumite de buna primire care li s-a făcut, precum şi de modul de organizare al cercului pedagogic.
D-na director, prof. Popu Angela, a ţinut să le felicite pe colegele din unitate pentru implicare şi pentru munca depusă: Cardoş Mărioara, Vidican Mihaela, Şipoş Natalia, Şipoş Nadia, Pascar Gabriela, Biţiş Victoria, Jakab Corina, Trip Mădălina, Filip Larisa, Raţiu Mihaela, Ruzsa Natalia, Ghiuro Natalia.
A consemnat
prof. Vidican Mihaela
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cercul pedagogic al educatoarelor grupei mici.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:57:49 Ora standard a Europei de Est