Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Diana Jabi expune la Muzeul din Jönköping, cu sprijinul ICR Stockholm

În perioada 17 aprilie - 16 mai 2016

Diana Jabi expune la Muzeul din Jönköping, cu sprijinul ICR Stockholm

Institutul Cultural Român de la Stockholm sprijină participarea artistei de origine română Diana Jabi în cadrul expoziţiei „Maps to Collect Cities", care se va desfășura în perioada 17 aprilie - 16 mai 2016 la Muzeul orașului Jönköping din Suedia.

 Expoziţia „Maps to Collect Cities" este iniţiată de Abir Boukhari, artistă activă în domeniul artelor vizuale şi curator, şi îşi propune să prezinte publicului o nouă modalitate de receptare şi de raportare la spaţiul existenţial. Astfel, harta nu mai este doar un document cu funcţie geografică, ci o unealtă care demonstrează forţă şi control. Prin actul personal de a re-interpreta aceste hărţi, artistul ajunge să-şi impună forma particulară de control asupra mediului înconjurător.
Proiectul Dianei Jabi, „Nine Instances of Barcelona", inclus în cadrul expoziţiei de la Muzeul din Jönköping, este o colecţie a spaţiilor în care artista a locuit în perioada 2008-2015, o arhivă vizuală a vieţii acesteia prezentată sub forma unor reinterpretări grafice ale hărţilor care descriu spaţiile respective. Diana Jabi încearcă să deconstruiască realitatea pentru a încerca să evidenţieze modalitatea în care memoria locurilor şi a spaţiilor în care ea a trăit se imprimă asupra identităţii individuale. ,,Nine Instances of Barcelona" este primul proiect individual al artistei prezentat în spaţiul nordic.
Cele două artiste colaborează încă din 2015, dezvoltând împreună diverse proiecte dedicate artelor vizuale în spaţiul nordic.
 Diana Jabi este o artistă vizuală de origine română stabilită în Siria. A absolvit secţia de gravură a Facultăţii de Artă din cadrul Universităţii din Damasc (2004) şi a urmat programul de masterat dedicat cercetării şi producţiei în arta contemporană al Universităţii din Barcelona. A expus la Trienala de artă grafică de la Cairo (2006), la cea de-a noua ediţie a Bienalei internaţionale de artă miniaturală din Canada (2008), dar şi la Taksim Gallery în Istanbul (2008). Instalaţii ale artistei au fost prezentate la Târgul de artă Supermarket de la Stockholm în 2015, la Videoformes festival, Clermont Ferrand (2015), precum şi la Magmart Festival, de la Napoli (2015).
Originară din Siria, Abir Boukhari este curator, co-fondator şi director al Organizaţiei AllArtNow. A urmat mai multe cursuri de specializare în domeniul curatoriei în SUA, Franţa, Olanda şi UK. Abir Boukhari a obţinut rezidenţe artistice în Viena şi Varșovia, în prezent aflându-se în cadrul unei rezidenţe la Centrul IASPIS din Stockholm.
Teodora Cașcarade,
coordonator de proiect

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:18:48 Ora standard a Europei de Est