Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Valorizarea jocului scenic („Valuing play”)

Parteneriat strategic între şcoli

Valorizarea jocului scenic („Valuing play”)

„Valuing play" (,,Valorizarea jocului scenic") este un parteneriat strategic între şcoli, finanțat în cadrul Programului Erasmus+, KA1 în perioada 2015-2017, prin intermediul ANPCDEFP (www.erasmus+.ro).

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea este partener în acest proiect, alături de alte trei grădinițe și școli din Letonia, Italia și Macedonia. Scopul proiectului este dezvoltarea unor resurse de predare a formelor specifice dramei:  teatru, teatru de păpuşi, teatru de umbre, teatru experienţial la copii de vârstă preşcolară şi şcolară mică.
Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului
Ziua de 2 aprilie este Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului. Echipa de lucru a parteneriatului strategic ,,Valuing play" și cadrele didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea au invitat membri ai comunității locale și profesionale să celebreze împreună această zi specială miercuri, 6 aprilie 2016, marcând-o prin acțiuni diverse:
Spectacolul de teatru de păpuși ,,Visul magic" oferit în dar de Asociația Culturală TrendArt Oradea, Compania Teatrală Independentă ,,Comoara cu povești" pentru toți elevii școlii și invitații lor, elevi de la alte școli speciale (CSEI Cristal, CSEI Orizont) și organizații (Asociația SOS Autism Bihor, Asociația Down Oradea).
Workshop-uri realizate în cadrul proiectului.
Echipa de proiect de la CSEI Nr. 1 Oradea s-a împărțit în cinci echipe, fiecare abordând o metodă de teatru diferită: teatru de umbre, teatru, joc de rol, teatru de păpuși și teatru experiențial. Astfel că în fiecare miercuri, din sălile școlii transcede bucuria celor mici, în încercarea de a găsi cele mai eficiente modalităţi de valorizare a jocului scenic, în diferitele sale forme, în vederea exprimării emoționale autentice și a dezvoltării personalităţii de la cele mai fragede vârste.
Două dintre echipe: Echipa 1 de Teatru de umbre: Haș Rodica, Bondar Ramona, Poszet Camelia, Iova Luminița, Neț Anda și  Echipa 4 de Teatru de păpuși: Gorgan Lavinia, Colesnicov Valeria, Manole Paula, Ilisie Carmen au așteptat miercuri oaspeți pentru a învăța și munci, pentru a se juca și a se bucura împreună: părinții elevilor; cupluri de părinți-copii/tineri de la Asociația SOS Autism; studenți la psihologie și psihopedagogie specială de la Universitatea din Oradea, ca suport pentru elevii cu CES și...actori.
Munca celor 5 echipe, pe lângă pregătirea unor materiale (filmulețe și descrieri de jocuri și activități) pentru produsele finale ale proiectului,  s-a concretizat în momente de teatru, care vor fi prezentate în luna iunie pe scenă: în cadrul Festivalului ,,Special Kids", care, ajuns anul acesta la ediția a VIII-a, va fi un spectacol caritabil și Caravana ,,Valuing play", și va ajunge prin școli și grădinițe.
Masa rotundă cu tema ,,Perspectiva integrării sociale a persoanelor cu autism"
De la ora 12.30, am organizat Masa rotundă cu tema ,,Perspectiva integrării sociale a persoanelor cu autism", în colaborare cu Asociația CES-Colaborăm Educăm Sprijinim.
Activitatea s-a adresat directorilor de instituții, specialiștilor, părinților și studenților interesați de problematica autismului, care au putut intra în dialog cu vorbitorii cheie prezenți la masa rotundă: d-na dr. Delia Ioana Tegzes, psihiatru, Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu Oradea - medic specialist; d-na Simona Zlibuț, președinte al  Asociației SOS Autism Bihor și reprezentant al Asociației de părinți; d-na conf. univ. dr. Karla Barth, director al Departamentului de Științe ale Educației de la Universitatea din Oradea - reprezentant al furnizorului de formare; d-na Ioana Corompaki, terapeut/coordonator Piramid Learning Centre - reprezentant al centrului furnizor de servicii; d-na Ramona Kiss, prof. psihopedagog, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea - reprezentant educație specială; d-na Luminița Oros, profesor de sprijin la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" și Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu" - reprezentant educație special integrată.
Discuția a fost condusă de Oana Tuduce, prof. psihopedagog la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, specialist cu ani de experiență în problematica autismului.
Lansarea de baloane cu mesaje din finalul manifestării a fost gândită ca formă de evaluare non-formală a zilei.
În paralel cu activitățile menționate și desfășurate la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, în intervalul orar 10.00-12.00, la Universitatea din Oradea a avut loc o acțiune de informare și sensibilizare a studenților de la Catedra de Științe ale Educației privind problematica autismului.
Teodora Pantazi & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Valorizarea jocului scenic („Valuing play”).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:45 Ora standard a Europei de Est