Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dramatizarea ca experiment și bucurie de exprimare, dublată de trăiri intense

Ieri, la Grădi 44, omagiu lui Ion Creangă

Dramatizarea ca experiment și bucurie de exprimare, dublată de trăiri intense

Un exemplu viu și o demonstrație de forță didactică creatoare aveam să vedem ieri: cum poți transforma o ,,banală" activitate metodică într-un spectacol de ținut minte!

Copiii-actori ai grupei mari B de la Grădiniţa Nr.44 „Rază de soare", înnobilați cu știință și voință, cu meșteșugul exprimării întru Ion Creangă de către prof. Dorina Copăcean și Cristina Popa, l-au omagiat, ieri (miercuri, 6 aprilie 2016), în fapt, pe genialul povestitor din Humulești, într-o activitate model a comisiei metodice, devenită spectacol de teatru și teatru de păpuși.
Descoperim cu bucurie, cu fiecare activitate la care luăm parte, că această grădiniță (Rază de soare), structură a Școlii Gimnaziale ,,Avram Iancu" din Oradea, dispune de resurse umane nebănuite: copii minunați și educatoare titrate, care puteau lesne obține, ieri, titlul de profesor emerit!
Sala toată a fost cuprinsă de mister, iar micii actori au fost vrăjiți, îmbrăcând hainele personajelor lui Creangă, spiritul lor, frumusețea și mărimea sufletească a lor, pozitive și negative, cu farmecul lor inegalabil. Lumea poveștilor și amintirilor a fost deschisă de genialul povestitor cu personajele din Capra cu trei iezi, continuată de Nică cel isteț, cu Amintirile sale din copilărie și Fata babei și fata moșneagului, o monografie a satului humuleștean, o operă de artă teatrală cu o lume colorată de caractere și situații fericite în care personajele își dau arama pe față și adevăratul examen. Geniali actori! Demni de marea scenă și micul ecran. Liniștea din grupul copiilor și din colectivul de evaluatori a fost primul semn al succesului. Toți erau numai ochi și urechi la actorii în exercițiu, iar aceștia excelau în trăiri și exprimări ca la carte. Nici nu am realizat cum s-au scurs cele vreo 50-60 sau chiar 90 de minute de spectacol. Cu siguranță, imaginile vă vor spune mult mai mult(e).
Din modesta ladă dobândită de Fata moșului pentru prestația, sufletul și calitățile sale, au avut parte de bucurii multe și dulci toți actorii, dar și ceilalți comeseni...
,,E greu să lucrezi cu copiii mici!"
Este concluzia la care a ajuns doamna director, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, după zeci de ani de muncă didactică și de asistență la activitățile celor mici. Impresionată de activitatea metodică de excepție vizionată, a ținut să felicite actorii și educatoarele, să le mulțumească pentru spectacol, exprimând în cuvinte alese și potrivite RESPECTUL și PREȚUIREA. ,,Am trăit o experiență plăcută, care m-a emoționat profund", iar copiilor le-a vorbit cât se poate de deschis și sincer: ,,Eu știu că actorii dobândesc meseria când au terminat o școală; voi sunteți actori până nici nu ați ajuns la școală. Bravo! Vă consider actori grozavi! Cei mai minunați actori! Vă lansez invitația să veniți la școală să prezentați elevilor frumosul vostru spectacol. Am trăit cu adevărat acest spectacol. Chiar dacă ne-am fi dus la Teatru, nu am fi fost atât de emoționați!"
Astăzi e ziua cea MARE!
În mărimea lor sufletească, cei mici intuiesc și apreciază dimensiunea trăirilor, pe care le pun pe tavă și pe masă cu sinceritate. Așa au apreciat ei: că astăzi (ieri - n.n.) e ziua cea mare; Mare va fi, cu siguranță, și atunci când vor prezenta spectacolul în fața elevilor școlii coordonatoare sau în fața colegilor mai mici din grădi și în fața părinților.
Poezie, rol, cântare, mișcare - la superlativ
În luările de cuvânt, aprecierile unanime au fost la superlativ, că au venit din partea directorului adjunct al Școlii, dl prof. Cosmin Velimirovici, din partea celuilalt director adjunct (conducătorul Grădiniței Nr. 44), doamna prof. Floare Bodea, din partea prof. metodist Ana Mărcuț - responsabilul Comisiei metodice ori din partea învățătorilor profesori (Elena Bejușca - cls. a IV-a A, Claudia Bei - a IV-a D și Ramona Anghel - a IV-a C), prezenți la activitate; ne-au surprins până și aprecierile administratorului (patrimoniu), ec. Florentina Lia Piț, care privește și iubește copiii ca o educatoare; domnia sa a predat ani buni (11 ani) la catedră, ca suplinitor. ,,Copiii sunt viața mea! Felicit copiii și colegele pentru această activitate impresionantă. Vă iubesc!"
Să mai spunem că în partea a doua a activității metodice, am asistat la prezentarea în PowerPoint a unor considerații metodice (idei teoretice și extrase din practica didactică, exemple de bune practici) exprimate în scris, pe ecran de doamna profesor Floare Bodea - dir. adjunct, Ana Mărcuț - resp. Comisiei metodice și prof. Janina Sabău, pe tema ,,Dramatizarea oferă copilului mic posibilitatea de a experimenta de timpuriu".
Din parte-ne: nota maximă, cu felicitări, tuturor actorilor, mari și mici, ai întâmplării de miercuri de la Grădinița ,,Rază de soare".
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (87 de poze), accesați Galeria foto: Dramatizarea ca experiment și bucurie de exprimare, dublată de trăiri intense. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:05:33 Ora standard a Europei de Est