Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Horia Dărăștean și Alexandra Stan, masteranzi, cu bursă Erasmus+ în Franța

Studenți orădeni, la Université de Franche-Comté

Horia Dărăștean și Alexandra Stan, masteranzi, cu bursă Erasmus+ în Franța

Ne numim Horia Dărăștean și Alexandra Stan, suntem studenți la master, anul I, în cadrul Universității din Oradea, Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației, departamentul de Inginerie Electronică și Telecomunicații, specializarea TAVT (Tehnologii Audio-Video și Telecomunicații).

În prezent, ne aflăm în Franța, cu o bursă de plasament din cadrul programului Erasmus+. Stagiul nostru, de 3 luni, se desfășoară la Université de Franche-Comté, în cadrul Departamentului Multimedia, la laboratorul ELLIADD (Editions, Langages, Littératures, Informatique, Arts, Didactiques, Discours), sub atenta îndrumare a directorului laboratorului, profesorul român, Ioan Roxin.
Aplicația la care vom lucra pe perioada stagiului face parte din proiectul de cercetare SCOPANUM (Strategies of Communication during the Post-Accident phase of a NUclear disaster through social Media). Obiectivul proiectului este crearea unei dispozitiv socio-tehnic care să faciliteze transmisia, regăsirea și selectarea informației pertinente pentru persoanele care trăiesc într-o zona contaminată radioactiv. Aplicația care va fi realizată se bazează pe tehnologiile web-ului semantic și va facilita schimbul și comunicarea pe rețelele sociale, în situație de criză.
Din ce în ce mai des se aude despre ,,Internet of Things" - ,,Internetul tuturor lucrurilor" sau ,,Internetul obiectelor" așa cum este tradus în română, iar una din problemele majore cu care se confruntă acest concept este interoperabilitatea. Partea la care noi vom lucra este dezvoltarea unui set de instrumente pentru publicarea măsurărilor de radiații cu radiametrul POKEGA pe Twitter și consultarea unor astfel de măsurări de la un smartphone (Android sau Apple), prin intermediul unei plăci programabile numite ARDUINO, utilizând limbajul de programare Processing.
De la începutul lunii martie, ghidați de domnul profesor Ioan Roxin, am reușit să înțelegem și să testăm funcționalitățile plăcii ARDUINO în viața de zi cu zi. Ulterior, în cadrul conferinței  ,,Les objets connectés: rêve ou cauchemar?" - ,,Obiecte conectate: Vis sau coșmar?" susținute de domnul Roxin, la Université Ouverte.
Ne bucurăm foarte mult că am reușit să obținem această bursă și încurajăm cât mai mulți studenți să încerce o experiență în străinătate. Această oportunitate este un plus din punct de vedere social, cultural și o excelentă inițiere în viața profesională.
Felicitări, Horia și Alexandra!
Mulțumiri distinsului profesor și prieten Ioan Roxin!
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:33 Ora standard a Europei de Est