Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lege pentru studenți

Cerere adresată ministrului MECT

Lege pentru studenți

Joi, 21 august 2008, a fost depusă la sediul Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului o cerere adresată ministrului Cristian Mihai Adomniței prin care Adrian Dumitru Dume, președintele studenților din senatul Universității din Oradea a solicitat inițierea unei legi a studenților din România.

 Documentul face referire la problemele studenților și la faptul că momentan nu există nicio lege care să reglementeze exact drepturile și obligațiile ce le revin acestora și că nici proiectul Legii învățământului superior nu le dă speranțe că situația studenților se va îmbunătăți. În adresă au fost  menționate câteva dintre lacunele legislației în vigoare care permit prin anumite paragrafe eliminarea studenților de la luarea deciziilor sau diminuarea importanței lor în activitatea de conducere de la nivelul instituțiilor de învățământ superior, dând ca exemplu clar componența biroului de senat. Această structură este una executivă și de cele mai multe ori decizională, dar deși ea este aleasă de către un senat în care studenții reprezintă 25%, în componența ei raportul student-cadru didactic poate fi de 1 la 28. De asemenea, a fost specificat faptul că biroul senatului în variantă restrânsă fără reprezentantul studenților (rector, prorectori și secretar științific) se poate întâlni de câte ori dorește sub pretextul că nu are caracter oficial, fiind „doar” o ședință de lucru. Considerând situația nefirească, am solicitat ca în reglementările ce vor urma să fie formulat ca în toate stucturile de conducere, studenții să fie reprezentați în proporție de 25%.
Lipsa de spații alocate reprezentanților studenților este o altă problemă specificată, de cele mai multe ori este aproape imposibil contactul dintre studenți și reprezentanții lor legali, întrucât aceștia nu beneficiază de niciun spațiu (nici măcar câteva ore pe săptămână). Problemele și dificultățile întâmpinate de studenți în constituirea de asociații profesionale sau federații studențești au fost și ele abordate. Nu am omis nici faptul că studenții din consiliul facultății, biroul consiliu, senat, biroul senat sau orice tip de comisii din universitate pot avea cursuri sau seminarii la ora desfășurării sedințelor structurilor în care își reprezintă colegii și am cerut soluționarea acestei probleme.
Legea ar trebui să aibă la bază concluziile unei consultări a studenților din senatele universităților din România, precum și a federațiilor naționale studențești. Inițierea unui asemenea demers legislativ nu poate fi decât în beneficiul Învățământului superior românesc a cărui evoluție trebuie îndreptată spre a crea absolvenți cât mai competitivi și mai implicați în mersul societății din care fac parte.
Solicit sprijinul tuturor reprezentanților mass-media și organizațiilor studențești naționale pentru ca studenților români să le fie acordate condițiile dintr-o țară civilizată.
Adrian Dumitru DUME,
președintele studenților din senatul Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:13 Ora standard a Europei de Est