Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zece profesori cu vocație au fost premiați de comunitatea de business

Premiile MERITO

Zece profesori cu vocație au fost premiați de comunitatea de business

București, 7 martie 2016: Zece cadre didactice din diverse colțuri ale țării au primit recunoaștere publică din partea comunității Romanian Business Leaders, pentru impactul pozitiv pe care îl produc zi de zi în societate, prin modul în care-și fac meseria și pentru schimbarea în educație pe care o produc la firul ierbii, prin forțe proprii.

Premierea lor a avut loc în cadrul unei gale dedicate profesorilor valoroși din România, Gala Premiile MERITO, care s-a desfășurat pe 3 martie la București.
Cei zece profesori cu vocație premiați la Gala MERITO - ediția I sunt:
Liliana Grigoriu, profesoară de fizică la Colegiul „Unirea" din Focșani, despre care elevii spun că „alungă rebeliunile din mințile puștilor și face lumină imediat cum intră în clasă".
Eva Pintea, profesoară la Colegiul Economic „Dionisie Pop Marțian", Alba Iulia, care gândește așa: „Gata cu profesorul are întotdeauna dreptate și stă pe un piedestal". Îi pare rău că elevii se tem să fie originali, merg pe cărări bătătorite și se uită în spate la tot pasul - lucrează să corecteze aceste lucruri.
Domnica Boboc, învățătoare la Școala 149, București. La 10 ani, când mulți copii visează tablete, telefoane și jucării cu personaje de desene animate, elevii Domnicăi Boboc își doresc altceva. Pentru că au fost învățați să își dorească altceva.
Corina Ciucu, profesoară de biologie la Colegiul Naţional Unirea, Focșani, care pune preţ pe performanţă, dar care crede că măiestria unui profesor nu e să-l faci pe copil olimpic, ci să-l ajuți pe cel care nu știe nimic, să știe ceva.
Liliana Mursă, învățătoare a Școlii Gimnaziale „Avram Iancu", Abrud, care încearcă mereu noi metode de lucru: la exercițiile de scriere, de exemplu, nu le încercuiește copiilor greșelile, ci ceea ce au făcut bine, astfel încât să le rămână în minte ceea ce e încercuit.
Dorian Fiscutean, profesor de geografie la Colegiul Național Iași, e unul dintre cei care antrenează echipa care reprezintă România la concursurile internaționale iGeo (International Geography Olympiad), unde elevii săi câștigă mereu medalii.
Monica Mocanu, profesoară de matematică la Liceul Tehnologic „Costin Nenițescu", Buzău, care crede că școala îi invită pe copii să intre într-o colivie, ca și cum viața reală ar fi făcută din ore de 50 de minute - motiv pentru care are diverse tehnici pentru a-și apropia copiii.
Paula Ciucur, profesoară de psihologie la Colegiul Național „Octavian Goga", Sibiu, despre care -judecând după mesajele și încurajările care se schimbă între ea și adolescenți pe Facebook - ai crede că îi ia pe toți acasă la sfârșitul zilei, îi mâng\ie, le alină dorurile și îi remontează pentru a doua zi.
Cătălina Popa, profesoară de limba română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri", Galați, căreia îi place să dea sens unor noțiuni rigide care, pentru elevi, n-au sens în viața reală. A înființat Starfish, clubul școlii, împreună cu un american voluntar, ca să-i învețe pe copii că pot schimba chiar ei lucrurile.
Lucian Oprea, profesor de fizică la Colegiul Național „Mircea cel Bătrân", Constanța, un profesor care, atunci când era elev, a urât învățatul pe de rost și care rămâne la catedră pentru a le arăta elevilor că pot ajunge bine fiind integri și puternici.
Gala Merito 2016
Lista scurtă a celor zece cadre didactice - selectate dintr-o bază de 150 de propuneri - a fost obținută pe baza unei analize holistice a informațiilor despre aceștia, primite de la intervievatori, elevi, părinți și profesori. „Sunt zece profesori cu valoare de reper în mediul educațional din România, la care ne-am uitat din mai multe unghiuri - profesionistul, mentorul, inovatorul, prietenul", a declarat Măriuca Talpeș, inițiatoarea acestui proiect.
Proiectul MERITO va continua pe termen lung, în speranța că poveștile modelelor pozitive se vor propaga și vor produce o schimbare în educație. „Nu putem avea o țară bogată fără să fim competitivi cu produsele și serviciile românești pe piața mondială. Nu putem fi competitivi fără tineri foarte bine educați, creativi, performanți și pasionați de domeniul pe care și-l aleg", a completat Măriuca Talpeș, co-fondator Bitdefender, unul dintre cei mai mari furnizori de soluţii de securitate IT la nivel global.
 Gala Premiile MERITO s-a desfășurat în cadrul Summit-ului Romanian Business Leaders (RBL) din 3-4 martie, unde proiectul a fost lansat, în februarie 2015, cu sprijinul RBL.
Partenerii proiectului MERITO sunt: Bitdefender, Fundația Vodafone, BRD, Industrial Access, Sensio, Optiblu, TaxHouse. Parteneri media: Decât o Revistă, Didactic.ro.
Board-ul proiectului este format din: Măriuca Talpeș (Lider de Proiect & Dezvoltare Web), Alexandra Druță (Manager de Proiect), Aurelian Chioveanu (Identificare), Dora Surugiu (Documentare), Dan Berteanu (Jurizare), Radu Daniel (Fundraising), Sorin Axinte și Larisa Ghițulescu (Identitate, Comunicare) și Ioana Filipescu (Logistică). (D.S.)
În foto: cei 10 profesori premiaţi la Gala MERITO, de la stânga la dreapta: Dorin Fiscutean, Eva Pintea, Corina Ciucu, Liliana Mursă, Cătălina Popa, Paula Ciucur, Liliana Grigoriu, Domnica Boboc, Lucian Oprea, Monica Mocanu.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:36:52 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...