Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul „Școala fără violenţă” – pentru elevii de gimnaziu

Miercuri, 17 echipaje în competiție

Concursul „Școala fără violenţă” – pentru elevii de gimnaziu

Peste 300 de elevi şi profesori au fost angrenaţi de poliţiştii de prevenire bihoreni în Concursul „Şcoala fără violenţă".

Miercuri, 23 martie 2016, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea s-a desfășurat cea de-a IX-a ediţie a Concursului cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de gimnaziu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".
Prin intermediul acestui proiect educaţional, organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Liceenii participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi.
În cadrul concursului „Şcoala fără violenţă", elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente.
Peste 300 de elevi și profesori organizaţi în 17 echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ gimnaziale și liceale din judeţul Bihor, respectiv din Oradea, Tinca, Șuncuiuș, Câmpani, Husasău de Tinca, Rieni, Vașcău, Suplacu de Barcău, Roșia, Bulz și Sâmbăta au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar.
În cadrul concursului, elevii, constituiți în echipaje, au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente. Prin intermediul acestui concurs, elevii au putut aborda problematici specifice propriei generaţii, devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi la comportamentul colegilor sau prietenilor lor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
Competiţia a constat în parcurgerea a două probe, respectiv un moment artistic și realizarea unui afiș din domeniul prevenirii criminalității.
Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive pe care violenţa, indiferent de forma sa de manifestare, o are asupra copiilor, dar şi metode de a contracara astfel de manifestări.
Realizarea unui afiș sau a unui poster reprezentativ pentru prevenirea delincvenţei juvenile a fost cea de-a  doua probă în care au fost implicați elevii de gimnaziu. Afişele în format A3 au fost greu de diferenţiat, datorită mesajelor preventive foarte bine alese.
Concursul a fost evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Palatului Copiilor și Elevilor din Oradea și ai Casei Corpului Didactic Bihor.  Mesaje precum: „Prezent în școală, absent în penitenciar", „Violența, forță sau slăbiciune!", „Mai mult câștigi prin iertare, decât prin violență!" , „Viața mea îmi aparține, eu aleg cum vreau să fiu!", „Unde-i pace, iubirea crește, violența nu sporește!", „Alungă violența din trenul vieții", „Violența naște lacrimi, zâmbiți mereu!", „Votează Nonviolența!", „Înlătură violența, fă loc dragostei!", „Violența ucide caractere!" au fost mesajele preventive promovate de elevi în cadrul concursului.
În urma parcurgerii probelor din concurs, la etapa pe gimnaziu, premiul I a revenit echipajului format din elevii Liceului Tehnologic din Suplacu de Barcău; locul al II-lea a fost adjudecat de echipajul Colegiului Național „Mihai Eminescu" din Oradea, iar echipajul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea s-a clasat pe locul al III-lea. S-au mai acordat trei mențiuni: Colegiului Național „Avram Iancu" din Ștei, Școlii Gimnaziale „Georgiu Popa" din Câmpani și Liceului Teoretic „Lucian Blaga" din Oradea și patru premii speciale: două pentru „Cel mai bun mesaj preventiv", obţinute de echipajele de la Școala Gimnazială Nr.1 Roșia și Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni și tot două premii speciale pentru „Cel mai reprezentativ afiș preventiv", obţinute de elevii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Husasău de Tinca și cei ai Școlii Gimnaziale Nr.1 Bulz.
Dar să-i cunoaștem pe toți participanții la competiție.
1.LICEUL ORTODOX ,,EPISCOP ROMAN CIOROGARIU"; mesajul transmis: „Mai mult câştigi prin iertare, decât prin violenţă"; cadrelor didactice: Florin Alin Oros, Mirella Pinţa; elevii participanţi: Tamara Galea, Lorena Lazăr, Noemi Mate, Alexandru Demian, David Petraş, Alexandru Ghenţ.
2.LICEUL TEORETIC ,,NICOLAE JIGA" TINCA; ,,Un prieten adevărat te prinde de mână şi îţi atinge inima!" cadrelor didactice: Oana Lola Aura, Martin Toma Teodora,  Frese Daniela; elevii: Oana Alexandru, Ciotea Alexandra, Birău Andrada, Dume Giulia,  Cioca Sara, Ungur Andrei.
3.ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 ROȘIA; ,,Fără violență!" cadrele didactice: Silaghi Valentina Gela, Ciuhandu Florentin Ionel, Copăcean Florina Ioana; elevii: Ion Costin, Isai Larisa, Morar Iulia, Tirla Denisa, Toda Daria, Turc Otilia.
4.ŞCOALA  GIMNAZIALĂ NR.1 SÂMBĂTA; ,,Viața mea îmi aparţine, eu aleg cum vreau să fiu!" cadrele didactice: Bulc Mirela, Roșu Alina, Panda Diana; elevii: Popa Andreea,
Mihele Călin, Mangra Andreea, Fincean Andrei, Torj Denis, Popa Denis.
5.ȘCOALA GIMNAZIALĂ „DIMITRIE CANTEMIR" ORADEA; ,,Stop violenței!" cadrele didactice: Urs Lidia, Guler Angela; elevii: Crecan Andreea, Galea Iulia, Mihale Diana, Moldoveanu Luca, Foica Beniamin, Marta Denis.
6.ȘCOALA GIMNAZIALĂ Nr. 1 RIENI; ,,Prezent în şcoală, absent în penitenciar!" cadrele didactice: Balint Liliana, Marge Loredana, Bălan Cornelia Dorina; elevii: Florincuţa Simina, Jurj Giulia, Dulca Anamaria, Tirla Gabriel, Iştoc Adelin.
7.ȘCOALA GIMNAZIALĂ  „GEORGIU POPA", CÎMPANI; „Unde-i pace, iubirea crește, violența nu sporește!" cadrele didactice: Bodin Simona, Boldor Alexandra; elevii: Boldor Emanuela, Bogdan David Boldor Rebeca, Badea Sorana, Pașca Rareș, Bogdan Ștefan.
8.LICEUL TEHNOLOGIC NR.1 SUPLACU DE BARCĂU; ,,Iubirea nu naște violență!" cadrele didactice: Dragoș Olimpia, Chira Brîndușa; elevii: Scurt  Ioan, Caraba Alex, Tămaș Denis, Pop Florin, Strava Cătălin, Manea Andreea.
9.LICEUL TEORETIC „LUCIAN BLAGA" ORADEA; ,,Alungă violența din trenul vieții !" cadrele didactice: Ioana Trempe, Dorina Mirodot; elevii participanți: Jennifer Bartok, Andreea Brad, Andreea Costa, Alexia Ilincău, Denis Țirban, Andra Zoica.
10.ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,,MIRON POMPILIU'' ŞTEI; ,,Violența naște lacrimi -  Zâmbiți mereu! " ,,Puterea anturajului"; cadrele didactice: Merce Sanda, Dumbravă Andrea, Coroiu Stanciu Carmen, Andru Luminița, Pantea Simona, Moruț Lia; elevii: Birău Georgiana, Ienciu Alexandru, Nica Antoniu, Petriș Alina, Toth Răzvan, Voițiu Daria.
11.COLEGIUL NAȚIONAL „AVRAM  IANCU" ȘTEI; ,,Campania continuă: Votează nonviolența! cadrele didactice: Zaha Mihaela, Dumbravă Andrea, Coroiu Stanciu Carmen, Andru Luminița, Ban Alina, Niculae Alina; elevii: Gheban Ionuţ, Groza Darius, Jac George, Olenici Anastasia, Oprea Larisa, Turzo-Turzo Patricia.
12.LICEUL TEHNOLOGIC NR. 1 ȘUNCUIUȘ; ,,Înlătură violența, fă loc dragostei. Violența ucide caractere! " cadrele didactice: Straton Monica, Haragoș Bogdana; elevii: Haragoș Alexandru, Szodrai Claudia, Szodrai Mirabela, Toderaș Flavia, Tolnaci Antonia, Ungur Emanuela.
13.ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 HUSASĂU DE TINCA; ,,Fii inteligent, nu violent!" cadrele didactice: Aroșculesei Roxana, Braghină Silvia, Szabo Georgeta; elevii: Budurean Mădălina, Galiș Darius, Gligor George, Demeter Luca, Varga Patricia, Iloanca Ioana.
14.ȘCOALA GIMNAZIALĂ NICOLAE BOGDAN", VAȘCĂU; ,,Violența este lipsa dragostei; simte cu cel de lângă tine bucuria dragostei!" prof. Bodin Simona; elevii: Mușet Alexandra, Todor Roxana, Băruța Maria, Teaha Denisa, Zdrinca Mădălina, Roșie Andrada.
15.LICEUL TEORETIC ,,ONISIFOR GHIBU" ORADEA; „Agresivitatea, forță sau slăbiciune?" cadrele didactice: Luminița  Chindea și Camelia Timofte; elevii: Bar Alina, Bungău  Viviana, Corbeanu Ioana, Iancuș Sergiu, Markovics Flavius și Szoke Antonia. 
16.COLEGIUL NAȚIONAL ,,MIHAI EMINESCU"; „Spune STOP violenței, alege întotdeauna cu inima!" cadrele didactice: Tătar Ramona, Violeta Ias, Marian Cristina, Cadar Ioan; elevii: Ștefania Macaru, Antonia Ganea, Anastasia Bochiș, Pușcaș Eli.
17.ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 BULZ;  „Uniți împotriva violenței!" cadrele didactice:  Taichiș Mirela, Sferle Silvia; elevii: Dureș Cătălin, Dumiter Flavia, Indrei Roxana, Țepele Cătălin.
Comisar- şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii - I.P.J. Bihor
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul „Școala fără violenţă” – pentru elevii de gimnaziu.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:13:12 Ora standard a Europei de Est