Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

,,Să prețuim natura și resursele ei”

Activitatea educativă

,,Să prețuim natura și resursele ei”

Pe 24 martie 2016, la Școala Gimnazială Internațională Agora din Oradea s-a desfășurat activitatea educativă cu tema ecologică: ,,Să prețuim natura și resursele ei".

,,Povestea apei"
 La activitatea care a durat 50 de minute,  au participat elevii de la clasa pregătitoare, formată din șapte băieți si o fetiță. Înainte de toate, copiii au fost informați despre circuitul apei în natură, citindu-le poezia intitulată ,,Povestea apei", de Florin Iordăchescu. După o scurtă discuție despre natură, am început activitatea prin a diferenția imaginile ilustrative despre natura poluată și natura protejată. Aceste imagini au fost decupate apoi de copii și lipite pe afișe de tip A3. Elevii au fost împărțiți pe două grupe; prima grupă a realizat un colaj cu imagini din natura protejată, iar ceilalți copii au alcătuit afișul cu natura poluată.
La final, impactul activității s-a accentuat prin prezentarea celor două afișe, în antiteză, prin intermediul cărora elevii au învățat cum să prețuiască natura. Toți copiii au fost felicitați, încurajați și îndemnați să respecte natura și să beneficieze de resursele ei.
Motto: ,,Protejând natura, protejăm viața".
Prof. Câta Otilia Magdalena
P.S. Pentru mai multe poze (50 de poze), accesați Galeria foto: ,,Să prețuim natura și resursele ei”

Trimite email
miercuri, 15 ianuarie 2025, 08:51:06 Ora standard a Europei de Est