Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Parteneriat cu Şcoala Medie de Ordine Publică din Miskolc - Ungaria

Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea

Parteneriat cu Şcoala Medie de Ordine Publică din Miskolc - Ungaria

În perioada 14-18.03.2016, Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea a organizat şi desfăşurat activitatea cu tema „Cunoaşterea sistemului de învăţământ de ordine publică din Ungaria, cunoaşterea modului de formare de ordine publică iniţială şi continuă, realizarea unor legături între elevi, folosirea limbilor străine în conversaţii", la care au participat reprezentanți ai Şcolii Medii de Ordine Publică din Miskolc - Ungaria, în baza acordului de parteneriat încheiat între cele două instituţii de învăţământ.

Este prima activitate pe anul 2016 la care colegii maghiari participă în cadrul şcolii orădene şi are caracter de reciprocitate, ca urmare a vizitei delegaţiei şcolii noastre la Miskolc la începutul lunii martie,  parteneriatul dintre instituţiile noastre intrând în cel de al 13-lea an de existenţă şi colaborare fructuoasă.
Delegaţia şcolii din Miskolc, formată din cadre didactice specializate în diferite domenii de activitate şi elevi, a fost condusă de domnul locotenent - colonel de poliţie Roland Barany. Această vizită a avut ca scop prezentarea instituţiei de învăţământ cu specific poliţienesc din România, exersarea de către elevi a limbilor străine în conversaţie, participarea elevilor maghiari la activităţile organizate în cadrul şcolii orădene, precum şi prezentarea atribuţiilor Poliţiei de Frontieră în Punctul de Trecere a Frontierei Borş-Artand. De asemenea, pe aceeaşi temă, au fost desfăşurate vizite în cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor şi Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Bihor.
În această perioadă, membrii delegaţiei maghiare au participat la activităţile de pregătire specifică în domeniul ordinii publice organizate în cadrul şcolii noastre unde s-a prezentat modul de acţiune a autorităţii de frontieră române la constatarea unor infracţiuni sau contravenţii, documentele de trecere a frontierei (elemente de siguranţă, forma, fondul), precum şi tehnica de depistare a falsurilor, activităţi ce vizează domenii importante de pregătire în formarea iniţială a viitorilor poliţişti de frontieră români.
La încheierea acestei activităţi, s-a stabilit că experienţa acumulată va fi utilizată pentru îmbunătăţirea calităţii învăţământului, urmărindu-se realizarea unor legături între personalul didactic al celor două instituţii de învăţământ, schimbul de experienţă în domeniile care se regăsesc în curriculumul şcolar în ambele şcoli. Următoarea etapă în cadrul programului de parteneriat va avea loc la Şcoala Medie de Ordine Publică din Miskolc - Ungaria, în luna iunie când, o delegaţie a Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea, va participa la o Conferinţa internaţională de prezentări ştiinţifice.
Purtător de cuvânt
comisar de poliţie Micheş Eugen

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:52 Ora standard a Europei de Est