Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare ,,TopFormalis” a devenit parteneră a coaliției CALIEDU

Pentru dezvoltare și promovare

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare ,,TopFormalis” a devenit parteneră a coaliției CALIEDU

În 2015, la invitația Asociației ,,Learn&Vision" din Cluj-Napoca, Asociaţia pentru Educaţie şi Formare ,,TopFormalis" din Oradea a devenit parteneră a coaliției CALIEDU, alături de alte 13 organizații non-guvernamentale din țară.

Demarat la 1 aprile 2015, proiectul Masă critică pentru educație de calitate prin politici publice fundamentate prin cercetare (CALIEDU) a fost inițiat de Asociația Learn&Vision în parteneriat cu Asociația Centru pentru Studiul Democraţiei, fiind finanţat prin granturile SEE 2009 - 2014, în cadrul Fondului ONG România. CALIEDU reprezintă, în fapt, o grupare informală de asociații, fundații, centre de resurse şi alte persoane juridice care are drept scop creșterea implicării O.N.G-urilor cu activitate în domeniul educațional în dezvoltarea de politici educaționale fundamentate pe rezultatele unor cercetări științifice. Prin obiectivele sale, coaliția CALIEDU urmărește  creșterea gradului de implicare a ONG-urilor educaționale în elaborarea și promovarea de politici educaționale naționale și regionale fundamentate pe rezultatele unor cercetări, dezvoltarea capacității de advocacy a coaliției CALIEDU; întărirea capacității sectorului ONG de a elabora politici, recomandări și cercetări, dar şi sprijinirea recunoașterii efective a expertizei ONG-urilor în elaborarea politicilor publice.
Prima întâlnire a membrilor coaliției a avut loc în 25 septembrie 2015, la Cluj-Napoca ocazie cu care au fost stabilite o serie de repere importante pentru activitatea coaliției precum misiunea coaliției și rolurile ce revin membrilor, planul de acțiune viitoare. Cea de-a doua întâlnire s-a desfășurat în perioada 11 - 13 decembrie 2015, iar pe agenda de discuții au fost incluse tematici între care: dezbaterea temelor de cercetare prioritare din domeniul educației, în jurul cărora vor fi concentrate eforturile ONG-urilor membre; stabilirea unui calendar de cercetare și de inițiative de politici publice; discutarea planului de diseminare general și a planurilor specifice fiecărei organizații; stabilirea reperelor de colaborare cu instituțiile publice partenere. Tot la această întâlnire a fost lansată şi platforma electronică a CALIDEU al cărei scop este acela de a colecta un set de resurse informaționale relevante pentru sistemul de învățământ din România. Celor două întâlniri de lucru le-a urmat training-ul pentru persoanele resursă din ONG-urile membre ale Coaliției CALIEDU. În cadrul training-ului, participanții au fost implicați în sesiuni interactive care au abordat o gamă diversă de tematici legate de cercetarea din domeniul educației şi importanța realizării unor studii de calitate. Pe parcursul celor trei zile de training, sesiunile de instruire au urmat o abordare dinamică şi participativă, participanții fiind implicați în dezbateri privind politicile educaționale  în diferite sisteme educaționale.
Proiectul se va finaliza la 31 martie 2016, dar coaliţia CALIEDU va continua să funcționeze, iar platforma electronică va fi menținută şi îmbogățită cu resurse de membrii coaliției care vor fi disponibile publicului larg.
Prof. Anamaria Liana Lăzuran

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:52 Ora standard a Europei de Est