Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cursul ,,Metode și tehnici de predare a educației juridice”, susținut de către domnul judecător dr. Cristi Danileț

Sâmbătă, la Universitatea Agora

Cursul ,,Metode și tehnici de predare a educației juridice”, susținut de către domnul judecător dr. Cristi Danileț

Sâmbătă (19.03.2016), studenți ai Facultății de Drept din cadrul Universității Agora și studenți ai Facultății de Drept din cadrul Universității din Oradea au participat la cursul ,,Metode și tehnici de predare a educației juridice", susținut de către domnul judecător dr. Cristi Danileț, membru CSM în colaborare cu Asociația Voci pentru Democrație și Justiție ,,VeDem Just".

După cele cinci orașe: Iași, Galați, București, Craiova și Brașov, sâmbătă, ,,Caravana" Danileț a poposit la Oradea, la Universitatea Agora, urmând să plece spre Timișoara, Cluj-Napoca, Constanța, Bacău și Sibiu.
,,Avem o soluție: să intervenim asupra tinerilor, în special pe prevenție"
De cinci ani, de când acționează în Consiliul Superior al Magistraturii, multe a aflat și știe popularul  și îndrăgitul judecător, și nu poate rămâne indiferent în fața fenomenului. Îl apasă, îl supără ceva și nu se mai poate așa! ,,3,3 milioane de dosare înseamnă că 1 din 4 adulți se judecă în fiecare an într-o instanță. O dată la 4 ani, toți adulții din România sunt implicați în dosare. Avem o soluție: să intervenim asupra tinerilor, în special pe prevenție. Mi-e greu să cred că adulții pot fi îndreptați pe calea cea bună. Cu tinerii se mai poate încă discuta... Un grup de entuziaști: procurori, judecători, avocați, am dezvoltat un proiect; proiectul a luat naștere în urmă cu trei ani de zile; am reușit să fac și un manual..."
,,Suntem liberi doar respectând legile"
Cu ,,marfa" pe masă: manualul ,,Educație juridică pentru liceeni" - ghid practic despre drepturi și justiție; Codul penal (Ediție oficială, februarie 2014), Constituția României și 2 legi uzuale (Legea cetățeniei române, Legea privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale), domnul judecător le-a ținut studenților un curs pe cinste; cu darul și harul său de a capta și impresiona, cu ,,lipici", cu tact și măiestrie în mânuirea dialogului și înarmat cu zeci de exemple, auditoriul a fost numai ochi și urechi, reacționând pozitiv la Lecția de pedagogie și psihologie a învățării pe alții, la îndrumările și sfaturile sale prietenești, deschise, sincere și directe, cu impact sută la sută...   
Domnul judecător Cristi Danileț spunea, printre altele: ,,Suntem liberi doar respectând legile", a fi liber nu înseamnă să faci ceea ce vrei, ci înseamnă să faci ceea ce trebuie".
Omul este liber. Ştiind asta, tu ai tendinţa să faci ceea ce vrei. Dar aceeaşi tendinţă poate o are şi o altă persoană cu care interacţionezi. Nu ar fi în regulă dacă i-ai face altuia un rău sau el ţie. S-ar ajunge la conflict, apoi la agresiuni și cineva ar avea de suferit. Or, pentru ca fiecare să fie protejat, intervine legea.
Legea spune fiecărei persoane ce are voie şi ce nu are voie să facă pentru a trăi şi evolua aşa cum îşi doreşte. Aşadar, tu eşti liber atât timp cât fiecare este liber să facă ceea ce doreşte.
Libertatea ta se întinde până acolo unde întâlneşte libertatea celuilalt. Ceea ce înseamnă, de fapt, că a fi liber înseamnă să acţionezi potrivit regulilor.
,,Exersarea libertății presupune ocrotirea celorlalţi"
Atât timp cât respectăm legea suntem în siguranţă şi noi, şi ceilalţi. Trebuie să acceptăm că legea nu limitează, ci descrie libertatea. Iar cine nu respectă legea riscă să îşi piardă libertatea. Exersarea libertății presupune ocrotirea celorlalţi. Înseamnă respectul acordat fiecărui individ cu care venim în contact.
Înseamnă preţuirea lui şi a bunurilor care îi aparţin. Individul este privit ca persoană şi nu ca un lucru. Dacă acceptăm acest aspect, vom înţelege de ce un om nu poate fi stăpân peste alţi oameni. Ceea ce ne stăpâneşte pe toţi este legea: de aceea vorbim de rule of law şi nu de rule of men.
Dependenţa şi ataşamentul faţă de oameni nu sunt acceptabile. Dacă eşti ruda sau soţul cuiva, ori dacă eşti prietenul sau iubitul cuiva asta înseamnă că nutreşti sentimente faţă de acea persoană, nu că eşti stăpân pe viaţa şi relaţiile sale, ori că poţi să îi cotrobăieşti prin lucruri sau prin corespondenţă. Numai lucrurile se pot apropria, oamenii se pot doar ... apropia".
Laura Dumitrana & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (51 de poze), accesați Galeria foto: Cursul ,,Metode și tehnici de predare a educației juridice”, susținut de către domnul judecător dr. Cristi Danileț.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:55 Ora standard a Europei de Est