Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rezultatele simulării examenului de bacalaureat și încrierile pentru clasa pregătitoare

La conferința de presă de vineri,

Rezultatele simulării examenului de bacalaureat și încrierile pentru clasa pregătitoare

Inspectorul școlar general Alin-Florin Novac-Iuhas a făcut cunoscute vineri (18 martie 2016) rezultatele obținute de elevii bihoreni la simularea examenului de bacalaureat și situația privind înscrierea copiilor pentru clasa pregătitoare (și clasa I).

Chiar dacă este vorba doar despre o simulare, ale cărei rezultate nu se trec în catalog, elevii din casele a XI-a și a XII-a nu o iau în serios. Cum altfel se explică prezența modestă la această verificare inofensivă, dar benefică pentru cine dorește să o trateze cu seriozitate. La clasa a XII-a, din cei 4.085 de elevi înscriși, doar 65,6 la sută au fost prezenți la toate cele 3 sau 4 probe ale simulării, iar din aceștia 47,11 la sută au luat medii peste 6; în cifre, din cei 2.598 de elevi prezenți, doar 1.224 au obținut medii peste 6. Trist, dar adevărat. Și totuși, se spune că rezultatele sunt superioare celor obținute la simularea de anul trecut. La proba EA (Limba română), s-au obținut 62,8% note peste 5; 76,71% la proba EB (Limba maternă); la EC - 47,71%, iar la ED - 61,12%.
La clasa a XI-a, din cei 4.322, la proba EA au absentat 277; la EB - 61, iar la EC - 420 de absenți. Nici notele nu au strălucit deloc; au obținut note peste 5 doar 57,22% la proba EA; 69,83% la proba EB și 36,01% la proba EC.
,,Ce nu ne bucură este că am avut patru elevi eliminați (unul la clasa a XII și trei la a XI-a), dar ne bucură că am avut note de 10 (18 la clasa a XI-a și 56 la clasa a XII-a); la clasa a XI-a 4 note la proba EA (Lb. română), 6 la EB și 8 la EC (3 note de 10 la Mate și 5 la Istorie); la clasa a XII-a: 5 note de 10 la EA (Lb. română), 4 la EB, 20 la EC (5 la Mate și 15 la Istorie);  27 de note de 10 la proba ED (17 la Biologie, 4 la Chimie, 4 la Logică, 1 la Info și 1 la Filosofie). Media 10 (curat) nu s-a obținut, doar una foarte apropiată - 9,97 (9,90 la proba EA, iar la restul 10), la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel".
De-acum,  fiecare unitate de învățământ va trebui să analizeze rezultatele în ședințe pe clase, cu părinții, individual, în comisii metodice, în consiliu profesoral și va fi întocmit un plan remedial pe care noi vom avea datoria să-l urmărim. Am rugămintea la toți colegii profesori să-și respecte programul de pregătire suplimentară", a mai spus inspectorul școlar general.
Înscrierile în clasa pregătitoare
Termenul-limită pentru prima etapă rezervată înscrierilor în clasa pregătitoare a fost vineri, 18 martie (până la ora 18.00).
Urmează operarea lor în sistemul informatic.
,,La cele peste 6.000 de locuri pentru clasa pregătitoare la nivelul județului Bihor, până astăzi (vineri - n.n.), s-au înscris 5.033 și 25 pentru clasa I", a precizat dl inspector școlar general Alin Novac-Iuhas.
Potrivit reglementărilor ministerului de resort ,,Cererile-tip, semnate de părinţii sau tutorii legali, pot fi completate la unitatea de învăţământ unde se doreşte înscrierea sau online. În cel de-al doilea caz, cererile-tip trebuie validate la secretariatul şcolii pentru care s-a optat.
În perioada 25 - 26 martie, vor fi afişate, atât în unităţile de învăţământ, cât şi pe site-urile acestora şi ale inspectoratelor şcolare, informaţii privind copiii înmatriculaţi, numărul locurilor rămase libere şi lista copiilor neînscrişi după prima etapă.
A doua etapă de înscriere se va derula în perioada 30 martie - 8 aprilie, urmând ca rezultatele finale să fie afişate pe 15 aprilie. Între 19 - 22 aprilie, inspectoratele şcolare vor soluţiona toate cazurile nerezolvate după încheierea etapei a doua de înscriere".
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:38 Ora standard a Europei de Est