Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul „Școala fără violenţă”, ed. a IX-a (liceu)

Joi, la Lic. T. ,,O. Ghibu”

Concursul „Școala fără violenţă”, ed. a IX-a (liceu)

Joi, 17 martie 2016, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea a debutat cea de-a IX-a ediţie a Concursului cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de liceu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".

,,Sunt ferm convins că viitorul  va fi pe mâini bune! "
În deschiderea concursului, doamna comisar-șef de poliție Ioana Indrieș, în calitate de organizator principal, a prezentat participanții, juriul și invitații,. Prezent la festivitatea de deschiderea a competiției (și implicit a ,,Săptămânii Poliției bihorene"), dl chestor dr. Liviu Popa s-a adresat participanților; mesajul domniei sale a fost unul optimist, de încurajare, mobilizare și responsabilizare, menit să-i sensibilizeze.
,,Am venit dintr-un profund respect pentru dascălii dumneavoastră în fața cărora mă înclin cu tot respectul pentru că au înțeles mai mult decât oricine ca pe lângă instrucție să acorde atenție și educației rutiere. Mă înclin în fața copiilor. Am o mare încredere în ceea ce înseamnă viitorul României. Sunt ferm convins că viitorul va fi pe mâini bune. Profunzi, realiști, cu picioarele pe pământ, sunteți copiii care au profitat la maximum de ceea ce înseamnă accesul la informație. Ați reușit să schimbați lucrurile cu tot ce înseamnă cunoștințele pe care le puteți dobândi. Școala trebuie să suplinească, tot mai des, din păcate, și familia (...). Până la urmă, școala nu este altceva decât o familie mai numeroasă. Cu regret vă spun: nu am auzit pe nimeni din cei care conduc România să spună că prioritate pentru România este familia. Mi-aș dori să aud acest lucru și să se și realizeze", a conchis dl chestor dr. Liviu Popa.
Am ascultat apoi mesajele directorului Liceului ,,Onisifor Ghibu", dl profesor Ioan Pirtea, și pe cel al doamnei inspector școlar Costa Monica. Domnul director ar dori ca la anul, la cea de-a X-a ediție, concursul să ajungă să fie cuprins în CAEN sau CAER, alături de activitățile naționale de top, așa cum se dovedește a fi și acest concurs, care se pare că este singular în țară.
Prin intermediul acestui proiect educaţional, organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Liceenii participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi.
Elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente.
Peste 200 de elevi și profesori, organizaţi în 13 echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ liceale din Oradea, Beiuș, Ștei, Aleșd, Tinca, Dobrești, Șuncuiuș au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar.
Competiţia a constat în parcurgerea a două probe, respectiv un moment artistic și o probă teoretică care a constat în completarea unui chestionar cu 10 întrebări pe teme de educație juridică, pe baza cunoștințelor dobândite de adolescenți în urma studierii Ghidului de prevenire a victimizării minorilor „Un antidot al violenței", editat de Inspectoratul de Poliție Județean Bihor în anul 2015 și ca urmare a acumulării de informații preventive de la polițiștii de prevenire bihoreni în cadrul acțiunilor desfășurate în instituțiile de învățământ.
Momentul artistic a constat în realizarea unor scenete prin care echipajele au transmis mesajul preventiv împotriva violenţei.
Juriul concursului (alcătuit din: prof. Costa Monica - inspector școlar (I.S.J Bihor), Otilia Şandor - ziarist (Jurnal Bihorean), Dana Luncan - psiholog (director Căminul Felix), Diana Popa - metodist (Casa Corpului Didactic Bihor), Ungur Gheorghe - comisar-șef , coordonator al ANITP, Centrul Regional Oradea) a evaluat în principal: expresivitatea, originalitatea, legătura conţinutului cu tema, precum şi alte asemenea criterii.
Premianții ediției a IX-a
Locul I - echipajul Liceului Teoretic „Nicolae Jiga" din Tinca; locul al II-lea - echipajul Colegiului Tehnic „Alexandru Roman" din Aleșd, iar locul al III-lea - echipajul Colegiului Național „Avram Iancu" din Ștei.
Două mențiuni, echipajul Liceului Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" din Beiuș și echipajul Liceului Tehnologic Nr.1 din Dobrești.
Două premii speciale, unul pentru „Cel mai bun mesaj preventiv", obţinut de echipajul de la Colegiul Național „Samuil Vulcan" din Beiuș și Premiul special pentru „Cel mai bine pregătit echipaj în domeniul educației juridice", obţinut de elevii Liceului Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca.
Dar să cunoaștem toate echipajele care s-au confruntat joi la cea de-a IX-a ediție.
1.Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" din Oradea; titlul scenetei prezentate: „Spune stop violenței!" profesorii coordonatori: Cozma Cărăbaș Adina, Lascău Daniela, Crăciun Crina, Chișiu Ramona; elevii participanți: Tufan Andreea, Marin Codrin, Dume Bianca, Lazăr Sergiu, Văleanu Cosmin, Covaciu Denisa.
2.Liceul Teoretic ,,Nicolae Jiga'' Tinca; O școală fără violență; prof. coord.: Anton Carmen Monica, Cioca Floare, Ardelean Margareta; elevii: Matei Maria, Vidican Elena Maria, Varsta Samuel, Lukacs Dumitru, Pop Lukas, Ghebu Sebastian.
3.Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleșd; „R.A.I. " (RĂSPUNDE, ASCULTĂ, IA AMINTE);  prof. coord.:  Moisin Monica, Dios Carmen, Cuciula Monica; elevii: Lazea Lucia, Crețu Larisa, Lup Andrei, Malița Natanael, Pop Felix, Drițan Narcisa.
4.Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul" Oradea; „O nouă șansă!" prof. coord.: Zau Simona, Edit Preoteasa, Lavinia Ursuțiu; elevii: Bogdan Andrea, Bușe Iulia, Covaci Andresa, Jurca Bianca, Kiraly Boglarka, Martin David.
5.Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș; „Oamenii cu experiență salvează vieți..."; prof. coord. Purtan Sorina; elevii: Heredea Gabriela, Jurcan Paul, Ștefănică Sergiu, Ușvat Andrei, Kovacs Cezar, Hele Viorel.
6.Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea; „NU violenței!" prof. coord.: Neșiu Sânziana; elevii: Alex Chiorean, Denira Alungi, Chifor Carina, Cuc Natalia, Mudura David, Josza Alexandru.
7.Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobrești; ,,Toți suntem diferiți, dar speciali!" prof. coord.: Hulban  Romina, Roșu Dorina, Bidilean Mariana, Dulău Daniela, Mada Claudia; elevii: Sovre Amalia,  Tiriteu  Cristina, Carți  Marina, Moș Madalin, Glitia Sebastian, Lazar Cornelia.
8.Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși" Oradea; „Eu, profesorul...!" prof. coord.: Vîlceanu Daniela, Avrămuț Floare, Hoduț Florentina; elevii: Mic Flavia, Dan Ana Maria, Câmpan Serafim, Covaciu Andrada, Blig George Sergiu, Rus Flavius Răzvan.
9.Colegiul Naţional ,,Samuil Vulcan" Beiuş; ,,Trei zeiţe", mesajul transmis „Ridendo castigat mores" (expresie latină - „Cu umor se îndreaptă moravurile");  prof. coord.: Elena-Olivia Ojică, Diana Anamaria Todor; elevii: Lezeu Salome, Ghiulai Estera, Cheţ Paula, Ilea Livia, Tirla Georgiana, Dreana Luca.
10.Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei; „100% educat: violență interzisă!" prof.  coord.:  Zaha Mihaela, Dumbravă Andrea, Andru Luminița, Andru Cristian, Coroiu Emanuel; elevii: Clepcea Beatrice, Coldea Daniel, Moldovan Denisa, Moţ Carina, Olar Lucian, Petrugan Adrian.
11.Liceul Tehnologic Nr. 1 Suncuiuș; „Suferința Anei" prof. coord.: Straton Monica, Haragoș Bogdana; elevii: Bodea Alexandra, Ardelean Andrei, Ianc Raul, Manea Roxana, Marc Răzvan, Pașcalău Delia.
12.Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea; „Implică-te, nu sta deoparte!" prof. coord.: Ivan Livia, Timofte Camelia, Daniela Marinău; elevii: Șorodoc Anca, Loredana Pavel, Alexandra Bochiș, Gabriel Gârdan, Robert Pup.
13.Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna" Oradea; „Fii inteligent, nu fi violent!" prof. coord.: Olar Cristinco, Ildiko Biro, Angela Bungău; elevii: Marica Cristina, Alexandru Panțiș, Andreea Tiponuț, Bogdan Coste, Raul Cuc și Ciprian Daroczi.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (78 de poze), accesați Galeria foto: Concursul „Școala fără violenţă”, ed. a IX-a (liceu).

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:10:09 Ora standard a Europei de Est