Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Voi candida numai dacă voi simți sprijinul colegilor”

Prof. univ. dr. C-tin Bungău, rectorul Univ. din Oradea

,,Voi candida numai dacă voi simți sprijinul colegilor”

Mai este o lună până la alegerea rectorului Universității din Oradea (în 19 aprilie 2016), iar unii dintre posibilii candidați au și făcut valuri prin presă.

Rectorul în funcție, dl prof. univ. dr. Constantin Bungău, mai are mandat până în 4 mai; pare, însă, calm, răbdător, puternic și diplomat. Așa l-am citit la conferința de presă de miercuri (16 martie).
,,Am spus în octombrie că voi candida numai dacă voi simți sprijinul colegilor", a răspuns domnul rector când a fost provocat de jurnaliști.
A nu se crede că domnul rector a organizat conferința pentru a-și prezenta planul managerial pentru un nou mandat...
,,Când începem un nou an calendaristic tragem linie și analizăm indicatorii și indicii realizați în 2015; facem un raport la planul operațional și prezentăm planul operațional pe noul an. Un indicator foarte important și diferit față de cel din 2015 este cel cu privire la personalul universității. La 1 ianuarie 2016, am început activitatea cu 935 de titulari, în condițiile în care cifra noastră era de regulă peste 1.000, 1.100 sau 1.185, ca la început de mandat".
Am mai aflat apoi că 99 la sută dintre specializări sunt acreditate, mai puțin arhitectura și instrumentele muzicale. Pe domeniul cercetare, toate proiectele cu finanțare europeană au fost încheiate la 31 decembrie, iar multe altele au fost depuse. Lunar, ARACIS este prezent în universitate pentru evaluarea a 24-25 de programe de studiu; e vorba de acea evaluare care se face din cinci în cinci ani. Au fost pregătite caietele de sarcini pentru a reabilita termic anveloparea celor două cămine studențești din campus (C1 și C2 - căminele de fete/și băieți); s-a intrat în etapa a III-a a amenajării parcării de lângă Biblioteca universitară, 2/3 din parcare sunt realizate. ,,Suntem deficitari la îndeplinirea obiectivelor de siguranță pe zona de incendiu, sănătate și muncă. Aici trebuie să investim foarte mult până să obținem autorizare de la ISU".
,,Îmi doresc să continui ceea ce s-a făcut bine și foarte bine"
Ajungând la capitolul management, dl rector a fost mai reținut, nedorind să detalieze pentru a nu-și informa contracandidații. Totuși, la insistențele jurnaliștilor, a punctat câte ceva: ,,Îmi doresc să continui ceea ce s-a făcut bine și foarte bine; să elimin anumite lucruri care nu mai sunt contemporane, care nu se mai potrivesc, dar doresc și alte acțiuni noi. În detaliu, ele sunt trecute în planul managerial". Totuși, a binevoit să puncteze trei lucruri: 1.Asigurarea unui management al calității, care să asigure în continuare universității noastre gradul de încredere ridicat din punct de vedere al proceselor; 2. Servicii mai bune, servicii suport pentru îmbunătățirea activității de zi cu zi; 3.Să încurajez în continuare, chiar dacă se fac eforturi mari, tot ceea ce înseamnă cercetare. Punerea la dispoziția cercetării a fondurilor necesare, astfel încât să nu refuzăm niciun contract de cercetare. Doresc ca toți colegii să înțeleagă că dacă produc și clasează bine acest domeniu, vor fi degrevați de norma (didactică)... Mi-aș dori apoi să cresc numărul de domenii (de doctorat); în prezent avem 11 domenii. Dorința este realizabilă pentru că avem foarte mulți oameni abilitați deja pe domenii noi".   
,,Cred într-o universitate autonomă din toate punctele de vedere"
Atras în ,,capcana" politică, dl rector a răspuns cu diplomație la toate ,,mingile" ce i-au fost ridicate la fileu.
,,Nu am fost niciodată membru de partid și nu sunt membru de partid (...) Nu văd negativă implicarea colegilor mei, după serviciu, atenție, în activități politice. Cred că clasa politică  are nevoie și de universitari, indiferent de tipul de partid. În momentul în care, în schimb, amesteci activitatea din zona universitară, publică, cu zona politică, peste un anumit grad, peste o anumită măsură, cred că nu este benefic, pentru că eu cred într-o universitate autonomă din toate punctele de vedere, inclusiv politic. Asta nu înseamnă că nu putem avea parteneriate oneste și corecte cu decidenții politici pentru a-i sprijini, acțiunile lor bune și ei să ne sprijine pe noi în acțiunile noastre bune, indiferent de culoarea politică. Până la urmă avem nevoie de a prospera împreună. Nu avem voie, însă, să fim fanatici, ci echilibrați", a conchis dl rector Constantin Bungău.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:19 Ora standard a Europei de Est