Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Invitație la Grădinița Nr. 52 din Oradea

Doamna director, prof. Maria Nan

Invitație la Grădinița Nr. 52 din Oradea

Zilele trecute, am aflat despre cele două proiecte educaționale județene implementate la Grădinița Nr. 52 din Oradea: ,,Căsuța poveștilor" și ,,Călătorie prin anotimpuri"; am văzut și v-am prezentat și parte din produsele finale, lucrări ale copiilor realizate în cadrul celor două concursuri.

Doamna director, profesor Maria Nan, responsabil al celor două proiecte, ține să adreseze colegilor de breaslă, și nu numai, o provocare și o invitație la Grădinița Nr. 52.
,,Dacă vrei să pătrunzi în lumea poveştilor şi basmelor copilăriei, te invităm la Grădinița Nr. 52, unde s-a deschis o expoziţie cu lucrări ale copiilor orădeni şi nu numai în cadrul Proiectului judeţean ,,Căsuţa poveştilor". Zânele, feţii-frumoşi, Cenuşăreasa, Scufiţa Roşie, Cei trei purceluşi, Punguţa cu doi bani, Fata babei şi fata moşului te iau de mână şi te invită să le asculţi povestea care în desene, picturi şi colaje au prins viaţă, au dezvoltat imaginaţia, creativitatea copiilor şi i-au învăţat ce e bine şi ce e rău. O explozie de culoare şi armonie în cele 584 de lucrări expuse pe holurile grădiniţei au încântat privirile copiilor şi părinţilor deoarece expoziţia a fost dedicată zilei de 8 Martie.
Coordonatorul proiectului, d-na educatoare Duluş Geta, și echipa de proiect, cu colegele din grădiniţă au expus măiestrit toate lucrările.
Dupã o incursiune în lumea poveştilor poţi deveni nostalgic şi poţi să treci în a doua expoziţie ,,Călătorie prin anotimpuri" împreună cu toamna, iarna, primăvara şi vara. S-au folosit materiale diverse, culori care încântă privirea...
Coordonatorul proiectului, d-na prof. Cigher Ligia, ne spune că sunt 401 lucrări deosebit de reuşite ale copiilor din grădiniţe şi şcoli partenere de proiect, dar nu numai.
Echipa de evaluare, formată din d-na inspector școlar de educaţie timpurie, prof. Caciora Lucia, d-na inspector școlar pentru învățământ primar, prof. Ianţa Felicia, d-na director, prof. Ciocan Rodica,  d-na profesor Nica Veturia și cu mine am jurizat şi am premiat lucrările cu diplome: premiile I, II și  III, menţiuni şi premii de participare.
Expoziţia rămâne deschisă până la sfârşitul lunii martie.
Mulţumim grădiniţelor care au onorat cu lucrări cele două proiecte.
Vom poza lucrările şi vom publica o carte despre ĩntreaga expoziţie".
Director,  prof. Nan Maria
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Invitație la Grădinița Nr. 52 din Oradea.

 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:56:12 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...