Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Învățământul profesional în sistem dual

E nevoie de curaj pentru a dezvolta

Învățământul profesional în sistem dual

Guvernul PSD condus de Ponta a avut un apetit deosebit pentru emiterea de ordonanțe de urgență, pentru a-și rezolva rapid anumite probleme, sfidând Parlamentul, reușind chiar și performanța ridicolă de a înghesui 26 de ordonanțe de urgență într-un singur act normativ.

Din păcate, unele își mai produc efectele nefaste pentru că nu au putut fi modificate sau pentru că zac prin sertarele unor comisii conduse de parlamentari PSD. Un exemplu concret îl reprezintă controversata Ordonanţă de urgenţă a Guvernului nr.94/2014, prin care se dădea o interpretare denaturată conceptului de învăţământ dual, punând doar o etichetă falsă pe un produs fără nicio legătură cu originalul.
OUG 94/2014 are câteva mari defecte, printre care:
Prevede că învăţământul profesional în sistem dual „se poate organiza, ca parte a sistemului naţional de învăţământ, după învăţământul obligatoriu", care conform LEN 1/2011: „este de 11 clase şi cuprinde învăţământul primar, învăţământul gimnazial şi primii 2 ani ai învăţământului secundar superior. Învăţământul liceal devine obligatoriu până cel mai târziu în anul 2020."
Instituie pentru învăţământul profesional dual, obligativitatea contractului de muncă şi, prin aceasta, scoaterea  sa din zona formării iniţiale, deplasându-l în zona formării profesionale a adulţilor.
Crește excesiv birocrația în ceea ce privește colaborarea dintre operatorii economici, inspectoratele școlare județene și administrația locală.
Proiectul de aprobare a OUG 94, adoptat de Camera Deputaților în februrie 2015 cu amendamentele depuse de deputații PNL, zace de mai bine de un an la Senat, în sertarele Comisiei de învăţământ prezidată de doamna senator Ecaterina Andronescu, deşi forma votată de Camera Deputaţilor a fost agreată de toate partidele.
Fac apel la preşedintele Comisiei de învăţământ din Senat să respecte Constituţia şi Regulamentele camerelor şi să facă demersurile necesare pentru a dezbate de urgență acest proiect legislativ, pentru a fi apoi votat de Senat, cu amendamentele adoptate de Camera Deputaților.
Fac de asemenea apel la ministrul Educației, domnul Adrian Curaj, să ia măsurile necesare pentru promovarea și dezvoltarea învățământului profesional în sistem dual, astfel încât acesta să nu constituie o prioritate strategică doar la nivel declarativ. O măsură concretă și absolut necesară ar fi și abrogarea sau modificarea de urgență a OUG 94/2014, care continuă să producă efecte, aducând doar confuzie şi birocraţie inutilă.
În contextul în care marea majoritate a locurilor de muncă oferite acum pe piața muncii sunt pentru cei care dețin o calificare într-un anumit domeniu profesional, este de neînțeles încăpățânarea cu care sistemul nostru de învățământ refuză să se adapteze acestei realități și să producă absolvenți care să-și poată găsi de lucru în România. Operatorii economici au dificultăți reale în a-și găsi forța de muncă necesară, în timp ce mulți tineri se îndreaptă în continuare spre licee sau facultăți care îi pregătesc în domenii care nu au căutare pe piața muncii.
Deputat PNL
Florica Cherecheş 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:39:59 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...