Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul educativ județean ,,Căsuța poveștilor”

La Grădinița Nr. 52 din Oradea a fost implementat

Proiectul educativ județean ,,Căsuța poveștilor”

La Grădinița cu Program Prelungit Nr. 52 din Oradea a fost implementat un nou proiectul educativ județean, intitulat ,,Căsuța poveștilor", cu prima ediție de concurs (2015-2016).

Responsabilul de proiect este directorul instituției, doamna profesor Nan Maria, coordonatorul de proiect este doamna profesor Duluș Geta, iar echipa de proiect este formată din prof.: Albu Raluca, Cigher Ligia, Druța Valeria, Sala Ioana și Săcădat Adriana. Partenerii proiectului sunt: Grădinița Nr.1 Beiuș, Școala Gimnazială Nr.16, Școala Gimnazială ,,Aurel Pop" din Oșorhei (cu structura sa,   Grădinița Nr.1 Oșorhei), Școala Gimnazială Nr.1 Ceica (cu structura sa, Grădinița Nr.1 Ceica), Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd (cu structura, Grădinița ,,Holcim"), precum și Școala Gimnazială din Zărand, județul Arad.
Proiectul răspunde înainte de toate nevoilor copiilor, adresându-li-se direct, fiind cunoscute bucuriile pe care le produc basmele și poveștile copilăriei, iar impactul și rezultatele pot fi lesne intuite. Așadar, acest proiect are o importanță deosebită în rândul preșcolarilor și școlarilor mici, precum și al cadrelor didactice, deoarece dezvoltă activități care răspund intereselor și preocupărilor diverse ale copiilor, contribuind la punerea în valoare a talentelor și capacităților lor artistico-plastice.
Poveștile și basmele copilăriei
Se știe: copilăria este mult mai frumoasă atunci când este însoțită de povești și basme. Poveștile și basmele îi ajutată pe copii să-și dezvolte vocabularul, imaginația, gândirea, să găsească soluții pentru a scăpa de diverse temeri, soluții în rezolvarea unor probleme, pentru că personajele din povești trec prin întâmplări în care copilul se poate regăsi. Poveștile, cu personajele lor, îi ajută pe copii să învețe să deosebească frumosul de urât, binele de rău și să urmeze exemplul personajelor pozitive. Astfel, preșcolarii și școlarii mici înțeleg că o carte de lectură este o ,,căsuță a poveștilor", identificând-o cu un tărâm al misterelor de care ei se simt atrași și pe care doresc să-l descopere. Ceea ce urmărim prin acest proiect este determinarea copiilor să învețe să asculte, să se relaxeze și treptat să simtă cuvintele, frumusețea și expresivitatea lor, să aibă răbdare să recepteze cu plăcere textele literare și să le transpună în creațiile lor artistico-plastice.
La prima ediție au participat 36 de unități de învățământ, 241 de cadre didactice și 584 de copii
Concursul de creație artistico-plastică din cadrul proiectului a fost structurat pe patru categorii de vârstă: grupa mică (3-4 ani), grupa mijlocie (4-5 ani), grupa mare (5-6 ani) și ciclul primar (6-10 ani).
Bucuria organizatorilor este mare, având în vedere succesul de care s-a bucurat prima ediție, la care au participat 36 de unități de învățământ, preșcolare și școlare, 241 de  cadre didactice și 584 de preșcolari și școlari.
Coordonator proiect,
prof. Duluș Geta
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul educativ județean ,,Căsuța poveștilor”.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:00:02 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...