Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Invitație la masă

La Șc. ,,Oltea Doamna”, în cadrul proiectului ,,Mănâncă responsabil”,

Invitație la masă

Elevii clasei a VI-a D s-au gândit să le facă o surpriză colegilor mai mici (copiilor din clasa a III-a B): să le pregătească o gustare.

Au lansat invitația și le-au propus prichindeilor să-și stabilească un meniu.
Cei mici și-au ilustrat preferințele. Au desenat sandviciuri umplute cu ingrediente sănătoase și au înveselit lista bunătăților cu fructe și legume personalizate. Mai mult decât atât, s-au străduit să realizeze un cadou pentru cei care-i invitaseră la masă. Dintr-un pepene, o lămâie și o portocală, cu ajutorul unui bucătar, au obținut o albinuță și o floare.
Gustarea pregătită de elevii din clasa a VI-a a fost pe măsura așteptărilor. Nu a lipsit nimic din ceea ce au comandat copiii din clasa a III-a, iar aspectul deosebit al celor pregătite a arătat că deprinderea de a mânca sănătos se poate forma cu ușurință la orice vârstă.
Așadar, vorbim, în fond, de o activitate comună, de un parteneriat între elevii clasei a III-a B (coordonați de prof. Luminița Petca) și elevii clasei a VI-a D (îndrumați de prof . Emil Bondar).
Avalanșa de primăvară
Primăvara a declanșat la ,,Oltea Doamna" o avalanșă de activități eco în cadrul proiectului ,,Mănâncă responsabil", atât la ciclul primar, cât și la cel gimnazial, sub coordonarea prof. Laura Ienei-David și Camelia Guler (profesori coordonatori).
La clasa doamnei profesor Romelia Ciarnău au fost promovate alimente de nota 10 (tocmai astfel și-au intitulat ei activitatea desfășurată în cadrul proiectului). După cum ați putut remarca, elevii doamnei prof. Luminița Petca și cei ai d-lui profesor Emil Bondar au socializat excelent, având-o ca partener și pe doamna bibliotecar Dana Teședan. Într-un alt plan-cadru, i-am remarcat pe gimnaziștii doamnelor profesori Ioana Baba și Mariana Mocan. Și ei și-au propus să mănânce sănătos. ,,Sănătatea nu este totul, dar fără sănătate, totul este nimic", spunea Schopenhauer.
 Dacă dorim să avem ,,O minte sănătoasă într-un corp sănătos", trebuie să alegem cu grijă ce anume este sănătos să mâncăm. Profesorii care au organizat activitățile și-au propus să formeze și să dezvolte la copii un stil de viață sănătos, un comportament corect, referitor la consumul alimentelor sănătoase și să le insufle importanța consumului de fructe și legume. În toate cazurile, partea teoretică, scurtă și concisă, a fost urmată, cu succes de activitatea  practică, pe grupe și ateliere, dar și individual, unde elevii au făcut risipă de imaginație. Ați văzut cum se poate lesne obține dintr-un pepene, o lămâie și o portocală (cu ajutorul unui invitat chef-bucătar Nelu Matei) o albinuță și o floare.
Laura Ienei-David
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Invitație la masă.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:52 Ora standard a Europei de Est