Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Grădinița de Naționalitate Română din Micherechi (Ungaria)

Mărțișorul - vestitorul primăverii

La Grădinița de Naționalitate Română din Micherechi (Ungaria)

La Micherechi a sosit mult așteptata primăvară.

Am alungat iarna friguroasă printr-un carnaval, unde i-am avut ca invitați, cu sprijinul Primăriei din Micherechi, pe Prietenii Veseliei din Oradea: Prințesa Elsa, Spiderman și clovnul vesel care le-au oferit preșcolarilor noștri momente de poveste. Printre copii am avut prințese și prinți, vrăjitoare, pirați, polițiști, fluturași, buburuze, animăluțe și tot felul de personaje care mai de care mai interesante.
Ne-am jucat, am cântat, am dansat
Și am petrecut o zi de neuitat!
Astfel fiind alungată iarna, am fost pregătiți să întâmpinăm cum se cuvine mult așteptata primăvară. Și cum am fi putut face asta mai bine, decât printr-o veche și frumoasă tradiție românească-mărțișorul! Mărțișorul ne aduce optimism și credință. Forma acestuia s-a schimbat de-a lungul timpului. La început era simbolizat printr-o monedă, mai târziu apărea sub forma unor mici pietre de râu vopsite în alb și roșu înșirate pe o ață. În prezent mărgelele frumos colorate, ceramica și florile le-au luat locul. 
În urma unei activități desfășurate la Clubul Copiilor din Salonta în primăvara anului 2014, continuată cu activitatea din 26 februarie 2015 de la Grădinița Nr. 27 din Oradea, educatoarele de la Grădinița de Naționalitate Română din Micherechi au învățat să confecționeze diferite tipuri de mărțișoare, precum și să împletească șnurul alb-roșu, specific mărțișorului.
Ne-am pus la bătaie toate cunoștințele, precum și ideile proprii și, în primele zile ale lunii martie, am confecționat diferite tipuri de mărțisoare, cu preșcolarii noștri. Modelele diferă, în funcție de vârsta copiilor, fiind de la cele mai simple la grupa mică, la cele mai sofisticate și variate la grupele mijlocie și mare.
Modelele diverse și numeroase stau frumos agățate pe bluzițele și pe paltoanele copiilor, iar mămicile le-au primit prinse pe o felicitare.
Tot pentru păstrarea acestei tradiții, am oferit mărțișoare din comerț doamnelor educatoare și îngrijitoare de la grădiniță, precum și doamnei primar și doamnelor de la Primăria Micherechi, care le poartă cu drag în fiecare an.
Vom păstra această tradiție în continuare, vom întâmpina mereu primavara cu mărțișoare deoarece este o activitate pe placul copiilor și al adulților deopotrivă.
,,Din roșu și din alb,
Din fire de iubire,
V-am împletit un mărțișor
Să vă aducă fericire!"
Vă dorim o primăvară frumoasă!
Prof. Simina Gherțan,
Grădinița de Naționalitate Română, Micherechi
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Grădinița de Naționalitate Română din Micherechi (Ungaria).

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:13:08 Ora standard a Europei de Est