Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dublă sărbătoare în familia albinuțelor

Marți, la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu” din Oradea

Dublă sărbătoare în familia albinuțelor

8 Martie 2016 - dată pe care copiii din clasa pregătitoare Step by Step de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea au așteptat-o cu nerăbdare, curiozitate, emoţie.

Numărând zilele, a suta zi de școală a căzut exact pe 8 Martie. Astfel că am sărbătorit două evenimente în același timp: atât sărbătoarea primelor 100 de zile de școală cât și Ziua mamelor.
Ce poate fi mai frumos decât să petrecem în mod plăcut, copii și mămici (chiar și tătici) împreună o zi întreagă? Chiar dacă afară a fost ploios, în sala noastră de clasă primitoare s-au auzit doar glasuri vesele și entuziasmate de copii, s-au văzut chipuri fericite de mămici și priviri îngrijorate de învățătoare.
Ca totul să iasă perfect, ne-am pregătit cu toții din timp. Astfel, în ultimele săptămâni ne-am concentrat eforturile pentru a le oferi copiilor o zi de neuitat, o zi veselă, fericită, plină de surprize plăcute.
Noi, învățătoarele clasei, am selectat materialele, jocurile și modalitățile cele mai atractive pentru dirijarea învățării.
Părinții s-au preocupat de organizarea petrecerii de după lecții: tortul, muzica, joaca s-au desfășurat la Dumbo Land în Oradea Shopping City.
Micuții noștri au realizat colecții de 100 de obiecte: Alexia Balaj ne-a încântat cu un castel decorat cu o sută de fluturași, David Pleș a realizat un pește din pietre culese de el în Grecia, Sofia Bungău a imaginat clasa noastră ca un câmp pictat cu flori și împodobit cu 100 de fluturi multicolori, Alexia Suciu ne-a fascinat cu albumul său de o sută de șervețele cu modele deosebite, apoi Maria Bohuș ne-a uimit cu colierul ei din cereale, dar și cu foile dăruite copiilor pentru a fi colorate. În continuare am avut parte de un tablou original cu pisicuțe din boabe de fasole, aparținând Mayei Moraru, iar o albinuță frumoasă pictată pe carton de Laurențiu Ardelean și decorată cu 100 de pomponei colorați ne privea galeș, făcându-ne să zâmbim. Micuța pictoriță Anna Pocian a dat culoare pânzei unui tablou înfățișând un copac de primăvară, pe ale cărui ramuri înmuguriseră o sută de pomponei mângâiați de razele soarelui. Tania Pleș a ales să coloreze 100 de fluturi mari și mici, decupați cu multă răbdare. Marc Dunca a ales pentru colecția lui să decoreze o cutie din lemn (folosind tehnica șervețelului) cu o sută de oi simpatice. O colecție  ne-a adus aminte de copilărie: Allegra Popa a prezentat colegilor săi un clasor cu o sută de timbre deosebite, printre care am recunoscut costume populare și basme nemuritoare. Flavia Cergan a realizat o colecție foarte populară printre copii: o planșă veselă, colorată de ea și împodobită cu 100 de bomboane. Colecția de nasturi a lui Luca Popa a stârnit duioșie - ei erau aranjați și prinși pe etamină în forma unui ursuleț haios. Sofia Vere le-a arătat colegilor săi un frumos tablou în culori de primăvară cu flori, fluturi și soare din hârtie glasată răsucită în tehnica quiling. Andrei Iacobescu a avut prilejul să împărtășească cu prietenii pasiunea pentru animalele marine și pentru reptile, aducând la școală o sută de animăluțe din plastic frumos așezate pe planșe mari din carton, despre care ne-a arătat că știe o mulțime de lucruri interesante. Sofia Turjuc a realizat un minunat tablou înfățișând un buchet mare de flori din nasturi speciali, sidefați, cu ornamente bogate, prins într-o fundiță roșie. David Rusanda a ales 100 de fluturi multicolori din carton cauciucat pe care i-a lipit între crengile unui copăcel desenat în creion grafic. Cu modestie ne-a spus că portretul lui, din partea de jos a lucrării a fost realizat de ,,un elev de-al lui tata". Denisa Burlea a colecționat 100 de piuneze colorate pe care le-a înfipt într-un panou de plută, alcătuind din ele mascota clasei - pe albinuța Xipi. Pentru că lui Toma Căpușan îi place să picteze, colecția lui cuprinde  o sută de pietricele pictate incredibil de atent și cu migală. Printre ele am descoperit căsuțe, flori, fluturi, ciupercuțe. Casiana Mraz a ornat aripile de mătase ale unui fluture imens cu o sută de năsturei delicați. Iunia Tătar, jucăușă din fire, a decupat o sută de triunghiuri din hârtie glasată colorată din care a alcătuit un frumos colaj, în mijlocul căruia a desenat-o pe Xipi, harnica albinuță a clasei. O colecție ne-a uimit în mod deosebit. Pe o placă de marmură era așezată o planșă cu o mulțime de monede. La o privire mai atentă se distingeau scrise din monede următoarele: 100 de zile și autorul lucrării, Adi Seica. În sfârșit, dar nu cea din urmă, Edina Pușcaș și-a arătat îndemânarea deosebită, realizând o albiniță foarte finuță din o sută de mărgeluțe înșirate pe ață.
După ce toate colecțiile au fost prezentate și admirate, a început activitatea de învățare specifică alternativei Step by Step, activitatea pe centre. La Centrul de Matematică au ascultat povestea cu iz matematic a celor 100 de furnici flămânde scrisă de autoarea americană Elinor Pinczes și tradusă pentru copii de doamna învățătoare Mimi. Apoi s-au distrat alcătuind din cuburi mici șirurile de furnici pornite spre picnic. La Centrul de Joc de Rol au completat cu ajutorul doamnei învățătoare Alina Miclăuș o fișă creativă care le cerea să continue enunțurile începute, toate acestea fiind puțin hazlii, îndemnându-i să fie imaginativi în legătură cu numărul 100. Ca totul să fie și mai haios, au avut de realizat autoportretul la această vârstă și autoportretul la vârsta de 100 de ani. Activitatea la Centrul de Comunicare a constat în citirea unei liste de 100 de cuvinte, ultimele 10 fiind ,,Tocmai ai terminat de citit o sută de cuvinte alese". La Centrul de Arte, preferatul copiilor, și-au confecționat singuri brățări din 100 de mărgele colorate pe care le-au împărțit în mod egal între copiii de la același centru.
Pe tot parcursul activității la centre, copiii au avut alături mămicile care s-au implicat total, îndrumându-i, sprijinindu-i și amintindu-și cu nostalgie de primii lor ani de școală. La final, a avut loc evaluarea activității.
Anunțul că urmează partea distractivă i-a făcut pe copii să sară în sus de bucurie. Împreună cu părinții am pornit spre locul de joacă, unde au luat masa, au primit tortul, le-au arătat prin cântec mămicilor cât de mult le iubesc, apoi le-au oferit darul pregătit din timp și anume un suport de lumânare în formă de inimioară pictat de către ei, o felicitare și un desen. Joaca s-a terminat cu o surpriză - au primit Diploma la împlinirea primelor 100 de zile de școală care certifică faptul că au crescut și sunt mai isteți!
Maria Câmpean & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (97 de poze), accesați Galeria foto: Dublă sărbătoare în familia albinuțelor.
 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:51:11 Ora standard a Europei de Est