Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități de formare la C.S.E.I. „Cristal” în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+

,,Thinking Globally, Learning Together’’

Activități de formare la C.S.E.I. „Cristal” în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+

C.S.E.I. „Cristal" Oradea este în aceste zile gazda unei activităţi de formare în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ ,,Thinking Globally, Learning Together'' 2015- 2018.

Astfel, în perioada 7 - 11.03.2016, reprezentanţi ai şcolilor partenere din instituţii de învăţământ special din Anglia, Bulgaria, Belgia, Polonia, Spania şi Turcia sunt prezenţi în unitate.
 Prin intermediul cadrelor didactice specializate în problematica copiilor cu deficienţe senzoriale multiple (D.S.M.), C.S.E.I. „Cristal" Oradea oferă partenerilor europeni un program de formare în acest domeniu.
Activitatea a debutat luni (7 martie)  la sediul instituţiei cu primirea invitaţilor şi adresarea unui cuvânt de bun venit din partea doamnei director, profesor Lezeu Rodica şi a doamnei profesor Vesa Ramona, coordonatorul proiectului. Agenda de lucru pentru prima zi a programului de formare a mai cuprins: un program artistic oferit de către copii pentru marcarea evenimentului, vizitarea C.S.E.I. „Cristal", teatru de păpuşi ,,Prieteni europeni", jocuri de intercunoaştere, introducere în problematica D.S.M, intervenţia timpurie la copilul cu D.S.M., experienţa S.E.N.S.E. la C.S.E.I. ,,Cristal", întrebări şi răspunsuri, vizitarea centrului istoric al oraşului Oradea.
Alături de oaspeţii europeni s-a aflat în instituţie şi doamna Sferlea Elena din partea Consiliului Judeţean Bihor care a ţinut să sublinieze importanţa parteneriatului ,,Thinking Globally, Learning Together ,,ca un mare pas făcut de către C.S.E.I. „Cristal" în afara ,,obişnuitului", o deschidere către tot ceea ce înseamnă educaţia copiilor cu C.E.S.  la nivel european.
În cadrul activităţii de formare se vor aborda atât aspecte teoretice ale problematicii D.S.M., precum şi aplicaţii practice: studii de caz, activităţi demonstrative, realizarea în comun a unor planuri de intervenţie personalizată etc.
Programul de formare se va finaliza cu o activitate de tip workshop pentru realizarea unei cărţi tactile, care va reprezinta un suport didactic util în activitatea didactică  la copiii cu deficienţe senzoriale multiple.
Este astfel rândul cadrelor didactice/ specialiştilor orădeni să ofere colegilor europeni un exemplu de bune practici educaţionale în abordarea individualizată a copiilor cu cerinţe educative speciale.
Pentru buna reuşită a activităţilor şi-au adus contribuţia cadrele didactice de la C.S.E.I. „Cristal" Oradea: director, profesor Lezeu Rodica, coordonatorul proiectului, profesor Vesa Ramona, profesorii: Manea Adina, Moldovan Mihaela, Oprea Eva, Pleş Gabriela, Opriş Aurelia, Coneac Angelica, Pleş Mirela, Dura Anca, Kover Monica, Gheorghiu Valentina, Dobran Viorica, Drimba Rita, Bozga Ancuţa, Todea Stela, Bala Adela, Omuţ Lavinia, Crişan Adriana, Ovănescu Elena, Popa Sanda, Buboiu Bianca, Tanc Dorina, Herman Szabolcs, Burcă Emilia, Tripon Bianca, Copăcean Aurelia, Boroş Gyorgy, Chirilov Gabriela, Pop Mariana, Merţan Anturia și Ambro Alina.
Ramona Vesa & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (120 de poze), accesați Galeria foto: Activități de formare la C.S.E.I. „Cristal” în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:18:41 Ora standard a Europei de Est