Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Rolul jocului didactic în educarea limbajului la elevii cu C.E.S.”

La C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd - Lucrarea de gradul I

„Rolul jocului didactic în educarea limbajului la elevii cu C.E.S.”

Joi 03.03.2016, a avut loc la C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd, încununarea carierei de succes a profesoarei Florina Mal, prin susținerea lucrării de gradul I cu tema: „Rolul jocului didactic în educarea limbajului la elevii cu C.E.S."

A fost un efort profesional care s-a întins pe durata a doi ani pornind de la ideea că introducerea jocului didactic în cadrul procesului de învăţământ este imperios reclamată de particularităţile de vârstă ale copiilor şi de necesitatea tratării individuale a acestora în vederea îmbunătăţirii performanţelor personale. Autoarea a subliniat că „Pentru copil jocul este o formă de activitate cu serioase implicaţii psihologice şi pedagogice care contribuie la informarea şi formarea lui ca om; jocul didactic dă un randament sporit faţă de celelalte modalităţi de lucru folosite în activitatea de învăţare,  în special la copiii cu C.E.S., deoarece el face parte dintre ocupările zilnice preferate ale copiilor".
Lucrarea a fost structurată pe următoarele capitole: I. Integrare, incluziune, diversitate; II. Școala incluzivă - instituție de optimizare și formare; III. Designul experimental; Concluzii; Bibliografie.
Conducătorul ştiinţific prof. univ. dr. Florica Orţan a subliniat originalitatea elementelor lucrării și contribuția personală pe care și-a adus-o autoarea; inspector şcolar pentru învăţământ special Alina Vese a evidențiat modul în care profesor Florina Mal și-a susținut exemplar lecțiile în fața clasei și a comisiei; profesor universitar doctor Letiţia Filimon a remarcat importanța jocului didactic în transmiterea cunoștințelor; profesor psihopedagog Kelemen Iuliu, director adjunct, profesor-educator Lucia Rus și profesor Eugenia Deac au vorbit despre: implicarea colegei lor în activitățile didactice și proiectele școlii, tactul pedagogic de care dă dovadă, buna colaborarea cu elevii și colegii, empatia de care dă dovadă, modestia, stăpânirea de sine, optimismul său și multe altele.
Aplauzele și florile pe care profesor Florina Mal le-a primit, au răsplătit toate eforturile-i depuse. 
Psiholog Alin Crețu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Rolul jocului didactic în educarea limbajului la elevii cu C.E.S.”


Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:56:25 Ora standard a Europei de Est