Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

15 burse pentru tot atâtea povești posibile

O lege pentru 111.000 de copii,

15 burse pentru tot atâtea povești posibile

15 burse, în valoare de 2.500 lei fiecare, vor fi acordate jurnaliștilor care sunt interesați să documenteze în profunzime lipsa accesului la educație preșcolară a copiilor săraci din județul lor, problemele cu care se confruntă și, atunci când există, soluțiile pe care le găsesc la nivel local actorii relevanți.

,,Când am transformat mecanismul central al programului Fiecare Copil în Grădiniță în lege ne-am întrebat ce va urma, câte comunități vor accepta provocarea de a prioritiza educația preșcolară și cât din impactul programului pilot FCG se va extinde la nivel național. Din 15 februarie 2016, tichetul social pentru grădiniță este un drept al fiecărui copil sărac din România, dar lupta se dă acum la firul ierbii, în implementare. Avem nevoie de cât mai mulți ochi și de cât mai multe condeie din toate județele, pentru a afla ce nu funcționează și ce e de făcut în continuare pentru ca fiecare copil sărac să aibă o șansă la educație", a declarat Maria Gheorghiu, cofondator OvidiuRo și membru al juriului Burselor pentru Jurnalism Civic.
Membrii juriului:
Cosmin Bumbuț (fotograf și voluntar OvidiuRo din 2013)
Andrei Crăciun (jurnalist și voluntar OvidiuRo din anul 2014)
Maria Gheorghiu (Cofondator OvidiuRo)
Leslie Hawke (Cofondator OvidiuRo)
Viorel Ilișoi (jurnalist)
Calendar:
 31 martie 2016 termen limită pentru trimiterea aplicațiilor
15 aprilie termen desemnare castigători
15 aprilie - 15 iunie documentare, scriere, tutoriat, editare
30 iunie termen limită publicare difuzare material
Descarcă de aici și completează formularul de înscriere și trimite-l până la 31 martie 2016 pe adresa irina.dobrita@ovid.ro. Pentru mai multe detalii accesați site-ul OvidiuRo.
Legea nr. 248/2015 A.K.A. Fiecare Copil în Grădiniță
De la lansarea ca program pilot, în 2010, până în februarie 2016, peste 4.500 de copii din 43 de comunități rurale și urbane mici au beneficiat de educație timpurie și nutriție mai bună.
Programul pilot Fiecare Copil în Grădiniță a fost citat atât de publicația The Economist cât și de Banca Mondială drept bună practică și a fost finanțat cu preponderență de sectorul corporatist din România și de The Alex Fund.
La inițiativa OvidiuRo, începând cu anul 2016, componenta tichetelor sociale pentru grădiniță pentru 111.000 de copii de 3-5 ani este finanțată de la bugetul de stat prin Legea nr. 248/2015 sau Legea Fiecare Copil în Grădiniță, care reglementează programul de interes național.
Vă invităm să aflați mai multe, de pe www.fiecarecopilingradinita.ro
Maria Gheorghiu & Leslie Hawke

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:25:42 Ora standard a Europei de Est