Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Educație nonformală pentru dezvoltare personală”

Workshop:

,,Educație nonformală pentru dezvoltare personală”

Asociația pentru Educație şi Formare TopFormalis din Oradea, în parteneriat cu Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, a organizat luni, 29.02.2016, atelierul de lucru organizat în cadrul proiectului interjudețean „Școala altfel - Campionii" - ediția a III-a 2016.

Obiectivele workshop-ului au fost: sensibilizarea agenților educaționali cu privire la înțelegerea importanței educației nonformale în devenirea personală şi profesională a elevilor; prezentarea unor exemple de bune practici din experiența formatorilor în implementarea activităților extracurriculare; elaborarea unui poster conținând idei valoroase care pot asigura reușita unei activități extracurriculare.
Evenimentul s-a desfășurat în laboratorul Firme de exercițiu (sala 22) de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" (Str. C-Tin Brâncoveanu, Nr. 12 A, Oradea).
Agenda workshop-ului
Deschiderea evenimentului a fost făcută de către: prof. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul - președintele Asociației pentru Educație şi Formare TopFormalis, psiholog drd. Alin Crețu - vicepreședintele Asociației pentru Educație şi Formare TopFormalis; prof. Daniela Şopota - inspector școlar pentru educație permanentă şi activitate educativă formală şi nonformală - Inspectoratul Școlar Județean Bihor.
Prezentarea proiectului CAER ,,Școala altfel - Campionii", ediția a III-a: coordonator proiect prof. Anamaria Liana Lăzuran; parteneri în cadrul proiectului sunt: inspectoratele școlare județene din Arad, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Hunedoara, Satu - Mare, Sălaj, Suceava, respectiv Muzeul de Istorie şi Artă Zalău şi Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea.
Prezentări în plen: Marius Hărduţ, Fundatia Life Tineret: Prezentare proiect Școala de vară Detectivii naturii, exemplu de bună practică în colaborarea între școli - ONG-uri pentru programe educaționale adresate copiilor 6-12 ani; Teodora Dobran Pantazi, Asociația CES - Colaborăm, educăm, sprijinim: ,,Asociația CES - sprijin în implementarea activităților nonformale şi extracurriculare în școlile speciale"; Gabor Anca, Asociația Didactic 21: ,,Asociația Didactic 21 - misiune şi obiective"; Bidiliţă Vasile, Darna Voichiţa - Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea: ,,Educația nonformală, o cheie care poate deschide multe porți"; Urs Marcela - Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea: ,,Educație nonformală prin proiectele şi programele comunitare"; Cotca Alina - Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea: ,,Rolul activităților extrașcolare în pregătirea adolescenților pentru viață"; Tomescu Ioana, Budurean Corina - Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea: Activități extracurriculare desfășurate în cadrul proiectului județean ,,Cartea - mijloc de educație, cultură şi tradiție" - ediția I.
Concluzii
Participanții au fost reprezentanți ai ONG-urilor din județul Bihor care derulează activități /servicii pentru copii, cadre didactice din învățământul preuniversitar care desfășoară activități extracurriculare.
Psiholog Alin Crețu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Educație nonformală pentru dezvoltare personală”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:05 Ora standard a Europei de Est