Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un proiect important pentru o școală pe măsură

Programul ,,Eco Școala”, la Lic. ,,Onisifor Ghibu”

Un proiect important pentru o școală pe măsură

Programul ,,Eco Școala" a debutat în liceul nostru (Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" din Oradea) în anul școlar 2015-2016, având ca scop îmbunătățirea calității vieții prin grija pentru mediul înconjurător.

Cele mai importante aspecte pe care le vizăm prin derularea acestui program internațional sunt: dezvoltarea simțului civic, implicarea elevilor în acțiuni de voluntariat, îmbunătățirea disciplinei ecologice în timpul activităților desfășurate în școală și în afara ei, îmbunătățirea aspectului estetic al școlii, colectarea, selectarea și valorificarea deșeurilor reciclabile și, nu în ultimul rând, creșterea prestigiului liceului nostru la nivel local, județean și național.
La liceul nostru preocupările ecologice sunt o prioritate
În luna decembrie 2015, s-a demarat concursul inter-clase sub titlul ,,Cel mai eco-brăduț", pentru care, la orele de arte vizuale și abilități practice, elevii claselor I-IV au realizat podoabe din materiale reciclabile, cu care au împodobit sălile și brăduții din sălile de clasă. Scopul acestei activități a fost de a demonstra varietatea utilizării materialelor reciclabile, dezvoltând la copii creativitatea, originalitatea, spiritul practic și grija pentru mediu.
Cadrele didactice coordonatoare s-au asigurat ca fiecare eco-decorator să fie răsplătit pe măsură.
Activitatea închinată ,,Zilei Internaționale a Drepturilor Omului" (10 decembrie) s-a desfășurat sub forma unui mini-proiect la disciplina Educație Civică organizat la nivelul claselor a III-a, unde elevii s-au familiarizat cu drepturile copiilor din cadrul U.N.I.C.E.F., dezbătând, pe grupe, câte un drept al copilului, prin compuneri, desene, imagini și vizionarea filmului documentar ,,Partea întunecată a ciocolatei". Prin activitatea desfășurată, copiii au înțeles importanța respectării drepturilor și obligațiilor omului, ca ființă socială, subliniindu-se necesitatea creării unui echilibru între acestea două.
Tot în cadrul ,,Zilei Internaționale a Drepturilor Omului", sub deviza ,,Dăruiește și vei avea!", s-a susținut o campanie de colectare și donare de haine și jucării copiilor defavorizați. Scopul acestei activități a fost acela de a dezvolta la copii sentimente de dărnicie, altruism, spirit de ajutorare, empatie, nevoia de a împărtăși și de a lega prietenii în scopuri nobile.
Activitatea dedicată ,,Zilei Mondiale a Apei" s-a desfășurat în februarie 2016. La nivelul claselor a VII-a din liceul nostru s-a organizat o activitate inter-disciplinară cuprinzând catedrele de geografie, biologie, fizică și chimie, care a constat în propunerea unui chestionar legat de dispariția Lacului cu nuferi de la 1 Mai, un material-referat cu tema ,,Impactul turismului asupra rezervației Pârâul Pețea" și crearea unui pliant sub moto-ul ,,Gândim global, acționăm local".
Ultima activitate demarată în cadrul proiectului ,,Eco Școala" și pe care tocmai am finalizat-o cu succes, a avut ca parteneri pe S.C. ,,Oliva Verde" și ,,Eco-Bihor", unde elevii au fost încurajați să colecteze pet-uri de diferite capacități și cartoane în scopul reciclării acestora și a înțelegerii efectului negativ al depozitării lor necorespunzătoare.
Întrucât liceul nostru cuprinde un număr mare de cadre didactice și elevi, un asemenea proiect a mobilizat întreaga suflare: de la director, prof. Pirtea Ioan, la coordonatorii de proiect: prof. Vesa Aurelia Elena și Timofte Camelia, precum și multe alte cadre didactice, care s-au implicat în coordonarea activităților la nivelul școlii: prof. Carpan Anca - director adjunct, prof. Perțe Călin - consilier educativ, prof. Chiș Carmen, Derecichei Simona, Chiș Corina, Cipleu Nicoleta, Marinău Daniela, Baciu Mirela,
Curilă Corina, Boroș Melinda, Țăran Emanuela, Turean Nicoleta, Ardelean Mirela, Furtoș Eugen și Marian Rodica; învățătorii: prof. Filip Mariana, Popa Alina, Pintean Brândușa, Bulc Cornelia, Farcaș Rodica, Kocsis Iuliana, Gavriș Dorina, Barbonța Lavinia, Manoliu Camelia, Chirilă Cornelia, Pirtea Florica, Duma Alina, Româneac Iosif, Vesa Ilie, Ile Alina, Marian Marcela, Fulop Adelina și Gârba Carmen.
Prof. Vesa Aurelia Elena & Timofte Camelia,
coordonatori proiect
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un proiect important pentru o școală pe măsură.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:10 Ora standard a Europei de Est