Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Marghita - Gogabete

Miercuri,

La Marghita - Gogabete

24 februarie...o zi normală pentru unii, însă nu și pentru elevii Colegiului Național „Octavian Goga" din Marghita.

În timp ce unii își petrec timpul împreună, își oferă cadouri și se prefac puțin mai bine decât în restul zilelor în această zi a îndrăgostiților,Consiliul Școlar al Elevilor, împreună cu echipa Interact a colegiului le oferă șansa elevilor noștri de a se conforma și ei cu aceste obiceiuri străvechi.
Astfel ia naștere programul „Gogabete", care, vrei nu vrei, îți găsește jumătatea. Cum și-au găsit-o de altfel cele 9 perechi participante: Pop Mădălin (a IX-a C) și Clopce Luana (a VII-a B), Hercuți Adonis (a XI-a D) și Hava Gabriela (a VII-a B), Petvai Vlad (a XI-a D) și Șteac Mădălina (a IX-a C), Rareș Alb (a IX-a A) și Brișcuț Saviana (a IX-a A), Furcic George (a VIII-a D) și Buboi Denisa (a IX-a C), Czokos Feri (a X-a C) și Borota Lucia (a IX-a A), Pușcaș Marian (a VII-a B) și Groza Evelyn (a VIII-a C), Butean Gabriel (a VIII-a B) și Șerban Vanessa (a VIII-a C), Burlacu Claudiu (a IX-a D) și Dat Romina (a IX-a A).
Cele 9 cupluri în formare au fost extrase la sorți după ce fiecare dintre ei și-a afirmat dorința de a-și găsi jumătatea. Perechile au fost supuse diferitelor probe, prin care nu doar că au reușit să interacționeze, ci chiar au avut ocazia să se cunoască mai bine, să-și cunoască diferite abilități, să vadă în ce măsură pot acționa ca o echipă în diferite situații și desigur, dacă Goga le-a găsit jumătatea potrivită sau nu.
Și desigur, pe lângă jumătatea pe care și-a câștigat-o fiecare elev în urma participării la acest program, perechea care s-a descurcat cel mai bine în cadrul celor 6 probe a fost premiată în urma deciziei luate de juriul format din doamnele directori adjuncți Turc Florentina și Cozma Elisabeta, doamna profesoară Iuhas Margareta, doamna Pop Loredana, din partea părinților și elevul din clasa a XII-a A Grama Bogdan.
Nici restul elevilor nu s-au dat la o parte din a participa la acest program. Ba chiar s-au strâns în număr mare pentru a-și susține colegii. Și pentru că orice face Goga, o face bine, pe lângă programul pregătit pentru perechile participante, talentele școlii au realizat și un mic spectacol. Talente extraordinare ca Daniela Brisc (a XII-a C) și Cheregi Melissa (a X-a C) au încântat prin vocile lor, stârnind aplauze puternice întregii săli. Nici dansul nu a rămas pe dinafară, întrucât Fetea Bogdan (a XI-a B) și Borz Miruna (a XII-a C) au pregătit un moment în temă cu această sărbătoare a Dragobetelui. Astfel, întregul program a avut un impact pozitiv, atât asupra participanților, cât și asupra susținătorilor.
Goga a reușit încă o dată să transforme semnificația unei zile importante într-un eveniment cât mai interesant, plăcut, interactiv și benefic, atât pentru elevii colegiului, cât și pentru cadrele didactice implicate.
Miruna Borz (clasa a XII-a C)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Marghita - Gogabete.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:44:35 Ora standard a Europei de Est