Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Campania preventivă „Siguranţă în mediul rural”

Luni,

Campania preventivă „Siguranţă în mediul rural”

În cursul lunii februarie, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, alături de poliţişti din cadrul Serviciului de Ordine Publică - Compartimentul Sisteme de Securitate, poliţişti rutieri şi de la posturile comunale de poliţie din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, împreună cu reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane - Centrul Regional Oradea, au acţionat în 12 comune din judeţul Bihor, în cadrul Campaniei preventive „Siguranţă în mediul rural".

În acest context, sub sloganul „Fii preventiv - Alege siguranţa!", poliţiştii de prevenire bihoreni, alături de partenerii de program, au derulat o serie de activităţi preventive menite să contribuie la prevenirea criminalităţii şi la creşterea gradului de siguranţă a cetăţenilor din  mediul rural.
Scopul campaniei a fost informarea cetăţenilor din mediul rural cu privire la măsurile de autoprotecţie care trebuie adoptate pentru reducerea riscului de victimizare prin diverse tipuri de criminalitate.
Principalele direcţii de acţiune
-Informarea populaţiei din mediul rural în vederea adoptării unor măsuri de reducere a riscului victimal, pe linia prevenirii infracțiunilor de înșelăciune, a furturilor din locuinţe, din autoturisme şi a prevenirii accidentelor rutiere;
-Informarea reprezentanţilor autorităţilor locale cu privire la generalizarea sistemelor alternative de asigurare a ordinii și liniştii publice (paza comunală, specializată, voluntari);
-Informarea elevilor cu privire la măsurile de prevenire a victimizării şi a celor antiinfracţionale, în vederea adoptării unui comportament bazat pe respectarea legii şi a normelor sociale;
-Informarea grupurilor de risc identificate ca potenţiale victime ale traficului de persoane cu privire la fenomen, modalităţi de racolare, moduri de exploatare şi la modalităţile de prevenire a acestuia.
Un segment important în desfăşurarea acţiunilor preventive a fost reprezentat de informarea populaţiei din mediul rural cu privire la măsurile de protecţie pe care fiecare persoană trebuie să le cunoască şi să le adopte pentru a-şi spori siguranţa proprie, a familiei sale şi nu în ultimul rând, a comunităţii în care trăieşte.
Pentru ca populaţia să conştientizeze necesitatea adoptării unui comportament preventiv, poliţiştii bihoreni au organizat, la sediile primăriilor, în cămine culturale sau în alte spaţii publice, întâlniri cu reprezentanţi ai autorităţilor publice locale (primării), ai minorităţilor etnice, cu directorii unităţilor şcolare, cu asistenţi sociali, factori poştali, reprezentanţi ai unor societăţi comerciale, reprezentanţi ai cultelor religioase, asistenţi sociali, consilieri locali din cadrul primăriilor şi cu alţi reprezentanţi ai comunităţilor locale, pentru identificarea şi dezbaterea problemelor existente la nivelul comunităţii şi transmiterea unor mesaje preventive, organizate cu sprijinul autorităţilor publice locale.
La activitățile organizate de polițiștii bihoreni în mediul rural au participat peste 800 de persoane care și-au manifestat interesul față de subiectele abordate și au interacționat cu polițiștii, punând întrebări punctuale, pe temele dezbătute.
În interacţiunea lor cu cetăţenii, poliţiştii au abordat subiecte referitoare la înşelăciunile prin metoda „Accidentul" sau declinări de calităţi oficiale, la furturile din locuințe și din  autoturisme și la prevenirea accidentelor rutiere.
Totodată, au fost discutate aspecte referitoare la importanţa asigurării antiefracţiei, conform prevederilor Legii nr. 333/2003, a unităţilor comerciale, a unităţilor şcolare şi au fost prezentate normele de aplicare a acesteia, cu modificările aduse prin H.G. nr.301/2012.
Traficul de persoane a constituit o altă temă dezbătută în cadrul întâlnirilor organizate în fiecare comunitate. Au fost dezbătute formele de manifestare ale traficului de persoane și modalitățile de prevenire a acestui fenomen.
Poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii şi reprezentanţii Centrului Regional Oradea al Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane au organizat 18 întâlniri cu peste 1.000 de elevi, părinți, cadre didactice şi cu conducerea unităţilor şcolare, în scopul prevenirii delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor, priorităţii permanente ale Poliţiei bihorene, în domeniul prevenirii criminalităţii.
Tematica prezentată de poliţişti în interacţiunea lor cu elevii a fost axată pe prevenirea comportamentelor antisociale, prevenirea accidentelor rutiere, a violenţei în mediul şcolar, răspunderea penală a minorilor etc. Au fost dezbătute aspecte referitoare la pragul delincvenţial, cauzele, factorii favorizanţi în geneza delincvenţei juvenile (anturajul, consumul de alcool etc.), la consecinţelor legale şi sociale în cazul comiterii de infracţiuni de către persoane minore (răspunderea penală a minorilor, efectele comiterii de infracţiuni în plan social). Totodată, au fost prezentate diferite situaţii de victimizare în care pot fi implicaţi minorii şi măsurile de prevenire pe care orice persoană le poate lua pentru a evita unele situaţii de victimizare. 
Astfel, de acţiuni preventive au avut loc în cadrul comunităţilori rurale din localităţile bihorene: Finiş, Tileagd, Ineu, Oșorhei, Lugașu de Jos, Budureasa, Cefa, Batăr, Diosig, Sălard, Vadu Crișului și Șuncuiuș.
Ca materiale de suport ale campaniei preventive au fost utilizate afişe şi pliante care au fost expuse şi distribuite în cadrul întâlnirilor din comunităţile rurale. Totodată, au fost proiectate filme cu caracter informativ - preventiv cu tematică adecvată.
Comisar-șef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:33:52 Ora standard a Europei de Est