Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proba de Limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale pentru elevii de clasa a VIII-a

Simulările examenelor naţionale încep luni, cu

Proba de Limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale pentru elevii de clasa a VIII-a

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice organizează şi în acest an şcolar simulări ale examenelor naţionale pentru elevii care finalizează ciclurile gimnazial şi liceal: Evaluarea Naţională pentru elevii clasei a VIII-a şi examenul naţional de bacalaureat.

Primii care vor susţine aceste simulări sunt cei 188.000 de elevi înscrişi în clasa a VIII-a. Astfel, conform calendarului de desfăşurare a acestei simulări, luni, 22 februarie 2016, este prevăzută proba scrisă la Limba şi literatura română. Marţi, 23 februarie, se va desfăşura proba de Matematică, iar miercuri, 24 februarie, va avea loc proba la Limba şi literatura maternă (pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale). Rezultatele vor fi comunicate elevilor în data de 4 martie.
Notele obţinute nu se trec în catalog. În situaţia excepţională în care se doreşte consemnarea notei în catalog, elevul trebuie să solicite acest lucru profesorului. În urma analizării rezultatelor, inspectoratele şcolare judeţene vor lua măsuri de monitorizare şi control, dar şi de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune.
Subiectele pentru simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în mod similar modelelor publicate pe site-ul dedicat, încă din luna noiembrie a anului trecut. Subiectele sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de evaluare, dar parcurse până la această dată. Corectarea lucrărilor va fi făcută de către doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin evaluarea, unul dintre profesori fiind cel care predă la clasă, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional.
Reamintim că anul trecut, 96,17% dintre elevii înscrişi în clasa a VIII-a (adică 180.442 de elevi) au participat la toate probele simulării, iar 50,68% dintre cei prezenţi (91.445 de elevi) au obţinut medii peste 5. Cele mai ridicate procente de promovare s-au înregistrat în judeţul Bacău - 68,56% (rată prezenţă - 99,47%), municipiul Bucureşti - 64% (rată prezenţă - 95,03%), judeţul Giurgiu - 63,8% (rată prezenţă - 92,05%) şi judeţul Bihor - 61,8% (rată prezenţă - 90,36%). Cele mai puţin competitive rezultate (rate de promovare sub 40%) s-au consemnat în judeţele Caraş-Severin (36,27%), Vaslui (38,55%) şi Tulcea (39,89%). În aceste judeţe prezenţa a fost, în medie, de aproximativ 95%.
Examenul naţional de bacalaureat
Simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a din anul şcolar 2015-2016 are următorul calendar: Limba şi literatura română (7 martie), Limba şi literatura maternă (8 martie), proba obligatorie a profilului (9 martie) şi, exclusiv pentru elevii claselor a XII-a, proba la alegere a profilului şi specializării (10 martie). Toate probele sunt scrise. Afişarea rezultatelor va avea loc pe data de 18 martie.
Obiectivele simulării examenelor naţionale sunt familiarizarea elevilor cu rigorile evaluărilor pe care le vor susţine la finalul claselor a VIII-a şi a XII-a, stabilirea nivelului real de pregătire atins, precum şi optimizarea actului educaţional.
Biroul de comunicare

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:55:12 Ora standard a Europei de Est